Hee Aard, bedankt voor je uitleg.
Wat ik alleen raar vind is dat de bekleding van de middenstijl smaller is dan de stijl zelf.
Dit zou betekenen dat het tochtprofiel verder naar binnen geplaatst moet worden dan de rand van de middenstijl.
Lijkt me onlogisch, maar daar is waarschijnlijk een reden voor?
Zie bijgevoegd plaatje. Ik verwacht dat het zit zoals boven (zwart is middenstijl, bruin het hout en grijs de bekleding plaat tussen de tochtprofielen.
Alleen de bekleding plaat is dus smaller en krijg je het onderste plaatje als je het tochtprofiel netjes op de bekleding laat aansluiten.
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.
Hoe open ik de plaatjes Ed?
Bij mij staat het plaatje onder de post.
Je kan er gewoon op klikken…
sorry Ed, maar ik kan ze niet openen, niet op de ipad en niet op de laptop
Totaal aantal Berichten: 10268
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Tja, op een pc doen ze het gewoon. Al die nieuwerwetsigheden….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hoogglansis veeeeeeeel mooier.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Persoonlijk vind ik hoogglans mooier.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Zelf vind ik de mooi blinkende Tractions veel leuker dan de originele mattere versie’s.
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Nou we zijn het er over eens, dat wordt dus hoogglans!
Ondertussen met mijn voorwielnaven bezig. Was wel even schrikken toen ik mijn trommels eraf haalde, er waren geen remmen aanwezig….
De aandrijfassen hebben een klein beetje speling op een kruisstukje. Is dit meteen einde oefening of kan ik beter eerst even rijden en dan beslissen of ze gereviseerd moeten worden?
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Oei! dat is natuurlijk niet zo mooi dat er geen remmen opzitten. Betreffende die kruisstukjes, je hebt nu alles open liggen en kunt er makkelijk bij. Ik zelf zou overwegen om ze te vervangen, heb je er straks geen omkijken meer naar.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Mijn persoonlijke mening over de kruisstukjes is wegsmijten die handel !
Zelf heb ik 1 aandrijfas veranderd door een homokineet versie en 1 gereviseerd.
Na wat kleine toertjes en wat testrijden is er 1 circlips los gesprongen van de gereviseerde versie (zonder schade).
Direct de auto in de garage geparkeerd en de andere ook vervangen door de homokineet versie.
Is betrouwbaarder, veiliger en (geen) onderhoud aan nodig !
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*