zou met laag niet de toonhoogte bedoeld worden?
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
maar toch staat er ergens hierboven dat de fluittoon verdween nadat hetzelfde traject zonder antenne werd gereden? Ik hoef vandaag niet met de auto op pad dus kan ik het niet uitproberen. Maar ik begin bovenstaande berichten toch verontrustend te vinden. Ik zal ook mijn toon opnemen wanneer het zich weer voordoet. Het ontneemt je een boel rijplezier..
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Tja, maar als bijv. de wind net is gaan liggen of gedraaid zijn de omstandigheden dus al anders. Om even mijn beroep aan te halen: de testomgeving is niet constant hetzelfde. Dat maakt het lastiger om het probleem vast te stellen. Ik neig zelf naar de dakrails, die zijn grof vormgegeven en staan vol met de ‘kop’ in de wjnd. Vanmiddag zelf ook weer mogen ervaren, met name met snelheden boven 130 km/h.
De enige manier om dat te weten te komen is de vraag te stellen:
Zijn er op dit forum mensen met een Cactus zonder dakdragers die een fluittoon horen bij hoge snelheden?
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Nee heb dakdragers maar heb nergens last va.
Een mogelijkheid kan ook zijn dat ze een beetje speling hebben en hierdoor zou dat een fibratie kunnen ontstaan.
Het merendeel van de rondrijdende cactussen hebben nergens last van.
GTI 2500, xm V6 3.0, cactus
ip schreef:Nee heb dakdragers maar heb nergens last va.
Een mogelijkheid kan ook zijn dat ze een beetje speling hebben en hierdoor zou dat een fibratie kunnen ontstaan.Het merendeel van de rondrijdende cactussen hebben nergens last van.
Het tegendeel blijkt uit een artikel uit het vermaarde Franse autoblad L’Automobile van 20 jan 2015, waar een c4Cactus 1.2 turbo wordt getest. De letterlijke vertaling: ‘de fluittonen verpesten boven de 110 km p/u geleidelijk het geluidsniveau’:
http://www.automobile-magazine.fr/essais/citroen/citroen_c4_cactus_puretech_110_shine
Tijd voor een terugroepactie door Citroen? Op zulke publiciteit zit Citroen toch niet te wachten?
hoeksepeet schreef:zou met laag niet de toonhoogte bedoeld worden?
juist
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Ik heb zelf ook het idee dat de auto in het stuur trekt, wanneer de fluit te horen is.
“In het stuur trekken”, dat moet je even toelichten voor auto-leken.
Is dat dan weer niet het gevolg van wind?
Bij wind hoor je fluiten en bij wind kan er druk op de zijkant van de auto staan waardoor je het gevoel hebt dat je tegenstuurt.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Dat zou ook goed kunnen. Ik ga nu overal wat achter zoeken 😁
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Wellicht heeft dit er iets mee te maken: ik heb het idee dat de motorkap, zeker bij wat hogere snelheden, heel iets beweegt. Zeker op de hoeken, bij de LED-stroken, lijkt ie iets te vibreren. Wellicht dat hier een windcirculatie ontstaat die voor geluid zorgt?
Ik denk dat je het dichterbij moet zoeken. Voel maar eens aan de voorkant van de dakrail die is op alle oppervlakten vlak en glad. Behalve in de ronding aan de voorkant van de poot naar het dak. Daar is het materiaal ruw.
Het zou best eens kunnen zijn dat lucht die snel langs dat ruwe deel beweegt geluid kan gaan maken.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Nu wordt er heel veel geroepen, dadelijk zie je door de bomen…..
Maak nu een lijst van punten waarvan je denkt dat het de oorzaak zou kunnen ziijn, en probeer ze dan stap voor stap te bekijken.
Zijn er al mensen die zonder antenne hebben rondgereden met de snelheid zoals in het filmpje?
Etc etc.
Maar goed dat is mijn gedacht
Een ding is zeker:
Wind of rijwind is de oorzaak.
Allereerst is het belangrijk om te weten vanaf wanneer het ontstaat (snelheid)en wat de windsterkte en zeker de windrichting ten opzichte van de auto is.
Dan heb je meer factoren die een oorzaak aan kunnen wijzen.
En prober eens te luisteren met een open raam.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline