Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 14-02-2015
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Op het Duitse C4C forum vind je een servicebulletin van Citroen:
http://www.cactus-forum.de/index.php/Thread/163-PfeÃfender-Cactus/?postID=5118#post5118
Stukje zelfklevend schuimrubber schijnt de oplossing te zijn.
Ronald B schreef:Heb nieuwe rubbers geplaatst gehad. Tot nu toe geen geluid meer gehoord. De nieuwe rubbers zijn dicht aan de ” kopse kant”. Dit voorkomt in iedergeval dat de rubbers gaan fluiten als een klarinettiste bij een bepaalde wind inlaat. Keurig en netjes geholpen bij Peeman&Slot; in Den Helder.
is bij jou het gefluit ook geconstateerd bij de dealer? mijn dealer gaf aan alleen bij eigen constatering de rubbers te mogen vervangen?
Zou ook een mogelijkheid zijn. Als je in de garantieperiode zit zou ik retour gaan naar de dealer. Die lost het graag op denk ik die is tenslotte gebaat bij tevreden klanten.
Ik heb aangegeven dat ik bij wind van bepaalde kant bij een bepaalde snelheid gefluit hoorde. Een beetje dealer twijfelt toch niet aan de waarneming van zijn klanten. De dealer moet gewoon ff nieuwe rubbers bestellen en deze erin knallen. Heli’s toch geen nieuw probleem er is een oplossing wat kan er nog mis gaan. Ja dat het geld kost, maar ik neem aan dat jij een cactus hebt gekocht en niet een cactus met een fluittoon. Gewoon even de citroensiroop bezoeken en even vragen hoe je de dealer kan laten bewegen.
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 14-02-2015
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Hierbij nog even wat plaatjes uit het servicebulletin van Citroën. Je kunt hier helaas geen pdf als bijlage plaatsen, dus moet het maar zo. Als je een Cactus hebt met een ORGA-nummer lager dan 14227 is dit bulletin van toepassing. Het ORGA-nummer vind je op de sticker met de bandenspanningstabel.
vandaag bij de dealer geweest en de rubbers zijn geplakt aan het chassis, dit zou de fluittoon moeten verhelpen, ik wacht het weer even af
Dat is toch vreemd. De ene dealer vervangt de rubbers en de andere doet het met een druppeltje lijm. Je koopt toch geen nieuwe auto om hem aan elkaar te latenplakken. Ik vind het plakken een hele vreemde oplossing.
ben ik met je eens, belangrijkste is dat de fluittoon nu weg is (en blijft) mocht dat niet zo zijn dan ga ik weer terug;-)
Vandaag stond er een klein briesje aan de kust. Altijd leuk om tijdens een briesje auto te rijden want dan mag je wat vaker corrigeren om de auto in het spoor te houden. Hier bij mijn woonplaats moet ik 10 km over een hoge dijk rijden.
De wind kwam fors vanuit het zuid westen en stond bijna haaks op de Cactus. En jawel George Zamfir zat ineens bij mij in de auto.
Hij was nog niet lekker ingespeeld, zo leek het. En ik hoorde maar een toon. En precies op het moment dat ik een beetje aan mijn stuur moest trekken.
George is bij mij dus ook passagier geworden. Gelukkig waait het niet altijd even hard dus vaak zal hij niet meerijden.
Nu ben ik zeer nieuwsgierig en vroeg mij af hoe hij binnen is gekomen.
George zit altijd aan de passagierskant te spelen. Dus daar moet ik zoeken. Eerst maar eens gekeken aan de kant waar ik geen overlast van hem heb en dat is links.
Links houdt de rubberafdichting van mijn voorportier ongeveer 2 millimeter voor een kunststof afdekstukje op.
Rechts overlapt de rubberafdichting met ongeveer een halve millimeter het kunststof kapje. Dat overlappende stukje is de boosdoener, dat gaat als een rietje trillen. Hoe zit het bij de andere fluitende Cactussen? Wat mij namelijk verbaast is dat je geen klachten hoort over een fluit links.
En daar zit 2 mm speling tussen kapje en deurrubber.
Ik wil er wel mee naar de garage maar ik heb al klachten over waterinbreuk bij vernieuwde en niet goed gelijmde rubbers gehoord.
Het rubber een paar mm korter maken zou geen probleem mogen zijn maar dan moet ik het zeker weten.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
bij mij was het afhankelijk van hoe de wind stond ook links te horen;-) ze hebben bij mij gelijmd, heb nog niet gereden met veel wind, maar volgens de dealer zou het nu verholpen moten zijn….
San, ik ben eerst van plan om een experiment te doen door een heel klein stukje fiets binnenband tussen het rubber te plakken.
Dan kunnen de flappen van het rubber niet meer trillen. Maar eigenlijk maak ik mij er nog niet zo druk om. Eens kijken of het vaker voor gaat komen.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
San, ik ben eerst van plan om een experiment te doen door een heel klein stukje fiets binnenband tussen het rubber te plakken.
Dan kunnen de flappen van het rubber niet meer trillen. Maar eigenlijk maak ik mij er nog niet zo druk om. Eens kijken of het vaker voor gaat komen.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Bij mij lijkt het vooral van links voor te komen. Ik ben bij de dealer geweest, en nieuwe rubbers zijn al 3 weken in bestelling, maar blijkbaar moeilijk leverbaar.
je bent niet de enige waarschijnlijk;-)
ik heb een cactus van productie maand december 2015…totaal geen fluittoon en ik zie ook dat er een modificatie in de vorm van een soort tape onder de deurrubber is geplakt…het steekt namelijk een klein stukje uit bij dat inslagstreepje in het metaal (zie eerdere fotos van een lid die dit geplaatst heeft)...dus er is degelijk een oplossing voor de fluittoon voor een ieder die er nu nog last van heeft…