16 van de 25
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
ElectroFan: Het werkt!
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 10 mei 2015 10:56 AM
  [ # 226 ]

Mijn oude dynamo had het niet, lampje ging na verloop van tijd uit.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 10 mei 2015 11:20 AM
  [ # 227 ]

Volgens mij heb ik het lek al boven, standaard zit in de DS een 1,5 watt laadlampje. Voor moderne dynamo’s wordt 2-3 watt geadviseerd. Dus maar eens een ander lampje proberen.

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 10 mei 2015 12:00 PM
  [ # 228 ]

Klopt Ijcobar, de dynamo start op met stroom door lampje door het veld. Als het vermogen van het lampje te klein is, is de stroom door het veld te laag om de dynamo op te starten. Lampje met hoger vermogen lost dat probleem op.

Mooi project!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 10 mei 2015 03:49 PM
  [ # 229 ]

Een mooie truc is wat in XM’s door relais 848 gebeurt.
Het spoeltje van dat (standaard) relais doet dienst als laadstroomcontrolelampje, dus in plaats daarvan. Dat vraagt voldoende vermogen om de dynamo direct op gang te brengen.
Als je nou die fan door dat relais laat schakelen weet je ook zeker dat die het pas doet als de dynamo laadt.
In de XM zit een rijtje grootverbruikers achter dat relais, zoals achterruitverwarming, airco, sigarenaanstekers etc. (en desgewenst een laadstroomcontrolelampje).

Bovendien is die opzet gevoeliger voor een dynamo waarvan bijvoorbeeld maar één diode kapot is. Die lijkt het nog te doen, omdat je bij stationair wel wat laadstroom meet. Maar relais 848 komt niet meer in.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 10 mei 2015 03:53 PM
  [ # 230 ]

Mijn fan heeft geen relais….....

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 10 mei 2015 03:57 PM
  [ # 231 ]

Maar ongetwijfeld wel een voedingsdraad. Als je die nou door “848” laat schakelen krijg je wat ik bedoel.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 10 mei 2015 04:01 PM
  [ # 232 ]

Een andere modificatie die ik heb gemaakt, een extra zekeringenkast ( deze komt uit een Land Rover Discovery I). Hier zitten op:

1. Hoofdzekering naar bestaande zekeringenkastje
2. Luchthoorn
3. Fan
4. Hoofdzekering injectie ( bobines, injectoren, brandstofpomp en andere zware verbruikers)
5. Megasquirt injectiecomputer
6. Startrelais

Afbeelding Bijlagen
_DSC1408.jpg_DSC1409.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 10 mei 2015 09:57 PM
  [ # 233 ]

Het kan ook zo:

Ik heb er 2x koplampen op zitten (via 2x relais), elektrische fan voor de mechanische, 2 blowers (1 voor bijrijder, via relais) en nog 2 over voor later.
Het kastje komt van hier.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 11 mei 2015 09:26 AM
  [ # 234 ]

Een knipperend laadstroomlampje is vaak te wijten aan vuile contacten bij de voltage regulator (ouderwetse originele type)Even een waterproof fijn schuurpapiertje erdoor halen, net zoals vroeger bij je brommer.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 11 mei 2015 12:17 PM
  [ # 235 ]

Koeltunnel is binnen, maar dit is een van plaatstaal ipv aluminium…... Vreemd

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 11 mei 2015 05:21 PM
  [ # 236 ]

Ik dacht dat de koeltunnels altijd van aluminium waren, maar deze is van gegalvaniseerd plaatstaal. Weet iemand hier iets over?

Afbeelding Bijlagen
_DSC1410.jpg_DSC1411.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 12 mei 2015 09:45 AM
  [ # 237 ]

Niemand?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 mei 2015 09:59 AM
  [ # 238 ]
Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 12 mei 2015 10:25 AM
  [ # 239 ]

Mijn auto is een 23ie handbak (1973). Deze tunnel heb ik van Citart binnengekregen en op de afbeelding in de webshop ataat een alu tunnel. Op de site van DS Sassen staan ook alleen maar alu tunnels en het onderdelenboek geeft ook geen duidelijkheid.  huh

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 mei 2015 10:31 AM
  [ # 240 ]

Oké, dus je weet niet uit welke auto de tunnel komt?
Volgens mij zit er bij mij ook een alu in.

Goed, het kan natuurlijk zijn dat ze in bepaalde periode ivm leveringen andere materialen gebruikte.

Zoals bijvoorbeeld een groen of blank LHM vat.
Ook de laatste DSen hebben RVS handgrepen (deze zijn glad en hebben geen ribbel) ipv verchroomde.
Zo zijn er vast nog wel een aantal voorbeelden.

Profiel  
 
 
16 van de 25
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook