Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Had ook 2 kapotte boortjes. Extra tip dus dat je meerdere boortjes moet hebben, zeker van de kleinere maten.
Oh ja, met een dremel kun je ook boortjes slijpen als je te lui bent op te staan.
Met diezelfde dremel kun je een vlakje creëeren als er een opstaande rand zit zoals bij mijn lager aan de andere kant.
Dit boirt makkelijker en de nippel zit beter op het lager.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Wie o wie heeft dat bedacht, elke auto heeft een carter stop en heeft een schroefdraad die ook kapot kan maar de deksel los maken om de olie af te tappen!!!!!!! Je kan ook de hele carterpan eraf halen dan heb je alle olie in 1 keer in een pannetje!
Een filmpje maken is leuk maar 26 minuten over olie verversen??? (dat is langer dan het olie-filter verversen). Neem eens contact op met een paar studenten van de filmopleiding, kunnen ze je uitleggen dat zo 1 film niet langer dan 3 minuten mag duren!!
Jammer dat jullie je energie niet gewoon in de DS club hebben gestoken!!
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Neen. De carterpan kan er niet af.
Deze film is gemaakt voor de beginnend sleutelaar. Dan kan een film niet uitgebreid genoeg zijn. Vind je het te lang? Spoel hem door! dat kan tegenwoordig bij youtube!
Energie in de DS club steken hebben we jaren gedaan. De club is zelfs een soort energie spons waar je uiteindelijk helemaal leeg van wordt en het resultaat is dat er NIETS gebeurd is…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Jammer dat je niet de moeite hebt genomen om het filmpje te bekijken, want dan had je begrepen dat het niet over olieverrversen gaat.
Overigens is de norm van dit forum dat je op het onerwerp van het draadje door gaat. Dit draadje gaat over het smeren van het voorwiellager.
En de carterpan kan er bij een DS pas uit als je de motor demonteert.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik zeg niet reageren op dit soort zuurpruimen , tis zo,n type die zn ervaring liever voor zich houdt dan met anderen deelt , jammer .
Wat Ramrod zegt! 👍
Is het niet zo dat de hoeveelheid vet die er in zit ook belangrijk is ?
Als je teveel vet er in stopt, loopt het lager te weinig vrij, en wordt het geheel te warm.
Bovendien komt het dan door de vetkering weer naar buiten (het moet ergens heen) , en die sluit dan mogelijk daarna minder goed af.
Teveel vet lijkt me dus niet goed , niet doorpompen tot je weerstand voelt in ieder geval, maar bv beperken tot 5 slagen ?
Klopt helemaal, niet te veel vet. Maar het is een grote ruimte. 15 slagen kan er makkelijk in zonder dat dit problemen geeft.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Er mag niet zoveel in dat het lager echt zwaar gaat lopen en dan door de wrijving het vet te heet wordt.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
hjvd50 schreef:Wie o wie heeft dat bedacht, elke auto heeft een carter stop en heeft een schroefdraad die ook kapot kan maar de deksel los maken om de olie af te tappen!!!!!!! Je kan ook de hele carterpan eraf halen dan heb je alle olie in 1 keer in een pannetje!
Een filmpje maken is leuk maar 26 minuten over olie verversen??? (dat is langer dan het olie-filter verversen). Neem eens contact op met een paar studenten van de filmopleiding, kunnen ze je uitleggen dat zo 1 film niet langer dan 3 minuten mag duren!!
Jammer dat jullie je energie niet gewoon in de DS club hebben gestoken!!
Ja man, en dan een overheerlijke presentatrice met weinig kleding en een mooie pokkenherrie dreun er onder, modern!
Maar dat is niet de doelstelling van het team, het is maar dat je het weet.
Deze is van dat kaliber, erg leuk om te zien.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Haha , maar ook deze zal onze zuurpruim niks vinden duurt bijna 5 minuten , veel te lang ....
Egbert schreef:Deze is van dat kaliber, erg leuk om te zien.
Kweenie Egbert, ik denk dat je hier weinig aan hebt. De olieplug heeft dan weer rechtse en dan weer linkse draad, de dames worden neergezet als enigszins onbenullig en ze vergeten de nieuwe filter even in te smeren met olie.
De muziek is ook onbenullig, ik vind jouw film beter.
Egbert schreef:Het vet van het voorwiellager van je DS is misschien al 40 jaar oud. Hoog tijd om het lager van nieuw vet te voorzien.
Bekijk de film van DS-TT hoe je het voorwiellager van nieuw vet kan voorzien.