2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Poll
Chiptuning Citroen C6 2.7 HDI 204 pk naar 240 pk
Doen want technisch verantwoord 6
Niet doen want niet technisch verantwoord 7
Geldverspilling 4
Geen idee 0
Totaal Aantal Stemmen: 17
U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen
Chiptuning Citroën C6 2.7 HDi 204 pk naar 240 pk
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 10 april 2015 03:09 PM
  [ # 16 ]
JanSr schreef:

Met alle respect, je beweert dus eigenlijk niets.

Dank je voor deze bondige samenvatting! Very Happy

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 10 april 2015 03:44 PM
  [ # 17 ]

Heren, laten we het vooral vrolijk houden.
Meestal kom ik in het geweer bij beweringen zonder onderbouwing.


Zoals:
Jan, kom op hoor, alsjeblieft.. het is algemeen bekend dat Aisin die bakken intern heeft aangepast en dat het dan niet alleen software betreft maar oa. wijzigingen aan de lock-up, de koppelomvormer en nog wat meuk. Ik heb het hier niet bij de hand allemaal, maar dezelfde wijzigingen zijn oa. terug te vinden op volvo’s met deze bak.
Rens heeft ook gelijk dat de 2.7 bakken veel vaker storingen geven dan die in de 3.0.

Hier lijkt veel te staan, maar allemaal boterzacht. “algemeen bekend” “veel vaker”, wat we ook zagen bij die motorendiscussie.
Waterman al best gelijk hebben dat er ruim 10 jaar geleden wat modificaties zijn geweest, zoals je dat wel vaker ziet bij nieuwe producten.

Maar laat je nu nog steeds een C6 staan vanwege die automaat of die motor? Ik ben benieuwd, maar ik denk het niet.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 april 2015 03:47 PM
  [ # 18 ]
JanSr schreef:

Maar laat je nu nog steeds een C6 staan vanwege die automaat of die motor? Ik ben benieuwd, maar ik denk het niet.

Ik wel. En dat weet je Wink Voor mij zeker geen 2.7 met automaat. ALS er een C6 komt dan een 2.2Hdi met handbak.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 10 april 2015 03:56 PM
  [ # 19 ]

En daarmee ontzeg je jezelf een boel rijplezier. Maar dat is een keuze.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Rene Dubois
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015

- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Gepost: 10 april 2015 04:05 PM
  [ # 20 ]

Elk automerk/model heeft wel iets waarvoor je de auto kunt laten staan. Het is maar net hoe je het onderhoud laat uitvoeren en dan ook nog tijdig.

Bij de Benz E-klasse W211 uit periode 2002 tm 2005 is de ABS pomp een zwakke schakel die flink in de papieren kan lopen. Bij elke auto zul je wat vinden

Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 april 2015 04:09 PM
  [ # 21 ]

Een boel rijplezier? Dat zal goed meevallen. In ieder geval ontzeg ik me dan een boel kans op vervelende storingen:
1) geen automaat
2) geen ploffend thermostaathuis
3) geen doorrottende waterpijp
4) beter aan te klussen
5) geen amvar, dus geen gedoe met kalibreren, raar veren enz enz
6) een veel lager brandstofverbruik

Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 10 april 2015 05:01 PM
  [ # 22 ]

Toen ik vroeger een xm wilde kopen, belde ik mijn broer voor aankoopadviezen (hij weet veel van auto’s).
- lekkende kofferbak;
- storingen door massapunten;
- zwak punt x
- zwak punt y
- ect

conclusie: een komplete rampenbak met veel onzinnige techniek: Kortom, niet twijfelen: meteen kopen!  Laughing  Wink

Zo heb ik ook aan mijn vrouw uitgelegd dat de C6 een compleet irrationele aankoop is.
Ondanks dat ik de monteurs van Oldenhage bijna vaker zie dan mijn eigen vrouw, is zelfs mijn vrouw nu enthousiast geworden. Als er iets kapot is, praat zij het eerder goed dan ik very good

Profiel  
 
Zijthoff
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 09-06-2006

Gepost: 24 maart 2017 07:17 PM
  [ # 23 ]

Ik heb sinds kort een C6 2.7 HDi, en vraag me af of chiptunen een goed idee is wanneer je het voornamelijk doet om wat zuiniger te rijden.  Met alle respect, van de posts die ik gelezen heb, word ik niet veel wijzer. Niemand ie uit eigen ervaring spreekt? Allemaal hear-say, en geen concrete punten. Jammer, maar bij twijfel haal ik voorlopig maar niet in.. Hopelijk meldt zich nog iemand die wel uit eigen ervaring kan aangeven of je die centen door lager verbruik ooit terugverdient. Vermogen heeft de C6 voor de nederlandse wegen meer dan voldoende dunkt me Smile

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook