Dan moet de conclusie zijn dat je alleen vloeistof verliest tijdens het rijden. Waar je dan moet zoeken weet ik niet, want ik heb geen verstand van de C6.
Aanvulling: heb je je oprit gecontroleerd met draaiende motor?
Zowel met draaiende motor als in de gewone parkeerstand met de motor uit. Ik heb er net weer even onder gekeken maar het is nog steeds droog op de oprit.
Totaal aantal Berichten: 764
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Dan zou ik maar eens bij de stuurbekrachtigings leidingen kijken.
Zijn bij mijn oude 2.7 HDi indertijd ook vervangen na lekkage, mogelijk tijdens rijden en sturen.
Aangezien LDS staat voor Liquide (de) Direction (et de) Suspension, zou je met de auto op de oprit en met draaiende motor, eens aan het stuur kunnen draaien of de auto belasten met een paar passagiers. Het is maar een suggestie…
PS: andre.smulders was me net voor.
Ik heb op de oprit het stuur wel veel gedraaid, maar dit gaf geen lekkage. Toch moet er tijdens het rijden iets lekken. Een lds vlek op de oprit is immers duidelijk zichtbaar. Achter de plastic onderbeplating kan natuurlijk ook genoeg blijven hangen. Ik zal de garage maar eens vragen om er naar te kijken.
Zijn de leidingen van de stuurbekrachtiging trouwens makkelijk bereikbaar op een brug? Is het een kostbare reparatie?
I rest my case… Geen verstand van.
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Is een vrij complexe leidingenset. Er zijn verschillende versies in omloop dus pas op.
Ok dank voor de tip. Zal een lekke leiding van de stuurbekrachtiging niet lekken bij stilstand denk je?
Welke kleur heeft de LDS bij jullie?
Heb zo juist ook maar eens bijgevuld. Heb af en toe wat LDS rechtvoor onder de auto …
De olie in de bus was helder bruin, maar in het vat kijkend leek het meer op een melk witte olie (ik hoop gewoon wat lucht belletjes…)
Groet Reinier
Don’t fix it, if it ain’t broken!