1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
(Ver-)bouwproject Citroën HY pick-up (low-rHYder)
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 11 april 2015 08:58 PM

Was al begonnen om op het HY forum een verslagje bij te gaan houden maar vind het ook leuk om het aan alle Citrofielen te delen ( en niet alleen HY-O-fielen tongue wink )

Ik heb een blauwe HY gekocht die ze in Frankrijk omgebouwd hebben tot een soort van pick-up.
Ik heb begrepen dat deze gebruikt zou kunnen zijn voor een soort van “weg werkzaamheden auto”
Doordat de huif achter open gezet kon worden kon er makkelijk gereedschap of pionnen naar buiten gedragen worden.
Maar goed dit weet ik niet zeker en vind het ook niet echt heel erg belangrijk.
Het is een beetje raar model zo, maar daarom vind ik hem juist leuk en kneuzig!  Laughing

Onderstaand de foto’s van het transport:


Zo het is even zwengelen maar hij staat er op!

Voor het transport het oude verotte huifje er af gehaald anders zou deze toch alleen maar kapot waaien.
Het huifje komt voorlopig er ook niet meer terug op, misschien in de toekomst nog…..

Een prachtig doorkijkluikje!  Laughing


En bij thuis komst uiteraard de bus weer van de trailer af Wink

Mijn dochter vond het maar spannend Shocked


Binnenkort het vervolg!

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 11 april 2015 09:07 PM
  [ # 1 ]

Eenmaal thuis kwam het probleem om de bus binnen in de garage te gaan zetten.
Dit wist ik van te voren maar de bus is te hoog voor mijn garage deur.
Dus het idee was om de bus op alleen velgen te zetten en zo naar binnen te rollen.

Dit heeft uiteindelijk iets meer voeten in aarde gehad en uiteindelijk heb ik de garage deur ook nig iets aangepast.

MAAR HIJ STAAT BINNEN!!

Het uiteindelijk doel is de bus zo ver als mogelijk (en nodig tongue wink ) te verlagen.
Zo kan die straks zonder problemen naar binnen en naar buiten.
Wel moet daarvoor het kozijn van de garage deur definitief aangepast worden.
Tja je moet er wat voor over hebben cheese

De bedoeling is de bus qua uitstraling voorlopig zo te laten, ik ga hem niet verfen, lakken of spuiten.
Alleen de wielen worden opgeknapt en nog wat details worden glimmend.
Verder is het de bedoeling om de bus niet helemaal origineel meer te maken.
Hier en daar wat updaten, stoerder, leuker en weet ik veel wat.

De bus wordt geen camper maar een soort van dubbele cabine.
Dus van achter komt er een grote bank met goedgekeurde driepunt gordels zodat ik mijn kinderen veilig kan vervoeren.
(Dat is ook de reden dat ik de eend heb weg gedaan en voor dit project heb gekozen.)

Hier nog wat fotootjes van wat ik nog tegen kwam Rolling Eyes

Franse zekering!

Elektra achter dashboard helemaal weg gevreten door een muis…..

Wordt vervolgd!

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 12 april 2015 09:51 PM
  [ # 2 ]

Motor heeft inmiddels netjes gelopen maar niet lang want de oude olie zat er nog in.

Dus daarna olie ververst, kleppen gesteld, bougies vervangen, bougie kabels vervangen.
Elektronische ontsteking gemonteerd, kleppendeksel schoon gemaakt en gespoten en nog wat kleine elektra dingetjes zoals een nieuwe massa en + kabel.

Voorlopig ga ik aan de motor niet meer doen, zolang de motor netjes loopt doen we het er maar even mee.
Plan is om van de winter de motor uit te bouwen en volledig te reviseren en om te bouwen naar 1900cc.

Dus nu is het een beetje een raar zicht…..

Een vlag op een modderschuit tongue wink

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 12 april 2015 09:54 PM
  [ # 3 ]

Omdat de bus zo laag mogelijk moet worden ben ik bezig om de bus voor en achter te verlagen.

Voorkant al gedaan, maar moet even kijken hoe dit gaat met de nieuwe banden, waarschijnlijk moet hij toch nog iets terug omhoog…..  Rolling Eyes Anders loopt hij aan in het spatbord…...

Foto’s!!    cool smile


Zo stond de bus binnen voor hij (aan de voorkant) verlaagd was.

En zo staat hij nu!

Close Up!

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 12 april 2015 10:10 PM
  [ # 4 ]

Heb je zo nog wel vering over dan? Laughing

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 april 2015 10:17 PM
  [ # 5 ]

ombouw naar 16” velgen met een iets lagere band?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 april 2015 10:19 PM
  [ # 6 ]

Mooie verbouwing! Maar, waarom bij 1911 cc blijven met de armetierige 3-bak? Je kunt er toch ook gewoon een blok en bak van een ander merk in bouwen? Rover v8 met Renault bak, Renault 21/25 aandrijflijn, Audi 80 Tdi, dat soort werk..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5461
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 april 2015 10:24 PM
  [ # 7 ]
Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 12 april 2015 10:29 PM
  [ # 8 ]

16” velgen zijn in de maak, dus waarschijnlijk gaat het een combi worden van bovenstaande reactie’s Wink

Kleinere (plattere) band en van de winter misschien wel een engine swap.

Nadeel van kleinere wielomtrek is dat de topsnelheid naar beneden gaat dus een andere bak of voledig andere motor is dan wel op zijn plaats.
Maar wil eerst even gaan rijden met het ding.

Binnenkort meer updates!

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 12 april 2015 10:30 PM
  [ # 9 ]

Ohh en bedankt voor de leuke reacties!  cheese

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
Otje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 15-12-2011

- 2CV Special
- 2CV AZU 250
- HY HY-kampeerauto
Gepost: 13 april 2015 02:27 AM
  [ # 10 ]

Héél benieuwd in hoeverre jouw voorwielen strax nog genoeg ruimte hebben om te manoeuvreren ...
Jammer ... dat je de “plaatjes” van jouw “vorderingen” niet kwijt kunt op het HY-Forum ...
“Ombouw” naar een “1900”-motor: wij volgen het graag !
Maar laat je vooral niet op stang jagen door allerlei “HY-innovatievelingen” die het hele “HY-concept” uit alle voegen willen rukken !
Sneller ! Stiller ! 4 - 5 - 6 of liefst nóg meer versnellingen ! Schijfremmen ! Turbo ! Injection ! Leuke - maar vooral doorgaans zeer kostbare - “privé-projectjes” die uiteindelijk één voor één enkel de “bouwer/bedenker” ervan (in het gunstigste geval) enkel persoonlijke bevrediging schenkt ...
Maar uiteindelijk amper weerklank of navolging zal vinden binnen het algehele “HY-gebeuren” ...
Wens je succes met jouw ideeën en uitvoering daarvan !
Ter vergelijk zie https://www.youtube.com/watch?v=1r7Z_c5l1Fo
Een 2CV6 (enkel de carrosserie) met voor het overige enkel een lading Ferrari-spul er ónder ...
Gáát als een speer, kostte een vermogen ... maar heeft niks meer te maken met een 2CV pur sang ...
“‘t is geen vlees ... en ‘t is geen vis ...”
Overigens voorziet het “HY-forum” je in vele (eerdere) “ombouw-topics” waaruit je een hoop info kunt halen ...

http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
“Dikke Bertha”(B.M.W. R75-5/1972)“Otje”(HY/1981)“d’Eend”(2CV6 Special/1977)“Valérie”(AZU 250/1974)“Simplex”(herenfiets/1947)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 april 2015 04:23 PM
  [ # 11 ]

Ik heb nog even gemist waarom je em wil verlagen. Alleen om je garage in te kunnen?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 13 april 2015 09:21 PM
  [ # 12 ]

@otje het wordt een persoonlijke auto, voor mij om er plezier aan te beleven.
Dus vind ik persoonlijke belangen belangrijker dan “de belangen van” van het HY-gebeuren…...

Ik laat me zeker niet op jutten door andere mensen die de HY gedachten wil verstoren,
Maar ik laat me ook niet tegenhouden om de bus te maken zoals ik hem wil hebben.  tongue wink


De bus wordt verlaagd omdat ik inderdaad een beperkte hoogte heb in mijn schuur.
Maar ook zeker omdat ik het mooi vind!  cool grin
(had ik een grotere schuur dan was de bus ook verlaagd )


Greetz Pieter

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
Otje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 15-12-2011

- 2CV Special
- 2CV AZU 250
- HY HY-kampeerauto
Gepost: 15 april 2015 12:48 AM
  [ # 13 ]

Ik zal de laatste zijn om een “oordeel” te vellen; je moet natuurlijk je eigen hart en ideeën volgen ! Er zijn uiteindelijk over de hele wereld al jarenlang tig-duizenden “old-timers” “ge-customized” ...
Wens je véél succes en vooral plezier in de “verbouwing” !
Tja: de één houd van “zo origineel mogelijk”; de ànder creëert gewoon een “nieuw vehicle” ...
Vraag me tóch af hoeveel “stuur-ruimte” jouw voorwielen hebben vóórdat de banden de spatborden raken ... Wink

http://www.youtube.com/watch?v=-B-nGoOZGP4
“Dikke Bertha”(B.M.W. R75-5/1972)“Otje”(HY/1981)“d’Eend”(2CV6 Special/1977)“Valérie”(AZU 250/1974)“Simplex”(herenfiets/1947)

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 19 april 2015 11:02 PM
  [ # 14 ]

Plezier heb ik er zeker in!


Hij staat nu ook nog wel erg laag.
Maar wil even de nieuwe banden afwachten en dan kijken hoeveel die nog omhoog moet…....
Ik zit te denken aan 170 of 175 breed, maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Ik kan geen banden vinden met de juiste hoogte maar die dan ook nog geschikt zijn een bus…....

Dus als iemand tips heeft?

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
Green-Duckman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 18-12-2006

- 2CV 2cv6
- (Grand) C4 Picasso C4 picasso 1.8 16V
Gepost: 10 mei 2015 10:56 AM
  [ # 15 ]

Kleine update:

Twee nieuwe banden op vers gelakte velgen.
Met deze banden hoeft de bus maar iets omhoog nog en dan heb ik waarschijnljk voldoende speling rondom het wiel.
Zelfs als ik stuur!  cheese



Van achter moet hij nog flink verlaagd worden!!

HY Pick-Up   (under construction)
2cv ‘79 Vert Bambou (verkocht…..)
C4 Picasso 1.8 16V (daily driver)

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook