Totaal aantal Berichten: 133
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
Is niet voor die airbumps he.
Ik heb het over de zwarte wielkassen en voor en achterbumper waar de sensoren inzitten.
Mijn airbumps kuis is met carroserie ontvetter. ( garage zei tegen mij dat dit het beste was )
Richard74 schreef:Ben inmiddels 4 keer door de wasstraat geweest, Loogman utrecht, en nog geen enkel keer een probleem of iets dergelijks gehad.
Ik was gisteren bij Loogman in Utrecht en daar werd ik nu wel bijna weggestuud met de opmerking dat hun wasstraat niet geschikt was voor een Cactus en als ik er toch gebruik van wilde maken het op eigen risico was, bij hun vestiging in Hilversum hadden ze er met meerdere Cactussen problemen gehad met de dakrails. Toch gewoon mn Cactus er door heen gereden want 1x eerder was het zonder problemen gegaan.. en deze keer ook
Totaal aantal Berichten: 1891
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Wat doen die dan met andere auto’s met dakrails op?
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
geen idee, maar ten opzichte van veel andere auto’s steekt de dakrails bij de Cactus er wel wat verder bovenuit dus misschien is het daarom dan wel eens een keer mis gegaan…..
Andere auto’s met dakrails eindigen op de auto zelf. Maw ze sluiten weer aan op het dak.
Bij de Cactus steken ze voor én achter uit en komen ze niet terug op de auto.
Is een degelijk verschil en zie het potentiële probleem wel voor een wasstraat…
- Life goes too fast to drive slow -
Ook maar eens langs de wasstraat gegaan en gemeld dat sommige wasstraten de cactus niet zien zitten.
Kreeg ik als respons : we gaan gewoon kijken, het moet gewoon goed gaan hoor.
Zo gezegd zo gedaan en aan de andere kant stond een blinkende black beauty.
Bij mijn vaste wasstraat heb ik even geïnformeerd, de eerste keer als er een Cactus doorheen gaat staat er iemand bij de noodstop-knop. Ze waren zelf eigenlijk ook wel benieuwd en waren blij dat ik het even melde.
Prima service die gasten
Totaal aantal Berichten: 6496
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gewoon met de hand wassen. Kost de helft en het resultaat is vele malen beter.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Helemaal mee eens!
De binnenkant van de portierstijlen kan je met de hand mooi mee wassen. Dat geeft bij het instappen direct een gevoel een schone wagen binnen te gaan.
Het valt mij altijd op hoe smerig de carroserie kan worden tussen de deuren of de achterklep. Vooral de ruimte tussen de bovenkant achterklep kan groen worden wanneer je dat niet regelmatig schoonmaakt.
Het leuke van het met de hand wassen is ook dat je de auto steeds meer gaat kennen.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Totaal aantal Berichten: 133
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
De achterkant heeft veel verborgen kantjes voor water na het kuisen.
Onder de bumper bijvoorbeeld. Schuin stuk nog naar de grond. Meestal kijkt men hier over :p
Totaal aantal Berichten: 179
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik ga altijd naar Frans Autoglans (Steenwijk), geen enkel probleem. Komt er superschoon uit en medewerkers draaien er hun hand niet voor om. Wordt eerst netjes afgespoten en geborsteld en mag dan de wasstraat in.
Inmiddels sinds eind mei in het bezit van een Paarse Cactus (met paars interieur) en geniet elke dag van deze soepele kar. Alleen door de wasstraat mag ik niet in Groningen (allerlei doemscenario’s kreeg ik voorgelegd met opengescheurde daken en zo…. tja). Aangegeven dat er meerdere Cacti al door de wasstraten in NL geweest zijn, mocht helaas niet baten; geen toegang. Dus nu ik ben op zoek naar een lijstje wasstraten waar de c4 Cactus wel door mag. Beetje zelf poetsen vind ik trouwens ook prima, ‘t is meer dat ik benieuwd ben of er in het Noorden ook wasstraten zijn waar je wél doorheen mag/kan. Ach, en verder geniet ik gewoon verder; straks mét open dak! (Wordt op dit moment in gebouwd….).
Je kan in Gieten terecht bij Carwach.
We hebben het uitgeprobeerd en geen problemen
Ah, mooi, dat is dan nummer één op mijn lijstje. Nog niet echt naast de deur, maar ga geregeld de hond daar uit laten waaien; kan gelijk de modder van de Cactus verwijderd! Dank voor de tip!
Ik heb sinds vorige week een cactus.
Veel vooraf bekeken en gelezen maar het is voor het eerst dat ik bij een personenauto twijfels hoor over een wasstraat.
Dat maakt m nog meer bijzonderder hahaha
Gelukkig valt het wel mee dus.