Vrijdag mn eerste grote rit in een ID break. Ter gelegenheid van het jubileumweekend van de ds. Strak getimed dus… Vele reizen in diverse oude Peugeots gingen haar voor, maar dit wordt de eerste in een godin. De lekkerste zullen jullie meteen stellen. Ongetwijfeld. Maar wat zijn nu de zaken die je meeneemt aan gereedschap? Waar begin je en waar eindibt het? Ik hoef geen koppakking onderweg te kunnen vervangen. Maar zijn er typische ds dingetjes die je onderweg kunnen treffen en die met het juiste boordgereedschap net het verschil tussen zelfredzaamheid en depannage maken? Wat nemen jullie minimaal mee?
wellicht bestaat hier reeds een topic over, dan ben ik ook tevreden met een linkje daar naar toe.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Ik zeg vertrouwen in je auto en anders niet met de DS gaan.
Er kan natuurlijk altijd iets kapot gaan zorg voor een goede reis verzekering anwb pas en gaan
http://www.mijnalbum.nl/Album=TVQZNGCK
http://www.mijnalbum.nl/Album=QEOLXD3E
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZDJPI4T4
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000817440551
citroen ds 23 inj pallas 1973
DS special 1972
Mercedes ML320
Volkswagen krafter Polygon Nederland












































Totaal aantal Berichten: 25642
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
een treiterslamg, Alle vloeistoffen, basis gereedschap. slangeklemmetjes enz…mischie een reserve veerbol.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Kun je niet beter eerst vragen of ie een trekhaak heeft?




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Een regenjas - het regent hier…
Je gaat toch met de groep van de ID/DS club?
Voor het ontstaan van DS-TT was mij gevraagd wat te regelen met onderdelen en evt sleutel hulp. Ik neem aan dat ze dat op een andere manier geregeld hebben. Tenminste als ik zou organiseren met 200 DS-en naar Parijs te rijden, zou ik wel wat regelen.
Met de Route 66 hadden wij 3 verhuisdozen met onderdelen mee ( voor 10 auto’s) daar waren geen trekhaken voor nodig. De lijst met onderdelen heb ik aan de IDDS club gegeven.
Elke auto had mee:
Lekzak voor en achter
treiterslang
bougies
Indien je een 123-ignition hebt: een complete reserve verdeler ducelier met rotor en verdeelkap.
Indien je een klassiek ontstekeing hebt: contactpunten, condensator, rotor, verdeelkap
bobine
reserve V-snaren
2xbinnen band
paar reserve hydr leidingen gebruikt
reparatie nippels hydr leiding
leiding rubbers 9mm
AMP stekkers
draad
relais
spoorstangkogel hoes
5x1liter LHM
Tyewraps
carterplugring
carterplug
res lampen
Slangklemmen
M7 bouten en moeren
M8 bouten en moeren
M5 bouten en moeren
Oliedruksensor
Dit is de set onderdelen die ik sindsdien altijd mee heb als ik naar het buitenland ga met de DS
En dit kan je prima kwijt in de keienvanger en res wiel van je DS
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Onderste koelslang van radiateur naar ‘bochtje’.
Die hoort mi in het “centrale” depot mee. Maar als dat er niet is, inderdaad ook wat koelslangen en een busje met troep om in de kvs te gieten bij lekkage ( nood). van Tunap ( kan je niet makkelijk aan komen) is mooi spul, want dat laat geen residue achter als je de boel daarna weer schoon spoelt met schoon water.
Bovenstaande lijst, slangen en Tunap liggen in mijn DS als ik naar Parijs ga, maar ik ga niet mee met de grote groep.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ok, dank heren. Is dit de shortlist?
Jullie hebben vertrouwen in 123. Nu heb ik daar in een vroegere 504 ook gelazer mee gehad. Bleek later een nu en dan doorslaande bobine. Nu heb ik een hagelnieuwe 123 en dito bobine. Perfect afgesteld. Dito brandstofsysteem. En zon beetje alles aan het hydrauliek is vervangen (door gereviseerde of optimale onderdelen).
Ergo: ik heb er veel vertrouwen in. Daarbij: ik ben in talrijk en goed gezelschap en we koersen op een behoorlijke onderdelen beurs af… verder heb ik een doorlopende reisverzekering en een ANWB Goldcard…
Bij de Peugeotclub hebben we lieden die op de P plaats voor de Intermarche rustig een koppakinkje wisselen of een doorgerotte veerpoot lassen. Zo ver wilde ik niet gaan…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 12-02-2007
- Traction Avant 11B Normale
- ID/DS DS 19 Pallas
- 2CV A
Dag heren,
Een beetje vertrouwen in onze godinnen
Ik heb 12 jaar dagelijks met een DS gereden, zomers met caravan naar Italië.
Mijn ervaring is dat reserveonderdelen meenemen weinig zin heeft.
Als er iets stuk gaat zul je zien dat je dit onderdeel juist niet bij je hebt.
Ik heb nooit stil gestaan met de auto door onderdelenpech, wel door oververhitting van de motor in de Alpen of lekke band.
Voor de rit vrijdag naar Parijs neem ik wel voldoende gereedschap mee en verder:
Boutjes, moeren en ringen in maten m8, m7, m6 en m5, parkers, slangklemmen
Tiewraps
Duct tape
Stukje schuurpapier
Rolletje ijzerdraad
Fietspomp
Hydr olie
Motorolie
Koelvloeistof
Benzine
WD40
Uiteindelijk is het maar zo’n 600 km naar Montlhéry.
Verder mag je ook wat vertrouwen op de hulp van zoveel DS rijders op deze route.
vr gr
Peter
Ik neem mee….
Een smoking voor het gala. Of is dat wat overdreven?
Wat ik mis is een reserve poelie (die oa dynamo en HD pomp aandrijft). Die kunnen en gaan echt regelmatig stuk (vertanding inwendig versleten of de klinknagels los. Dat kun je dus echt niet! ter plekke repareren zonder reservepoelie. Rest slechts de ANWB truck retour Nederland. Verder een kistje gereedschap, ducttape en wat ijzerdraad, c’est tout, dan is Parijs op en neer een peuleschil. Bon voyage, zie jullie daar.
Dank voor alle tips. Ik ga niet naar het gala omdat ik geen smoking wil meenemen…:-). Maarook omdat ik deverleiding van de nabijheid van Parijs zaterdagmiddag niet langer kan weerstaan. Daar kun je ook heel leuk eten…
Tot vrijdagochtend!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik heb al 20.000 DS kilometers door Zuid-Afrika gereden en er is altijd wel iets kleins. Tot nu toe heb ik mij altijd kunnen redden met;
een multitool (tangetje, mesje, schroevendraaiers, vijl)
een paar tie-wraps (grote en kleine)
een hydr. leiding verbindingsstukje,
een ijzerzaagje
motorolie en LHM
Sleuteltje Bahco
Groeten,
Stef
Deze keer heb ik mazzel, want ik woon zo’n beetje in Parijs. Ik ben er dus ook bij, en heb een enorme hoeveelheid gereedschap standaard achetrin liggen. Mocht je problemen hebben, dan moet je even die mooie DS19a uit 67’ nieuwe neus opzoeken. Frans kenteken, maar de DS Clubsticker op de achterruit. Dat ben ik dus, en ik zal je indien nodig helpen!
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Snapt iemand trouwens waar en hoe laat men wordt verwacht op Montlhery en in Parijs? Ik heb mijn inschrijving ontvangen, met nummer enzo, maar geen kleurcode of iets dergelijks. Heb dus geen idee wanneer ik op het cricuit mag!
Dank,
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019