Ik verdenk de paravanplaat. Dat stuk plastic onder de voorruit. Het is heel zacht en als je er op drukt ontstaan er grote kieren tussen het raam en het plastic. Wellicht dat de wind er den onderslaat aangezien het alleen is met wind van voren. Bij mij begint het overigens boven de 100km te fluiten.
Zou ook kunnen. Interessant dat het geluid bij verschillende snelheden voorkomt. Dat zou kunnen wijzen op een onderdeel dat bij de een losser zit dan bij de ander.
Ik heb het in ieder geval nog niet gehoord bij mij in de Cactus.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Vandaag ook de fluittoon gehoord.
Ik reed +/- 130, snelweg met veel zijwind.
De fluittoon was niet constant maar het was een komen en gaan van het geluid.
Zodra ik langs een bos reed o.i.d. (minder zijwind) was het geluid weg. Het geluid kwam voor mijn gevoel links voor weg bij de a stijl o.i.d.
Auto met glazendak en met dakdragers.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Kijk eens of de rubber van het portier goed aansluit en niet iets uitsteekt bij de a-stijl bij gesloten portier. Dan gaat deze namelijk ook wind happen. Heb ik gehad bij mijn Grand Picasso.
Na het goed aandrukken van de rubber op het portier was het weg.
Antenne er af: geen resultaat
Gleufjes in dakrails (voor dwarsliggers) afgeplakt: geen resultaat
Je zou eens kunnen overwegen, of het eraf halen van de dakrails resultaat geeft. Dat zou je dan met de dealer kunnen bespreken. Zeker gezien het feit dat op dit forum meer mensen klagen.
Ook het youtube filmpje geeft een geode aanwijzing voor de klacht.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Zou de kans bestaan, dat het kan voorkomen van de klapramen van de achterdeuren? Druk rubber en of zwakke klemming klik slot?
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
tilanus schreef:Kijk eens of de rubber van het portier goed aansluit en niet iets uitsteekt bij de a-stijl bij gesloten portier. Dan gaat deze namelijk ook wind happen. Heb ik gehad bij mijn Grand Picasso.
Na het goed aandrukken van de rubber op het portier was het weg.
Ik heb af en toe dat het deurrubber rechtsachter een stukje achter het portier weg komt, wellicht heeft het er (iets) mee te maken inderdaad.
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Een kennis Dealer Fiat en Alfa service,heeft me ooit eens gezegd, dat bij de Alfa 156/159SW met dakrails meer lawaai maakte dan zonder .
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Klapramen achter zijn goed afgedicht daar komt geen lucht tussen. Volgens mij ligt de oorzaak of op het dak of rond de voorruit. Ik verdenk de dakrails het meest. Dus als er mensen zijn die geen dakrails hebben en nooit last van deze fluittoon hebben laten die zich dan melden hier op het forum.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 27-11-2014
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
dit artikel heb ik gevonden
Naam: Natasja. Boers, datum: 16 januari 2015
Ervaring met auto: De Citroen Cactus bevalt prima! Wij hebben de auto in oktober aangeschaft en mijn vriend rijdt veel kilometers op de snelweg.
Min-punt:
Als de auto de snelheid van 130 km p uur bereikt is er een fluitend geluid te horen, erg storend met de demo auto hoorden we dit ook 1 keer maar de dealer zij dat we ons geen zorgen hoefden te maken.Het geluid is zeer storend, de dealer heeft nu de dragers van het dak gehaald maar het geluid is nog steeds te horen. Ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben? Het gaat namelijk echt vervelend worden.
http://www.autozine.nl/text/comment_toon.php?mok=1895
het geluid komt niet van de dakdragers
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Het kan ook gewoon het ontwerp/de constructie van de neus van de auto zijn. Ik heb eens een proefrit gemaakt in de huidige Clio Estate, mét dakrails. Die had ook behoorlijk wat wingeruis op de snelweg. Later bij de dealer gevraagd of de hatchback, zónder dakrails, hier geen/minder last van zou hebben, maar de dealer vertelde dat ook die auto daar last van had.
Poekoek schreef:Het kan ook gewoon het ontwerp/de constructie van de neus van de auto zijn. Ik heb eens een proefrit gemaakt in de huidige Clio Estate, mét dakrails. Die had ook behoorlijk wat wingeruis op de snelweg. Later bij de dealer gevraagd of de hatchback, zónder dakrails, hier geen/minder last van zou hebben, maar de dealer vertelde dat ook die auto daar last van had.
Als dit zo zou zijn dan moet iedere cactus er last van hebben en dat is niet het geval.
GTI 2500, xm V6 3.0, cactus
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Volgens mij zijn er teveel variabelen om op deze manier, met verschillende auto’s onder verschillende omstandigheden, de oorzaak te achterhalen. Banden, bandenspanning, wegdek, zij- of tegenwind, wel of geen dakdragers.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik denk ook dat het heel lastig wordt om dit goed vast te stellen. In een geïsoleerde testruimte, bijv. een windtunnel zou dat goed kunnen, maar dat zie ik niet snel gebeuren… Ik heb overigens de muziek meestal hard genoeg staan om het gefluit niet te hoeven horen