9 van de 25
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

Jaco’s XM 3.0 V6 - KVS-raadseltje (p24)
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6092

Gepost: 08 juni 2015 11:36 PM
  [ # 121 ]

Weet niet of ik high-end ben, maar HighTec ben ik wel. Nog net niet bionisch, zeg maar. Very Happy

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 juni 2015 04:28 PM
  [ # 122 ]

In afwachting van de levering van de speakers zit ik ondertussen een beetje naar radio’s te kijken.

Begrijp ik goed dat ik in het radioframe moet gaan zagen om een 2-din unit kwijt te kunnen? In dat geval maar gewoon een 1-din radio zoeken, want ik houd de boel graag heel.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 15 juni 2015 05:39 PM
  [ # 123 ]

Ik heb inderdaad ook een 2-dins ingebouwd en je moet gaan zagen in het frame. Het tussen “balkje” moet je er aan 2 kanten netjes uit zagen.
Het lijkt erger dan het is. Binnen 10 minuten ligt de middenconsole er uit en dan is het stukje waar het balkje in zit gewoon een los frame…

Ik heb destijds een 2-dins Pioneer navigatie ingebouwd. Mooie snelheidspuls er op en een GPS antenne onder het dashboard achter het kastje en je hebt een heerlijke set-up!

En ja, je kunt er voor kiezen de boel heel te houden, maar voor wie? In je eigen levensduur zul je waarschijnlijk nooit meer terug gaan naar 1-dins. En als dat je angst is, pak je toch een reserve frame waar je dat balkje uit zaagt? Ze zijn er in overvloed en kosten geen drol… Daarbij gaan ze ook niet kapot, dus is er weinig vraag naar tweedehands..

Mooie XM trouwens! Ga je vast een hoop plezier van hebben!

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 15 juni 2015 05:42 PM
  [ # 124 ]

Maar als het een los frame is, kan je dit dan niet net zo goed vervangen voor een universeel 2-din frame? Dan hoeft er ook niet gezaagd te worden.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 juni 2015 05:47 PM
  [ # 125 ]

Er bestaat daar helaas geen universeel frame voor.
Het is zeg maar het losse deel met de asbak onder en de grote klep boven. Die klepjes kun je eventueel overzetten, maar een los deel voor 2-din bestaat niet.
Ik denk voornamelijk omdat iedereen er voor koos gewoon de zaag te zetten in het originele frame!
Bij een serie 2 frame, kan het klepje niet meer dicht als daar een radio achter zit.
Een serie 1 is zelfs zo mooi dat de grote klep gewoon over de 2-dins radio valt!

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 15 juni 2015 05:53 PM
  [ # 126 ]

Helemaal helder, dankjewel! Ik ga eens snuffelen in het aanbod.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 15 juni 2015 05:58 PM
  [ # 127 ]

Het is ook maar net waar je behoefte aan hebt… Navigatie is prettig, al moet ik wel zeggen dat daar beneden niet direct de meest ideale plaats is. Weinig beschermd tegen reflecties en je ziet echt totaal niet wat er voor je gebeurt als je moet kijken, omdat je veel te ver naar beneden zit met je ogen…
Als het je gaat om een gewone radio zonder navi, dan zou ik denk ik persoonlijk voor een mooie 1-dins met DAB+ gaan..

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 15 juni 2015 06:04 PM
  [ # 128 ]

Navigatie heb ik op mijn phone, dus dat heb ik niet nodig. Ik zoek gewoon een mooie DAB+ met handsfree-bellen ondersteuning.
Het 2-din formaat vind ik vooral mooi om de ruimte achter het klepje op te vullen. Niet echt noodzakelijk dus en ik heb al wel wat geschikte 1-dins apparaten gezien. Nu nog even kijken of ik iets in 2-din vind dat mooier is, maar wel met dezelfde functionaliteit in onder de €250.

Deze van Kenwood spreekt mij wel aan bijvoorbeeld.

Maar deze evengoed.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
Totaal aantal Berichten: 6126

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 juni 2015 08:08 PM
  [ # 129 ]

Over merken valt niet te twisten, maar voor serieus goede kwaliteit zonder helemaal door te schieten in prijs zou ik eens in de Alpine-hoek kijken. Is maar een tip, als je absoluut Kenwood ofzo wilt, even goed Wink

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 15 juni 2015 08:52 PM
  [ # 130 ]

Ja, dat zijn leuke discussies. Want waarin is Alpine dan precies beter dan Kenwood of Pioneer, of anders gezegd: waarin zijn Kenwood en Pioneer slechter? Zijn dat echt essentiële zaken en rechtvaardigt dat een aanschafprijs van €100 meer?

Alpine heeft momenteel maar één model (Alpine CDE-136BT) dat doet wat ik zoek, overeenkomstig de Kenwood KDC-BT73DAB en de Pioneer DEH-X8700DAB. In de specificaties kan ik niet direct serieuze verschillen tussen de drie modellen vinden, behalve dat de Alpine dus €100,- meer kost. Bovendien worden de Kenwood en Pioneer met gratis DAB-antenne geleverd (bij Coolblue).

Als het om geluidskwaliteit gaat: ik heb onlangs een set Pioneer speakers besteld en kies niet voor high end. Dat heeft voor mij in de auto geen toegevoegde waarde.

Maar ik hoor natuurlijk graag de argumenten waarom ik absoluut wél voor een Alpine zou moeten gaan.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7771

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 15 juni 2015 09:17 PM
  [ # 131 ]

Een autoradiodiscussie. Hoe jaren negentig is dat Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 15 juni 2015 09:28 PM
  [ # 132 ]

Net zo jaren ‘90 als de auto, maar dan zonder cassette speler en mogelijkheid om Spotify vanaf de iPad te spelen? Smile

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
Totaal aantal Berichten: 6126

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 juni 2015 09:40 PM
  [ # 133 ]

Ik gaf puur een tip.

Ik dacht ook altijd dat het met die verschillen wel los zou lopen, totdat ik ze letterlijk naast elkaar hoorde.
Dat zou je dus moeten zien te regelen, een Alpine, Pioneer en Kenwood (ik noem maar wat) naast elkaar, aan dezelfde speakers. Dan vergelijken.

En dan nog blijft het smaak. Zul je net zien dat jij een Alpine bagger vindt Laughing

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7771

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 15 juni 2015 09:52 PM
  [ # 134 ]
jaco schreef:

Net zo jaren ‘90 als de auto, maar dan zonder cassette speler en mogelijkheid om Spotify vanaf de iPad te spelen? Smile

Je kunt over het algemeen maar één toestel koppelen via bluetooth. Streamen en handsfree bellen tegelijkertijd gaat dus niet met een gekoppelde ipad!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 15 juni 2015 09:53 PM
  [ # 135 ]

Ik geloof zomaar dat als ik de setjes naast elkaar hoor in een winkel, dat de kans klein is dat ik wezenlijke verschillen ga horen. M’n gehoor is best getraind, maar verre van optimaal.

Wanneer de setjes vervolgens in de auto zitten en spelen tijdens het rijden, waarbij er rijgeluiden bijkomen en waarbij mijn focus meer op de weg ligt dan op de muziek, dan denk ik dat er weinig verschil meer te horen is.

Voor mij rechtvaardigt dat geen meerprijs van €100,-

Maar natuurlijk wel dank voor het meedenken! Wink

Profiel  

9 van de 25
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook