Waar zitten deze makkers?
Ik zit zelf in Friesland.
Nieuw Vennep respectievelijk Aalsmeer
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
karel post schreef:Ook het verbruik, max uit een tank incluus de reservetank is 800KM het lampje brandt dan al 80 KM.
Iemand een idee wat er aan te doen?
Het roetfilter is er al af, en de software aangepast daarvoor..
Helaas, wen er maar aan. Dat is bij een normale rijstijl ongeveer normaal verbruik. Het uitschakelen van de EGR verbetert het verbruik iets, maar niet veel (trouwens, hoezo software aanpassing? Dat is helemaal niet nodig) .
Je kan met een nòg lichtere rechtervoet proberen te rijden, dan kom je 50 km verder. Maar dan is de lol er vanaf.
Of een 3.0 hdi aanschaffen, die zijn iets zuiniger dan de 2.7.
Zonder aanpassing reutelde de auto de ene foutmelding na de andere er uit…
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Wacht even. Ik lees nu pas:
Het roetfilter is er al af, en de software aangepast daarvoor..
Pardon? Het roetfilter er af? Dat is niet de bedoeling. Waar we hier over schrijven (in een ander draadje) is het afsluiten van de EGR.
karel post schreef:Mijn geknokkel is niet opgelost, de garage (geen citro) kan het niet vinden, nergens speling en nergens iets los.
Zelf heb ik het idee dat de gemonteerde linker voorpoot bij afremmen en optrekken iets beweegt, in ieder geval meer dan de rechterkant.
He,
Die speling is op de brug niet eenvoudig vast te stellen.
Je merkt het bv niet door speling aan de wielen, ook niet als de wielen vrij zijn (auto opgetild).
JO kon het alleen vaststellen door met de wielen los op een bepaald punt met een stang als wig te bewegen.
En dan nog was de speling heel gering (1 mm of zo). Omdat de kogel onbeschermd is tegen roest, ligt hij als het ware in de roest, wat het moeilijker vast te stellen maakt.
en dat terwijl de ‘kloenk’ in de carrosserie bij scherpe bochten duidelijk hoorbaar was.
Bij de mijne was bij een citroen-garage (naam ga ik niet noemen) de fusee rechts 20 dkm geleden vervangen. Je wil niet weten hoe dat was gebeurd. die kon dus zo de prullenbak ik.
Ik vrees dat het een ritje Aalsmeer, Nieuw Vennep of Civer in Den Haag wordt als je een betrouwbare analyse wil.
groeten,
Xander
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Inmiddels ben ik er achter wat er mis was. Zie topic start.
Fuseekogel links moest worden vervangen, maar er was meer schade, dus nieuwe draagarm en nog een aantal rubbers. De auto staat nog in de garage omdat er nog wat besteld diende te worden.
Ik laat de reparatie uitvoeren bij mijn oude vertrouwde garage (een algemene garage) want Motorhuis Gouda (is ook nog een Opel dealer) was iets te scheutig met het aantal te vervangen onderdelen. En een uurtarief van 87,50 ex btw is ook best veel als er meerdere uren aan gewerkt dient te worden. De man achter de klantenservice moet zijn vriendelijkheidscertificaten nog halen denk ik.
Totale kosten? Zo rond de 1000 euro. Maar alles aan de voorophanging is dan wel zo’n beetje vervangen en kan minstens weer 100K mee.
Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)
zorg dat jouw garage na vervanging een kapje erop zet tegen indringend vocht.
(je weet wel, zo een die bij de eerste modellen ontbrak…)
waarschijnlijk moet de wielen en vering ook opnieuw uitgelijnd en gekalibreerd worden.
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Dank voor de tip. Ik geef het door
Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)