12 van de 17
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

Fluittoon Cactus
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 17 mei 2015 02:29 PM
  [ # 166 ]

Mijn dealer wist er niet van..
Vind ik ook niet raar, de meeste klanten rijden alleen rond de kerktoren..

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 17 mei 2015 02:40 PM
  [ # 167 ]

Precies!  Je moest mijn C1 eens horen bij 150km/u Mr. Green

Profiel  

emily54
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30

Gepost: 17 mei 2015 05:08 PM
  [ # 168 ]

mijn dealer heeft -toen ze gevonden hadden dat het aan de deurrubbers lag- het mij adhv de Cactus in de showroom laten zien wat er aan de hand was. Hij zei letterlijk; als we hier niks aan zouden doen gaat deze ook fluiten. Ik ben er vanuit gegaan dat ze dit verhelpen zouden voor aflevering. Denk ik nog steeds. Op 5 mei reed ik vrij pittig richting oosten en het waaide erg hard. (storm weet je nog??) Ik hoorde ineens weer een schorre fluittoon. Heel even maar genoeg om me de “adrelineprikken” in de handen te bezorgen. Nu aan de linkerkant maar het was maar een keer of 3 en het duurde ongeveer 4 seconden. Ik maak me er niet zo druk om; bij een beurt zal ik het wel even noemen. Maar ik kan wel melden dat na de frustratie van het erge fluiten(de eerste keer) mijn liefde voor mijn superrooie Cactus weer helemaal terug is!Enne ; ik haalde vorige week een collega Cactusrijder in. Een witte; ik keek en wilde zwaaien!! Maar durfde op het allerlaatst toch niet… Rolling Eyes

Profiel  

Longhill
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

Gepost: 17 mei 2015 11:04 PM
  [ # 169 ]

Hier wordt over ‘een voorziening’ gesproken van Citroen, maar ik heb mijn Cactus pas sinds 1 mei 2015?!
Wat is hier het verhaal van dan? Neem aan, als het bekend is, dat ze de dealers instrueren het voor aflevering te verhelpen?!  gulp

Vind het echt een vreemd verhaal… Slecht ook…  nono

Allereerst gefeliciteerd met uw C4Cactus. Ik ben sinds december ook zo’n gelukkige en beleef nog iedere dag veel plezier van die auto. Ik begrijp dat u sinds 1 mei eigenaar bent geworden. Dat betekent, als het een nieuwe is, dat de productie van die wagen in jan/febr in de fabriek is begonnen. Toen was wel het fluitprobleem bekend, in ieder geval bij bezoekers van dit forum, maar de oplossing nog niet. Ik ben geen aandeelhouder of zo, heb er verder ook geen belang bij, maar Citroen is daarover dus niks te verwijten, of het moet zijn, dat ze dit probleem niet bij aanvang onderkend hebben. Vanaf maart van dit jaar werd duidelijk, dat de deurrubbers de boosdoeners waren. Uw citroendealer had dus wel op de hoogte kunnen zijn. En u kennelijk ook, want u weet nu het forum wel te vinden. Ga lekker terug naar die dealer, veeg hem de mantel uit en laat dit ‘‘euvel’’ in 2 minuten herstellen. Kost niks, is allemaal garantie…..En geniet verder van deze fantastische auto, die dat om heel veel andere redenen ten volle verdient bravo

Profiel  

P4Tricky
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 107

Gepost: 18 mei 2015 10:49 AM
  [ # 170 ]

Je hebt helemaal gelijk!  very good

- Life goes too fast to drive slow -

Profiel  

LVp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 27 mei 2015 11:55 PM
  [ # 171 ]

Hallo!

Ik rij sinds september mn cactus. Heb de eerste 25000km gehad. En ja ik heb/had ook de fluittoon.

Hij is er in totaal drie keer voor naar Coolen in Apeldoorn geweest. Altijd in goed overleg en behulpzaam overigens..

Eerste keer: niets gevonden. (Uiteraard waaide het natuurlijk die dag nauwelijks, dus dat was logisch)

Op dit forum las ik over de deurrubbers. Dit heb ik met een fluittoon op de achtergrond doorgegeven aan de garage. Het was bij hun nog niet bekend, maar ze gingen er mee bezig. Na een weekje reactie dat er inmiddels een werkwijze van was en dat de nieuwe raamrubbers besteld waren.

2 weken geleden de raamrubbers laten vervangen (in combinatie met eerste beurt), helaas na een paar dagen…. De fluittoon.. Direct gebeld, en nieuwe afspraak gemaakt.

