Citroen heeft geen goed register van motornummers. Je kunt alleen zien of het motor type bij de auto hoort.
Je zou toch nog eens bij het conservatoire moeten vragen of zij geen productie gegevens hebben en bewijs van eerste toelating.
Ik zou het conservatoire per email vragen of ze gegevens hebben van je mehari met chassis nummer xyy en eventueel carrosserie nummer en motor nummer. Stuur een foto van het chassis nummer.
Ze kunnen daar prima Engels ( als je Frans niet zo goed is) en antwoorden op emails. Vermeld niet dat het een portugese is, anders zoeken ze niet, als ze daarmee terugkomen dan heb je dat al gewonnen, kan best zijn dat ze het chassis nummer wel in hun archief hebben, all informatie helpt voor de RDW.
To err is human, not to err is divine.
Ga nog eens een poging wagen inderdaad per email.
Door de telefoon waren ze nogal stellig. Ze hebben geen info van de portugese fabriek.
Als het om autos gaat voor de lokale markt.
Ik praat maar beetje frans, maar vrouw lief vloeiend en die heeft gebeld
Maar ga nog eens proberen.
Inmiddels op internet meer chassis fotos gevonden van portugese mehari chassis.
Dan zie je veel vaker een rood alu plaatje op rechterbalk.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
nou zeg ik het fout! alu plaatje op de linkerbalk. Met daarop chassisnummer.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Gelukt! De RDW en de politie man vonden het toch helemaal orgineel.
Wat ik al wist, eerst auto invoeren en dan pas restaureren. Echt nooit andersom.
Kan helemaal goed gaan. Maar als er om de een of andere reden twijfel is, hangje.
Nog weers een bevestigd door de RDW in het gesprek na afloop.
En wat ik nu heb onthouden, gewoon niets doen aan een auto, eerst invoeren.
Ik had nieuwe banden erop gelegd. De orginele van 86 zaten er nog op.
Niet moeten doen. In dit geval was het toch zoiezo toch snel akkoord had ik de indruk.
Maar het kan net het verschil maken.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
mooi
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Gefeliciteerd! Maar al verkocht op MP?
Daar staat een Plage op gereserveerd.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Als je die andere Plage ooit verkoopt moet je maar even mailen, mijn zus & zwager zoeken er een.
Ik vind hem persoonlijk een stuk leuker dan een Azur.
Ik weet nog dat ik in 1987 op de int. Mehari was daar waren twee Engelsen die hadden de 2 laatste gekocht, rechtstreeks bij de fabriek in Portugal.
Die andere is van vriend van mij. Hebben we toen vanuit Porto terug gereden.
Van eerste eigenaar, niks gereden. Das ook zon laatste uit 1987.
De eerste plage die ik ooit zag.
Nieuwe uit fabriek, das echt gaaf!
Ja een echte azur is toch ook wel leuk, zie je zelden, allemaal zelf geschilderd en dan klopt het meestal niet.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Klopt, een Azur is ook echt leuk.
Maar ik vind geel op een Mehari echt geweldig en zeker met die Ami Supervelgen en die speciale spatlappen echt een leuke uitvoering! Ik zal eens zoeken of ik de foto’s van toen nog kan vinden.
wat een klootviolen bij de rdw he. mensen doen super veel moeite om bij de rdw te verschijnen (miss vrij nemen, oprijwagen, papieren). er wordt zelfs overwogen om een 2de Portugese mehari mee te nemen om het gelijk te bewijzen.
Bij de rdw behandelen ze je soms echt minderwaardig ipv een liefhebber.
zo zijn er aanhangwagens vol verhalen over de rdw.
gelukkig is het voor deze mehari weer goed uitgepakt.
Ja moet morgen weer! had namelijk 2 meharis gekocht.
Vrij genomen, ambulance gehuurd idd.
Ben er afgelopen jaren wel vaker geweest.
Soms super meedekend, kans alles etc.
Maar soms zomaar opeens, is het mis. Gewoon in 5 minuten klaar, wij vinden niet goed.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het is ook niet allemaal kommer en kwel hoor, het eendje dat mijn vader recent gekocht heeft werd apk-afgekeurd op een onleesbaar chassisnummer. De auto was voor het laatst gekeurd in 2002 en er was overduidelijk al eens een nieuw chassis onder gekomen. Afspraak gemaakt bij de RDW voor een herinslag van het chassisnummer. Auto bekeken, gekeken of er sporen van een ander chassisnummer te vinden waren. Verdict was simpel, in het verleden is er een ander chassis onder gekomen, wie het chassisnummer heeft ingeslagen is niet meer te achterhalen, kan de douane geweest zijn, of iemand zelf, daar kunnen we moeilijk over doen, maar daar komt niemand verder mee. Nieuw chassisnummer ingeslagen, betaald, klaar. Het kan dus gewoon wel zonder negatief gedoe.
Klopt, dat zeg ik ook. Soms gaat het heel goed.
Met de mehari 4x4 had ik ook een probleem, 2 cijfers omgedraait.
Fabrieks af. Auto was van eerste eigenaar dus dat was eenvoudig, nieuw nummer erin.
Echt allemaal prima.
Maar soms, opeens….........
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
klopt. ben er ook al een aantal keer geweest. meestal gaat het goed. alleen ooit met een cx gti moeite gehad. ze dachten dat er een halve rechter voorflank in gelast was om dat er een lasnaad zichtbaar was die volgens hun niet daar hoorde te zitten. gewoon kei orgineel….
en met de bestel eend vonden ze het ook nodig om moeilijk te doen. die rdw gast scheen met zijn zaklamp vanuit de motorruimte door het gat in het spatbord (waar de verwarming slangen door naar buiten zou kunnen) naar de binnenkant van het wiel, en zegt; jaa jongeman, waar zijn jou voor remmen gebleven…..... kijk dat zijn de kenners die het moeten weten! maar ook dat is goed gekomen. ze zaten gewoon tegen de versnellingsbak aan
en wat denk je van de verhalen van mensen die een oldtimer prachtig opgeknapt hebben en er geen kenteken op krijgen….
gelukkig gaat het meestal wel gewoon goed bij de rdw. maar wees altijd zelf op je hoede en heb de informatie goed op een rijtje.