Op de laatste dag van de AutoRAI heb ik gesproken met iemand van Citroen Nederland en dit was volgens hem de meest gestelde vraag over de Cactus. Hij kon geen toezeggingen doen, maar liet wel doorschemeren dat dit er aan zit te komen als een optie, waarschijnlijk na de zomersluiting van de fabriek in augustus. Productiemaand september dus. Zijn er forumlezers die misschien hetzelfde gehoord hebben? Omdat dit voor ons een belangrijke optie is, hebben we belsoten nog even te wachten met de aanschaf van de Cactus.
C4 Cactus Puretech 82 Shine Hello Yellow, zwarte airbumps, Velours Habana Club en panoramadak.
Het is al bijna 3 maanden geleden dat ik bovenstaande vraag stelde en ik had toen nog goede hoop dat de optie van een deelbare achterbank met ingang van productiemaand september zou worden aangeboden. Ik heb er echter niets meer over gelezen of gehoord. Heeft iemand anders misschien nog informatie? Er moeten vast meer potentiele Cactus-kopers zijn die deze optie graag willen. Voor mij is het helaas een deal-breaker.
C4 Cactus Puretech 82 Shine Hello Yellow, zwarte airbumps, Velours Habana Club en panoramadak.
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Je zegt het zelf al: hij kon geen toezeggingen doen… Er zullen ook potentiele Cactus-kopers zijn die em graag met volledig te openen ruiten in de achterportieren zouden willen bestellen. Of met one-touch raambediening voor (hier zit er een…). En zo zijn er legio voorbeelden te bedenken van gewichtsbesparingen die een bepaalde individuele koper niet zo nodig vindt. Ik denk niet dat ze daar de productie op gaan aanpassen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
C4 Exclusive heeft dit allemaal standaard.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
........ ik denk ook niet dat het er gaat komen ........ dan wordt het doel van de cactus voorbij gestreefd.
(en hoe vaak heb je nu echt profijt van een in-delen-neerklapbare achterbank?)
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Ben ook wezen kijken naar de Cactus, moest een andere auto komen, ofwel een zoveeldehandse C ofwel een nieuwe Cactus.
Geef toe aan die prijs veel auto.
Maar die ruiten en de achterbank waren voor mij een no.
Die ruiten kun je met een goede airco nog mee leven maar die achterbank, jaren Berlingo 1 gereden en altijd dat gesukkel met die vaste achterbank, paar stoelen opladen bij oma bvb. koppel de aanhanger maar aan of er blijft weer iemand thuis… Nee voor mij is dat een must en liefst asymmetrisch.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Bedankt voor de reacties. Ik had graag een positief signaal ontvangen dat er aan wordt gewerkt, maar zie nu ook in dat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Voor mij dan (helaas) geen Cactus
C4 Cactus Puretech 82 Shine Hello Yellow, zwarte airbumps, Velours Habana Club en panoramadak.
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Met zo’n fratsen, hebben ze bij citroen al jaren klanten verloren, dat was vroeger zo en nu is dat ook nog.
Alhoewel ik er graag ook eentje op mijn oprit wil.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Begrijp ik nu goed dat Citroen een hele leuke budget auto heeft neergezet met als basis van inspiratie de 2cv. Ik snap dat sommige mensen de auto laten staan omdat een optie als een niet in delen opklapbare bank gewoon niet te missen is. Dat is inderdaad jammer, maar of Citroen daar echt zijn glazen mee ingooit?
En die raamschakelaar is simpel.. Ze gaan nog steeds elektrisch. Enkel iets langer op het knopje drukken.. Wees blij dat er niet gezwengeld moet worden! Zijn we écht zover dat zelfs het 20 seconden indrukken van een raamschakelaar niet meer kan? Begrijp me goed, het is wel een erg handige en leuke gadget! En als het er in zou kunnen zou ik er ook voor kiezen! Maar om de auto er om te laten staan…
Ik denk dat als je de auto vergelijkt met andere auto’s in die prijsklasse, je al een hele luxe, ruime en mooie auto hebt. Daar komt nog eens bij dat er altijd wel iets zal zijn dat iemand anders wil. En dat is in mijn ogen bij alle merken..
Uiteraard zijn het fijne opties, maar als ik dan kijk wat voor auto men neer heeft gezet…
En dat een C4 exclusive dat standaard heeft, zal best… De C4 Cactus kost tussen de 16.000 en 21.000 euro in Nederland, zonder opties.
Een C4 Exclusive gaat voor 25.000-33.000 exclusief opties.. Een C5 heeft die opties ook, maar is dat dan een eerlijk vergelijk?
En even ter verduidelijking voor PRL, de topicstarter: Niemand zegt dat hier niet aan gwerkt wordt.. Dit forum bestaat uit enthousiastelingen die allemaal gek zijn van Citroen, maar geen van ons (of in ieder geval heel weinig), weten wat er speelt in de ontwikkelings centra van Citroen. En voor zover een enkeling het wel zou weten, zal hij dit hier uiteraard niet neer mogen zetten.. Dit soort dingen blijft altijd een verrassing, tot Citroen het definitief naar buiten zal brengen! En dat kan volgende week zijn, maar dat kan net zo goed nooit zijn.. De toekomst zal het leren!
De ramen achter kunnen niet naar beneden, zijn klapramen.
Net bij de Citroën geweest om de C8 binnen te doen, nagevraagd, de achterbank zal zo blijven.
Beide zijn zo gemaakt omdat er veel gewicht mee bespaard is, euronorm etc.
En inderdaad beetje basis 2CV idee zit erachter maar dan hadden ze hem zo leuk niet moeten maken
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014
- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
ik heb vroeger een grote Mazda 626 gekocht(nieuwe 1991) en de achterbank was vast (versie met koffer).geen airbag en zo….
was en toffe wagen en goed voor die tijd.
Citroëns heb ik altijd gehad en zeer goed gevonden .
met de cactus breng citroen een voertuig die terug een echt citroen is .
je hou ervan of ...
Het is apart en niet vergelijkbaar met anderen merken .
Terug innoveren en anders doen .proficiat en zo doordoen .
de c3 exclusieve van de vrouw is in 2 delen neerklapbaar maar een gelijkvloers heb je ook niet .
mijn c3 Picasso wel .
voor alles wat men wil dus .
-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014
Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70
Xsara Coupe schreef:
En even ter verduidelijking voor PRL, de topicstarter: Niemand zegt dat hier niet aan gwerkt wordt.. Dit forum bestaat uit enthousiastelingen die allemaal gek zijn van Citroen, maar geen van ons (of in ieder geval heel weinig), weten wat er speelt in de ontwikkelings centra van Citroen. En voor zover een enkeling het wel zou weten, zal hij dit hier uiteraard niet neer mogen zetten.. Dit soort dingen blijft altijd een verrassing, tot Citroen het definitief naar buiten zal brengen! En dat kan volgende week zijn, maar dat kan net zo goed nooit zijn.. De toekomst zal het leren!
Daar ben ik me van bewust, maar ik dacht op de AutoRAI een hint te hebben gekregen dat de deelbare achterbank er zou kunnen komen. Nu heeft het wachten me wel lang genoeg geduurd en ga ik toch maar eens verder zoeken naar vervanging onze 15 jaar oude Xsara Picasso met 220k op de teller. Zo’n deelbare achterbank is blijkbaar iets heel persoonlijks en voor mij belangrijk. Zelf vind ik bijvoorbeeld de klapraampjes achter of de hoge tildrempel van de kofferbak geen enkel probleem. Daar kom ik makkelijk over heen
C4 Cactus Puretech 82 Shine Hello Yellow, zwarte airbumps, Velours Habana Club en panoramadak.
Ik begreep dat een deelbare achterbank gauw 20 kg zwaarder is dan een niet deelbare (heeft te maken met dat je allerlei verstevigingen dan twee keer uit moet voeren en ze bovendien minder efficiënt zijn).
Hetzelfde geldt voor het mechanisme van de achterruit.
Gezien de gevolgen die e.e.a. zal hebben op het verbruik van de auto denk ik niet dat het heel waarschijnlijk is dat het erin zal komen.
Men heeft juist bij deze auto heel erg veel moeite gedaan om al dat soort dingen weg te bezuinigen.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Dit moet ik even kwijt: de achterbank gaat er komen, max 5 maandjes geduld. Dit is toch wel op te brengen voor deze briljante auto!
Vanaf 2016, in ieder geval in Australie. http://autotalk.com.au/industry-news/citroen-c4-cactus-built-key-specs-aussie-market
Daar gaat het lichtgewicht. Ik heb onlangs m’n volvo gedemonteerd. Schokkend zwaar die rugleuningen. Om voldoende stijfheid te creeren zit er kennelijk nogal wat staal in.