8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
   
Bevlieging: Barrel of Beauté, Citroën XM V6 1990 (Type 1)
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-11-2009

Gepost: 27 september 2017 06:43 PM
  [ # 106 ]

Zie je wel, mijn geheugen werkt nog (goed).

Adri

KIA Ceed Break 1,6GDI PHEV

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 27 september 2017 06:44 PM
  [ # 107 ]

Is volgens mij nog te vinden in de tiplijst helemaal onderaan, daar staat een link.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 27 september 2017 07:12 PM
  [ # 108 ]
JanSr schreef:

Ik heb dat in twee artikelen uiteengezet, die hier zo deskundig zijn weggeborgen dat ik ze op dit forum niet meer kan vinden. Misschien is er een moderator die je daarmee kan helpen.

Nou Jan, het heeft me inderdaad ongelooflijk veel moeite gekost om jouw weggestopte artikelen uit de duistere krochten van dit forum op te duiken: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/165456/#1278379
(Ook te vinden als 6e posting in het sticky topic ‘Tiplijst XM’ van het subforum over de XM)

Een tip voor de volgende keer: vul de juiste zoekterm in in de zoekfunctie en je wordt bijvoorbeeld naar deze uithoek gebracht: https://www.citroen-forum.nl/nieuws/overig/hydractief_veilig_en_toch_comfortabel_deel_1
Of naar deze: https://www.citroen-forum.nl/nieuws/overig/hydractief_veilig_en_toch_comfortabel_deel_2  Wink

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 27 september 2017 07:15 PM
  [ # 109 ]

Sjonge Jan.poke

 

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 27 september 2017 07:17 PM
  [ # 110 ]

Heren moderators, ik ben er gewoon te stom voor huh
Ik hoop dat dat niet geldt voor de mensen die er naar op zoek zijn cheese

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
ToineTh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 30-07-2012

Gepost: 01 oktober 2017 12:41 PM
  [ # 111 ]

@Wimb, bedankt voor de artikelen

@Jantje1958 en JanSr: Gisteren de nieuwe bollen eronder gezet. Ik rij met een brede glimlach rond. Ik ben nog even van de demperplaatjes afgebleven, maar ik heb geen klagen, zowel de comfort als sportstand werken goed. Natuurlijk ben ik erg benieuwd hoe een XM als die van JanSr rijdt ten opzichte van mijn standaard XM. Maar het rijgedrag nu is al geweldig.
Zeker als ik het vergelijk met mijn laatste HP Citroën, de BX GTI 16V (Spijt als haren op mijn hoofd dat ik die in mijn studententijd heb ingeruild op een Fiat Tipo GT), rijd de XM en comfortabeler en gaat beter/neutraler de bochten om.

ABS: Ik heb gelijk ook maar alle LHM olie vervangen (als je toch bezig bent met de veerbollen), en nu heb ik een constante ABS storing. Ik heb er met de Lexia nog niet naar gezocht, maar ik werwacht geen electronica-probleem maar eerder iets van lucht in het systeem. Efin, nu de XM langzaam maar zeker van ouwe bak (Barrel) naar youngtimer status gaat (Beauté), en niet meer perse elke dag moet rijden zal ik daar in een van de komende weekenden rustig naar kijken wat het euvel kan zijn.

Groet,
Toine

Citroen XM V6 (1990), Citroen GSA X1 (1984), Fiat Tipo 2.0 GT (1995), Jaguar E-Type V12 FHC S3 (1972), Fiat 500L (1970)

Profiel  
 
ToineTh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 30-07-2012

Gepost: 03 juni 2018 08:53 PM
  [ # 112 ]

Update: De XM wordt mijn dagelijkse auto.

Binnenkort wordt met DS5 verkocht en ga ik de XM dagelijks rijden. Ik kijk er nu al naar uit. Als pekelbakje gebruik ik een Fiat Tipo GT uit 1995 (ook geen straf).

De ABS storing was simpel te verhelpen, het was een half losse stekker op het ABS blok.

Afgelopen maand stond ik ‘s morgens stil met een lege accu. Oorzaak bleek het relais te zijn van de veercomputer, deze bleef bekrachtig. Na de accu te hebben opgeladen bleek dat ook onder het rijden het systeem alleen nog maar in Comfort stand bleef staan en weigerde naar sportstand te gaan.
Dit weekend de tijd genomen om te onderzoeken wat het echte probleem was. Veercomputer uit elkaar gehaald en gaan meten (Leuk om te zien dat de microcontroller bij gelijk is aan de Commodore64). Uiteindelijk bleek de transitor BD648 die het HA relais moet schakelen defect. Deze vervangen en de computer werkt weer als nieuw.
Gelijk maar een LED in het interieur geplaatst die laat zien of de veercomputer op Comfortstand staat.

Wat moet er nog gebeuren:
Airco lekkage verhelpen.
Rammel in de voorvering uitzoeken/verhelpen
Rechter display vervangen.

Groet,
Toine

Citroen XM V6 (1990), Citroen GSA X1 (1984), Fiat Tipo 2.0 GT (1995), Jaguar E-Type V12 FHC S3 (1972), Fiat 500L (1970)

Profiel  
 
ToineTh
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 59
Geregistreerd: 30-07-2012

Gepost: 03 juni 2018 08:59 PM
  [ # 113 ]

Over het rechter display gesproken, omdat in de rechter bovenhoek een beschadiging zit wil ik dit vervangen
De functies van dit display zijn:
Tijd
Temperatuur
Gemiddelde snelheid
Gemiddeld verbruik
Actueel verbruik.

Wie weet hoe dit display de informatie krijgt over verbruik en de (gemiddelde) snelheid?

Groet,
Toine

Citroen XM V6 (1990), Citroen GSA X1 (1984), Fiat Tipo 2.0 GT (1995), Jaguar E-Type V12 FHC S3 (1972), Fiat 500L (1970)

Profiel  
 
 
8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook