Joken schreef:Nu wil ik voor het mengstuk wat in de slang zit (1e 2 fotos), net zo’n buitenhuis draaien als voor de oude verdamper (laatste 3 fotos).
Wat voor type carburetor heb je er opzitten ?, afhankelijk van type natuurlijk,
zie en lees, post 20 en 21
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/208206/P15/#1327068
Ik weet alleen dat het een solex carburateur is met 2 trappen. Bedankt trouwens voor de link, ik moet dus op zoek naar het derde keelstuk van de foto’s op post 20.
Maar volgens mij heb ik nu het keelstuk dat op de eerste foto staat, alleen moet deze in de slang gemonteerd worden en dat wil ik niet. Dus ik denk dat ik een buitenhuis draai waar het binnenwerk van de 1e foto in kan.
De wagen moet eerst apk gekeurd worden voor ik er in kan rijden, en voor de apk moet ze op lpg lopen.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat derde keelstuk koop je bij GMS in Haarlem
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Op marktplaats staat nog een LPG installatie uit een DS, maar dat is een met een Weber carburateur, wel met het goeie keelstuk, http://link.marktplaats.nl/m909862321
Heb al veel op GMS lopen zoeken op internet, maar maar ik kan niet vinden waar ik moet zijn.
Ik heb wel de rand boven op de carburateur gemeten, deze is iets ovaal en wel 69 bij 69,5MM. en het gaat over een dy3 blok met een solex erop met dubbele kleppen. Als u denkt dat die marktplaats link daarop past dan hoor ik het graag.
Ik denk dat er verschil inzit tussen weber en solex carburateur , want hij wordt hier alleen omschreven als weber, en behoorlijk prijzig. Maar misschien hierop het forum die dat weten ?
http://www.lpg-onderdelen.com/default/shop/glm-citroen-ds-weber-o70mm.html
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Alkmaar .. Niet Haarlem
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Weber en Solex zijn gelijk voor wat betreft de boven rand.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ik kan over GMS alleen nog maar vinden dat ze sinds 2013 gestopt zijn met lpg en zich nu richten op glijmiddelen
De diameter van de bovenrand kan gelijk zijn.
Maar volgen mij sluit dat schotje bij een weber keelstuk exact aan op die van de carburateur, die drie buisjes in het keelstuk zal voorop benzine betere lucht toevoer geven.
Maar bij de solex ??
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Even Googelen en ik vind: “GMS Europe B.V. stopt per 14 januari 2013 met de distributie van LPG onderdelen vanuit haar vestiging in Alkmaar. De voorraden zijn onlangs verkocht aan LPG Equipment B.V. Deze nieuwe onderneming zal de levering aan de bestaande klanten voortzetten.”
Als je dan even diep nadenkt verzin je iets als http://www.lpgequipment.nl/ en inderdaad, allemaal bekende autogas-onderdelen. Beetje zoeken en je komt op de geliefde Weber mixer: http://www.lpgequipment.nl/glm-citroen-ds-weber-Â70mm
Kost een lieve €205,- en is NIET op voorraad.
Wie er een heeft: pas er goed op!
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Ik kan waarschijnlijk een weber keelstuk overnemen, en kan die dan volgende week ophalen. Nu heb ik in de solex gekeken en daarin zit ook zo’n schotje als in de weber, alleen weet ik niet of dat precies hetzelfde zit als bij de weber.
Verder heb ik in m’n voorraad nog 2 webers gevonden, dus die ga ik vanavond eens vergelijken met de solex.
Als het keelstuk echt niet op de solex past, is het dan een optie om een weber op het dy3 blok te zetten?
ja, ik heb in mijn super5 een dy3 met dubbele weber carb en dit speciale gasstuk erop. loopt prima.
DSuper5 1973 (org. Ned)
HY 1974 (org. Ned)
2CV 1959 (org. Ned)
Mijn dy3 blok komt uit een franse dsuper uit 1972, maar ik dacht dat in een dsuper 5 een dx2 blok hoorde? Het weber keelstuk dat ik kan overnemen heeft op een dx2 blok gezeten.
Ik heb vanavond de webers die ik nog had liggen vergeleken met de solex, het schotje zit op precies dezelfde plek alleen de hoogte naar de bovenrand is anders namelijk, 14,7MM bij de solex, en 17,5MM bij de webers. Dus ik ben bang dat het weber keelstuk dan toch niet gaat werken op de solex.
Ik weet niet waar de webers die ik heb liggen opgezeten hebben, ze zien er optisch hetzelfde uit alleen bij de ene zit er een hydraulische afslagklep op en bij de andere niet.
Op de metalen plaatjes die aan de carburateurs hangen staat 28/36 DM A3 W43-01 en op de andere staat 28/36 DM2 W47-00 dit is degene met de gasklepregelaar.
Weet iemand misschien wat de sproeier bezetting zou moeten zijn als ik een weber opknap en op het dy3 blok wil zetten?