Ik heb wat vragen ivm met die oranje stekkers in mijn zx onder de voorstoelen.
Ik heb een leder interieur gevonden, maar daar zijn zo geen oranje stekkers aan.
Ik heb horen zeggen dat die dienen voor de gordelspanners.
Maar wat heeft het effect als ik dus dit leder interieur erin zet zonder die stekkers?
Of zijn die makkelijk over te plaatsen van mijn interieur naar het leder interieur?
Of is er een andere manier zodat die gordelspanners toch werken zonder die oranje kabels?
Dat leder interieur heeft ook een elektrische rug-verstelling, hoe kan ik dit makkelijk werkend maken?
(zit een rode 2-polige stekker aan de stoel)
Ik geloof dat die detecteren dat er iemand op de stoel zit, zodat bij een aanrijding de gordelspanner geactiveerd wordt, vrij essentieel bij een frontale aanrijding. Zijn die delen niet over te zetten van de oude stoelen in de nieuwe stoelen? Weet niet hoe dat bevestigt zit of dat ze erg diep in de stoel zitten.
Vreemd dat die er op de lederen stoelen niet inzitten, vast ooit een keer uitgehaald denk ik?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gewoon de gordelspanners overzetten ....
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Dat hoopte ik ook, maar zijn die bevestigingen dezelfde?
Iemand dat dit zeker weet of dit makkelijk over te zetten is?
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Heb dat bij C5 / Xantia / XM wel gedaan, zie niet in waarom dat bij een ZX niet lukken gaat ...
Is gewoon één geheel ( mechanisme )
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Heb een weerstand geplaatst. Gewoon stekkers van de oude stoel afgeknipt en er met een kroonsteentje overbrugd met een weerstand (solderen schijnt beter te zijn). Deze stekkers aansluiten en klaar Hoort natuurlijk niet.
De overbruggingsweerstand (1 W 2,2 Ohm) nu op de rode stekker gezet en ook op de oranje stekkers van de zij-airbags. Alle lampjes gaan nu uit zoals het moet.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Dan heb je de gordelspanners toch niet geplaatst? Ofwel?
Nee. Teveel gedoe. Weerstand deed de truc op de rode stekker.
Heb wel de gordelspanners van de oude stoelen afgehaald en een poging gewaagd. Dus het kan wel, maar veel werk.
Maar ja, had toen wel andere problemen met de ex-XM die meer aandacht vergden.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Overzetten als de stoelen eruit zijn was per stoel misschien 10 minuten werk ....
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Moet je wel precies weten hoe en dan ook nog snel zijn. Gok meer op een paar uur.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Enkel die gordelspanners overzetten is echt geen uren werk hoor als alles al naast de auto staat…
Zelf recentelijk nog gedaan en zo handig ben ik nu ook weer niet!
Bij mijn Xantia was het ook prima te doen.
Daar heb ik leer zonder spanners omgezet naar leer met spanners overgezet van mijn stoffen interieur ..
Eigenlijk enkel maar wat schroefwerk , meer niet.
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Even terug naar de vraag.
Ging over de oranje stekkers en niet de rode. Volgens mij is oranje van de zij-airbags. En die hebben de nieuwe leren stoelen niet. Dus overbruggen met een weerstand.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
euhm een Zx heeft geen airbags
Is wel degelijk van de gordelspanners,
Dan kan ik even goed het lampje in men dashboard er uithalen :p
Maar wou gewoon de gordelspanners overplaatsen.
Ik zal het eens bestuderen als ik het interieur heb.
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Oranje is gordelspanners ...
Mijn XM heeft die ook , zijairbags zitten er niet in ...
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 31-12-2006
- Xantia 2.0i 16V Break Millésime
- ZX 2.0i Volcane
- ZX 16V
- Xantia 1.8i SX
- Xantia 2.0i VSX Aut.
Het interieur waar Bram op doelt staat nu nog bij mij.
Dit interieur komt uit een type 1 ZX, waar fabriek-af nog geen gordelspanners in zaten (net zoals in de vroegste Xantia’s trouwens), en Bram zijn ZX is een type 2 mét spanners echter zonder airbag.
Het overzetten van de onderstellen kan bij stoelen van de Xantia wel, alleen gaat hier niet omdat de bestuurdersstoel een electrisch verstelbare rugleuning heeft welke vast zit aan het onderstel. De bijrijderskant zou wellicht wel lukken, maar dat is half werk.
Op het lederen interieur ontbreken de bevestigingen voor de spanners, dus die gaan er gewoon nooit op passen.
Bram’s vraag is dus eigenlijk, los van of het een veilig en verantwoord idee is (denk dat iedereen dat wel kan bedenken), als je dit interieur plaatst in een ZX met spanners, echter zonder airbag, wat gebeurt er dan? Een airbaglampje ontbreekt omdat er geen airbag is, dus ga je ergens aan merken dat die dingen er niet zitten? (Behalve dan bij een aanrijding, dan merk je het overduidelijk )
brambo schreef:euhm een Zx heeft geen airbags
Is wel degelijk van de gordelspanners,
Dan kan ik even goed het lampje in men dashboard er uithalen :p
Maar wou gewoon de gordelspanners overplaatsen.
Ik zal het eens bestuderen als ik het interieur heb.
de laatste types hebben wel een airbag, in het stuur!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere