Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Of het tuutje van de sensor werd brak en er kwam een heel klein scheurtje in…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Misschien dat Jaco iets aan die tip heeft; zelf héb ik met de nieuwe computer helemaal geen map-sensor meer!
Deze tips ga ik zeker meenemen. Dank, heren!!
Voor wat het waard is, Jaco, want waarschijnlijk heb je dit soort dingen al lang gedaan: vanmiddag heb ik bij mijn eigen V6 de pootjes van een aantal relais onder de motorkap (o.a. die op de foto) mooi glanzend opgeschuurd en wat contactspray in de stekkertjes gespoten. Het inhouden et cetera dat hij gisteren deed is op dit moment weg.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Lijkt me niet origineel zo al die losse stekkers…
Misschien vervangen door een relaisvoetje? Als het ooit los ligt is het lastig alles weer op zijn plek te krijgen.
Nee, heb ik nog niet gedaan Kees. Staat op mijn lijstje naar aanleiding van jouw topic, maar ik heb eerst de uitkomsten van mijn bezoek aan NM Parts afgewacht.
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Lijkt me niet origineel zo ....
Een xm is géén DS!!!!!!!!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Misschien wordt de XM wel de nieuwe DS.
Jaco, heb je een paarse broek?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Arjan Verkade schreef:Lijkt me niet origineel zo ....
Een xm is géén DS!!!!!!!!!!
Hoe bedoel je?
Ik bedoel gewoon dat als om wat voor rede dan ook meerdere draden van verschillende relais los komen het lastig wordt om alles even makkelijk weer terug te plaatsen.
Nielsje schreef:Jaco, heb je een paarse broek?
Daarvoor heb ik toch veel te veel gevoel voor stijl?
@ Arjan:
Nee, het is niet origineel, omdat mijn megasquirt-computer niet origineel is. Ik heb met opzet vanmiddag stekkertje voor stekkertje losgehaald, om niets verkeerd aan te sluiten. Een relaisvoet of -houder is natuurlijk veel netter, alhoewel de mogelijkheid van draden door elkaar halen ook dan bij losmaken blijft bestaan. (Of bedoel je een voet waar alle draden op vast zitten, waarna je de relais er alleen maar in hoeft te schuiven?) Ze kunnen trouwens in deze toestand niet aan de wandel, want zoals je kunt zien, zitten ze vast met een bandje. Belangrijker is de vraag of het horten en stoten nu wegblijft, in welk geval Jaco er misschien ook zijn voordeel mee zou kunnen doen.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is geen origineel voetje. De originele voetjes hebben namelijk een draai-klik systeem waarmee je het voetje in het voorfront kunt vastzetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bij mij zitten de relais in ieder geval netjes vast aan het voorfront (op ééntje na, die bungelt aan een tie-wrap). En van Kees wist ik inmiddels dat zijn hele elektrische circuit zo’n beetje is vervangen. Toch?
Kees, ik heb zojuist maar even een abonnement op jouw draadje genomen. Nu jij ook weer gezeik hebt, zal je vast de draad daar weer oppakken, of niet?