picture hosting
Auto juli 2014 gekocht. 250.000km dealeronderhouden. Vialle lpg-installatie + hulpveren + trekhaak.
image upload no compression
Nu 273.000km op de teller. Dus 23.000km in 8 maanden maar zeker niet probleemloos.
Als hij werkt is het een fijne auto; handig, comfortabel en de tafeltjes achterin is een geweldige uitvinding, maar algehele de kwaliteit van de voiture vind ik vaak teleurstellend.
Ik reed een Volvo 945 2.3 LPT op lpg uit 1997 met 450.000 km op de teller en dacht goedkoper te gaan rijden… Fout gedacht! De Citroën verbruikt minder brandstof (1:11 tov 1:8) en is minder zwaar maar wat er allemaal kapot blijft mij verbazen.
Na aanschaf direct distributie laten vervangen.
Sindsdien:
-Dashboard compleet onverlicht. Dimmerknopje vervangen.
-Ruitensproeier doet niets. Pompje laten vervangen.
-Motormanagementlampje brand. Andere katalysator laten monteren.
-Bestuurdersdeur hangt, scharnierpin laten vervangen.
-Blijkbaar kan een Picasso slecht tegen water. Storingsmelding. Droog gestookt en laten resetten door de wegenwacht.
upload photo
-Electrische ruit weigerde dienst in Parijs. Sindsdien geen last meer van gehad.
img host
-LPG lek in omgeving van injectoren. Meneer de wegenwachter had een lpgslang tegen de uitlaat aangedrukt met het demonteren van de airbox. Nieuwe lpg-leiding laten monteren.
imgurl
-Cruise control wil niet zonder hele serie overtuigingen aan gaan.
-Koppelingsplaten en drukgroep laten vervangen.
upload img
-Lekt versnellingsbakolie: Keerring/pakking aandrijfas laten vervangen.
-Iedere nacht vorst laat een dashboardlampje sneuvelen. Alle 11 vervangen.
img
-Versnellingsbak klappert in de vrij. Additief erbij maar moet waarschijnlijk andere bak in?!
-Ruitenwisser op achterruit gaat helemaal los: bij openen auto begint hij al en begint en stopt net waar en wanneer het hem uitkomt.
-Lendesteun kapot! Echt wel nodig want dit geeft direct rugpijn. Nog niet weten te repareren.
-Auto door de wasstraat: benzinemeter heeft 3 dagen niet gewerkt.
Verder wel happy travel memory’s
photo hosting sites
De Dunlop winterbanden werken gelukkig goed. ADAC testwinnaar dus was te verwachten.
image upload with preview
Met de Franse combi door Bretagne. De Rapido Export-Matic is van 1983.
115km/h op de cruise-control en toch een hele nette 1:11 op ondanks de 750kg aan de haak.
upload picture
image url
img host
En in stijl van de bekendekunstwerken: De Jetson Picasso:
image hosting 10mb limit
O ja… het olieverbruik. Of moet ik misbruik zeggen?
Bestaat er een AA voor Picasso’s? En dan bedoel ik niet de engelse variant op de wegenwacht
Zal je net zien, gaan je dorpels ook nog roesten.
Wat betreft deze;
-Motormanagementlampje brand. Andere katalysator laten monteren.
Meestal is er iets anders aan de hand. Was dat het enige wat ze hebben vervangen?
Ik neem aan dat dit niet bij de Citroën dealer is gedaan?
De foutcode destijds had wel met de katalysator te maken. De code kwam bij de Lambdasonde weg. Na vervanging van de katalysator bij Citroën-specialist en nogmaals een reset was de code weg.
Vandaag bij 299.200 km is de bobine kapot gegaan. Aldus meneer van de wegenwacht. Nieuwe bobine geplaatst, motor loopt weer mooi rond maar foutcode blijft, ook na afkoppelen accu. De computer maar weer laten resetten.