Ze hebben met drie cactussen achter elkaar gereden(mooi plaatje) en getest en getest. Na overleg met citroen frankrijk, blijkt dat de portieren strakker moeten worden afgesteld icm de eerder geplaatste nieuwe raamrubbers.

Op de terugweg natuurlijk even geprobeerd de auto te laten fluiten, maar het is me niet gelukt.

Ik ben er dan ook van overtuigd, dat het nu opgelost is.

Profiel  

P4Tricky
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 28 mei 2015 08:43 AM
  [ # 172 ]

Thanks for deze heads up! Volgens mijn dealer zijn de nieuwe raamrubbers in backorder. Uiteraard ga ik dit verhaal vertellen, als ze de raamrubbers gaan vervangen.  halelujah

Profiel  

hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 334

Gepost: 28 mei 2015 09:53 AM
  [ # 173 ]

maar zijn het nu raamrubbers of deurrubbers?
Het strakker afstellen van een deur heft geen invloed op je raam.
Daar moet geen misverstand over bestaan.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  

LVp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 28 mei 2015 11:47 PM
  [ # 174 ]

Kort maar krachtig: deurrubbers

Profiel  

P4Tricky
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 28 mei 2015 11:49 PM
  [ # 175 ]

Helder = logisch!  bravo

Profiel  

Markplaat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14

Gepost: 03 juni 2015 11:39 AM
  [ # 176 ]

Komende maand verwacht ik mijn bestelde Cactus en hoop dat het probleem in de fabriek reeds is opgelost. En anders weet ik in ieder geval waar ik het moet zoeken. ben werkzaam in een autoschadebedrijf dus hebben vaker met windgeruis of waterlekkage te maken. Zijn de lastigste klachten en 9 van de 10 keer een probleem met rubbers. Zeker fluittonen zijn daar vaak aan te relateren. Of het nu een afdichtrubbertje tussen de dakdragers zit welke niet helemaal juist zit of een raamrubber wat niet goed afsluit. Wat wij altijd doen om dit te vast te stellen is het afdichten van de kant waar het om gaat met afplaktape of ducktape. maakt niet veel uit. En dan rijden, is het weg dan begin je met stukje bij beetje het tape verwijderen en weer rijden tot het geluid weer hoorbaar is. 99 van de 100 gevallen heb je dan al de plaats van het probleem vastgesteld. Wat we dan doen is met een luchtspuit/blazertje op die plek blazen met flink wat bar erop. Dat is meestal voldoende om de oorzaak van het gefluit te simuleren. Ik hoop dat het probleem opgelost is/word en dat er een constructieve oplossing van uit Citroen komt. Ben heel benieuwd of ik dit probleem ook ga ervaren. Mocht het zo zijn ga ik er ook zeker mee aan de slag.

Profiel  

harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 444

Gepost: 03 juni 2015 02:37 PM
  [ # 177 ]

Nu na 8 jaar seat rijden nu een nieuwe cactus besteld, maar dit topic te hebben gelezen , begin ik toch te huiveren
Nu zat ik op het engelse cactus forum te lezen dat er merktekens zitten op de a-stijl zitten tot waar de rubbers moeten lopen, en dat veel rubbers te kort zijn, misschien ligt daar ook het probleem

Lees zelf maar: http://www.cactusforums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=147&start=20

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6487

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 03 juni 2015 03:10 PM
  [ # 178 ]

Nuttige foto in dat topic.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

NSS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 11 juni 2015 09:57 AM
  [ # 179 ]

Dag, ik heb een C4C van bouw eind april/begin mei (te zien aan de stickers die hier en daar aan onderdelen hangen); geen fluittoon, totale rust….
Misschien is het doorgedrongen in de productielijn.

Profiel  

Kahbouter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi100 Shine
- BX BX GTi 16v
Gepost: 11 juni 2015 11:39 AM
  [ # 180 ]

Ik heb de mijne 30 april geleverd gekregen, dus die zal een aantal weken daarvoor in elkaar geschroefd zijn. Die heeft het issue helaas nog wel linksvoor, bij hogere snelheden (110+) en (rij)wind ongeveer haaks op de linker A-stijl. Irritant fluitje… Mad
Nu rijd ik die snelheden niet dagelijks, dus is de ergernis nog beperkt, maar hier ga ik wel binnenkort even voor langs de dealer. Het lijkt alsof er ongeveer een centimeter ruimte zit tussen het kunststof aan de binnenkant van de deur bij de zijspiegel en het deurrubber in de A-stijl, wat ruimte geeft voor dat fluitje.

Profiel  

12 van de 17
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook