Met een dikke 1000 kilometer onder de trappert vond ik het tijd om de stoffige Cactus voor het eerst eens even af te laten spoelen in de wasstraat. Maar dat ging mooi niet door…...Horrorverhalen over rondvliegende kunsstof panelen en beschadigde borstels en andere wasstraat apparatuur.
Ik werd uiteindelijk wel met frisse tegenzin toegelaten en ik “mocht” met ‘m door de wasstraat maar ze aanvaardden geen enkele aansprakelijkheid.Sterker: voor schade aan de wasstraat door rondvliegende Cactusonderdelen zou ik aansprakelijk gesteld worden!
Advies van de wasman: Kijkt u maar eens op internet dan ziet u dat er geen wasstraat in Nederland is die de Cactus wil behandelen.
Of de wasman kletst uit zijn nek of ik kan niet Googelen maar ik vind zelf nergens een rampenplan voor het wassen van mijn Cactus. Wie van de Cactusrijders kent dit verhaal en wie rijdt zijn Cactus onbekommerd en zonder beschadigingen door de wasstraat?
Ik ben al twee keer door BOB autowas in Schiedam gegaan. Geen enkel probleem.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Lekker op zoek gaan naar een andere wasstraat, als die ondernemer zo halsstarrig doet.
Of natuurlijk zelf even 2 emmertjes pakken en een half uurtje lekker boenen
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
teleton schreef:Ik werd uiteindelijk wel met frisse tegenzin toegelaten en ik “mocht” met ‘m door de wasstraat maar ze aanvaardden geen enkele aansprakelijkheid.Sterker: voor schade aan de wasstraat door rondvliegende Cactusonderdelen zou ik aansprakelijk gesteld worden!
Het is wel toevallig dat je bij de wasstraat altijd gewezen wordt op de aansprakelijkheid voordat je de wasstraat binnen rijdt, maar als het andersom is lees ik hier dan is het ook je eigen schuld
Vraag is dus wanneer de wasstraat aansprakelijk is?
Ben inmiddels 4 keer door de wasstraat geweest, Loogman utrecht, en nog geen enkel keer een probleem of iets dergelijks gehad.
6x door de wasstraat bij BMW dealer de Fonkert in Numansdorp. Verschrikkelijke dealer maar hele goede wasstraat.
Geen problemen gehad.
Storm in een glas water dus….kon het me ook bijna niet voorstellen. Vandaag of morgen gaan we dat Cactusje dus maar eens wassen!
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 27-11-2014
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
Wasstraat in belgie ook geen enkel probleem.
Blijft natuurlijk wel een Krasstraat. Ik was mijn auto’s het liefst met de hand. Afspoelen, in een sopje zetten, met schoon water afspoelen en droogmaken. Het is altijd een risico hoe vies de auto voor je in de wasstraat was.
En met de huidige lakken kan dit veel schade veroorzaken.
Scheelt ook weer om Swirls uit de auto te moeten polijsten. Maar goed, het is maar een mening van een fervent auto Detailer poetser.
Rob
Zeker met die airbumps is het wassen een fluitje van een cent.
Sopje er overheen en klaar. Met 3 emmertjes is mijn witte Cactus netjes gewassen.
En ben je weer een trotse bezitter.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 06-03-2010
- C3 Picasso 1.6 VTI Exclusive
in de wasstraat waar ik mijn cactus nu al 20 keer door gedaan heb, liepen ze in het begin mee om een rol net iets hoger te doen om niet achter de dakrails te laten schieten.
nu hebben ze de instelling aangepast en zonder problemen er doorheen.
succes met de handwas…
gr henk
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Rammstein01 schreef:Blijft natuurlijk wel een Krasstraat. Ik was mijn auto’s het liefst met de hand. Afspoelen, in een sopje zetten, met schoon water afspoelen en droogmaken. Het is altijd een risico hoe vies de auto voor je in de wasstraat was.
En met de huidige lakken kan dit veel schade veroorzaken.
Mocht ik mijn auto door de wasstraat heen rijden, dan spuit ik hem altijd in de box eerst af met sop (dat is vaak met warm water) zodat het vuil ook al voorgeweekt is….. dat scheelt aanzienlijk.
Scheelt ook weer om Swirls uit de auto te moeten polijsten. Maar goed, het is maar een mening van een fervent auto Detailer poetser.
Poetsen lijkt me wel lastiger met al dat kunstof, veel afplakken…. Maar aan de andere kant hoef je ook weer minder te poetsen.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 27-11-2014
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
Vandaag naar de wasstraat geweest.
Daarna de auto gewaxed en alle plastiek terug laten blinken.
In totaal toch 5u bezig geweest. De bumpers maken het niet gemakkelijk.
Mooi hoor! Het blijft een gave kleurencombinatie.
5 uur dat is een tijd.
Heb je dan nog iets speciaals met het kunststof gedaan?
Kraken de autobumpers ook wanneer je ze poetst? Dat doen ze bij mijn wagen wel. Ik heb wel eens in de Citroen showroom op de bumpers geduwd en daar kraakten ze ook al.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 27-11-2014
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
Ja.
Ja mijn bumpers zelf kraken ook. Maar niet extreem luid.
Voor alle zwarte plastieken gebruik ik bumper shine. Is water afstotend en
Laat het zwart echt zwart zien. Het voed de plastiek zodat deze niet grijs word Na verloop van tijd.
Ga ik daar ook eens op zoek naar want die bruine lappen aan de zijkant van mijn auto kunnen wel wat onderhoud gebruiken….
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline