Geen richtingaanwijzer als motor loopt…....
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 16 mei 2015 08:45 PM

Ik heb een 1400 BX gekocht en daar zat een startonderbreker in, maar deze was niet in gebruik. Het gaat om een interaldu IA 900.
Nu is mijn probleem dat mijn knipperlicht het wel doet als de motor uit staat, maar niet als de motor loopt. En het zelfde geldt voor de blower, als ik deze aan doe als de motor draait dan gaat mijn accu lampje branden(maar de blower doet niets). Zacht zetten licht branden, vol aanzetten fel branden.
Ik denk dat die onderbreker er iets mee te maken heeft, ik heb gisteren de bedrading er allemaal afgehaald maar er gaan nog 2 zwarte draden naar de motor(deze 2 moet ik door verbinden anders start de motor niet), die zitten achter op de motor.
Iemand een idee wat ik hier mee kan?

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 mei 2015 10:34 PM
  [ # 1 ]

Lijkt mij ergens een slechte massa.
Maar waar….

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 17 mei 2015 06:35 PM
  [ # 2 ]

Ik weet niet wat ze ermee gedaan hebben maar word lang zoeken denk ik. Als ik de richtingaanwijzer aan zet hoor ik nu gezoem(als de motor loopt), het lijkt wel of hij kortsluiting maakt ergens. Ook omdat het lampje van de accu heel licht begint te branden. En mijn klokje doet het ook niet. Heb ook de radio en de equalizer er al uitgehaald, zaten ook een bundel kabels aan die er niet in horen. Weet even niet waar te zoeken, moet dus alle bedrading maar opnieuw gaan checken en kijken of er iets mis is.
En qua massa moet ik dus ook gaan zoeken.

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 mei 2015 08:02 PM
  [ # 3 ]

Als zoveel dingen raar doen zou ik beginnen met de centrale massakabel, dat is de dunne kabel die vast zit aan de accuklem van de min pool. Zit vlak bij de accu verbonden aan de carrosserie.
De platte lintkabel kan je ook even vastdraaien. Kan in ieder geval geen kwaad…
Succes met de puzzel!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 mei 2015 08:24 PM
  [ # 4 ]

Heeft ie het voorheen goed gedaan trouwens? Of heb je hem met dit euvel gekocht?

Startslot zou het ook nog kunnen zijn.
Vooral het Simplex startslot met 6 draden kan wel eens storen.
Heb je 6 of 8 draden?

Het opsporen kan lastig zijn omdat er kennelijk aan de bedrading is gerommeld.
Je hebt al een draad moeten kortsluiten om hem te laten starten begrijp ik?

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 19 mei 2015 09:54 PM
  [ # 5 ]

Ja voorheen deed die het wel, in ieder geval toen ik hem ophaalde deed alles het. Ik heb alle massa punten gecheckt, en schoongemaakt daar waar nodig. Maar geen succes, dus binnen alle zekeringen stuk voor stuk er uit gehaald om te kijken of het probleem zich in een bepaald gebied zat. Dashboard los gehad en toen ik aan het spelen was met de kabels van het contactslot(onder bij de zekeringen) deed mijn richtingaanwijzer het weer. Later weer opnieuw geprobeerd maar weer niets, dus weer pielen met de kabels en ja hoor hij deed het weer. Dus daar moet ik het zoeken, en het zijn 6 rode draden op het contact slot.

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 19 mei 2015 10:35 PM
  [ # 6 ]

6 rode? Mijn BXen hebben allemaal contactslot met 4 witte en 4 rode draden. Grappig dat ik exáct hetzelfde probleem heb met m’n TZD. Er heeft een aftermarket alarm in gezeten en nu is het contactslot kapot, knipperlichten maakten kortsluiting en blower deed niks.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
cotr
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 02-05-2006

Gepost: 19 mei 2015 11:35 PM
  [ # 7 ]

Ik heb hetzelfde probleem met mn ax gehad. Het was het contactslot dat na het starten niet helemaal goed terugveerde naar de goede stand. Een klein stukje terugdraaien en alles deed het weer. Ik heb het contactslot gesmeerd en het euvel is weg.

Profiel  
 
zwartvoet
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 25-08-2004

- BX 1.4 Deauville U9
- Xsara 1800
- AX 1.1 spot 3 deurs
- BX 1600 RS
Gepost: 19 mei 2015 11:41 PM
  [ # 8 ]

Jongens ik heb wel 4 rood en 4 wit, had het schijnbaar verkeerd in mijn hoofd Surprisedops: Maar goed weet nu waar het te zoeken. Zal er eens contactreiniger in spuiten.

Geen wit maar een zwartvoetje Mr. Green

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 20 mei 2015 07:32 AM
  [ # 9 ]

Ik moest precies hetzelfde doen als cotr, sleutel ietsje terug draaien. Ik durfde er echter niet lang mee te rijden dus heb hem verwisseld met het slot van een van m’n andere auto’s. Ik was bang dat het slot compleet aan gort ging terwijl ik 130 op de snelweg reed. Of mijn angst terecht is/was weet ik echter niet.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook