2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
12 pk motor vervangen door?
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 05 juni 2015 05:32 PM
  [ # 16 ]

Als je geluk hebt kan je idd volstaan met “moderne” assen. En zoals Boogaard schrijft hierboven andere wielflensen, maar dat is zo gepiept.
Het motortje is absoluut een 18 pk.
Waarschijnlijk heb je voor de dynamo een andere spanningsregelaar nodig, maar eerst zou ik de boel inbouwen (nog niet de dynamo aansluiten) en de boel laten lopen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 juni 2015 06:03 PM
  [ # 17 ]

hebben ze dan bij dit bakkie de steekassen en ankerplaten vervangen door nieuwere?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 474
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 05 juni 2015 06:57 PM
  [ # 18 ]

Is de spanningsregelaar van een 12 pk anders dan van een moderne uit ca 65? Misschien dat in et verleden bij het reviseren van de motor er ook gelijk iets is gedaan aan de bak en assen. Op zich lijken de moderne aandrijfassen wel prettig want nu knakt het stuur nogal.

Profiel  
 
carver
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-2013

- Ami 8 Break
Gepost: 05 juni 2015 07:34 PM
  [ # 19 ]

Prima dat je beter wil meekomen in het verkeer maar dat is niet alleen ff snel een boerewagen passeren op een 80 km-weg.
Als je lekker meekomt op de snelweg en je moet met je spulletje in de ankers dan moet alles het wél kunnen hebben.
‘t Is wel eens vaker ter sprake gekomen van die verantwoordelijke verkeersdeelnemers.
Mijn idee is dat je de hele configuratie naar dat hogere plan zou moeten tillen.
Dus kom ik uit op blok-bak-remmen-aandrijfassen-naven van een sterkere eend of Ami. Misschien zelfs draagarmen.
Het hoort bij elkaar dus past altijd. Resteert verstandig inbouwen.

wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd

Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 juni 2015 07:36 PM
  [ # 20 ]

Maar daarmee doe je de orginaliteit van zo’n symphatieke 12pk erg veel geweld aan en dat is zonde.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
carver
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-2013

- Ami 8 Break
Gepost: 05 juni 2015 07:44 PM
  [ # 21 ]

you can’t have the cake and eat it too

keuzes, keuzes, keuzes

voor ‘origineel’ valt ook een lans te breken maar dan is verkeersdeelname vandaag de dag toch gewoon link?
Dat vindt de vriend van Pieter zelf ook, begrijp ik.

wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd

Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 juni 2015 08:39 PM
  [ # 22 ]

Er zijn mensen die met een 12 pk rally’s winnen en na afloop gewoon nog even 160 km naar huis rijden over de a2. Wil je hard met een eend dan moet je een 2cv6 kopen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
carver
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 31-12-2013

- Ami 8 Break
Gepost: 05 juni 2015 09:14 PM
  [ # 23 ]

chapeau
en precies, kortste klap voor die man : schroef ‘t blik van die ouwe op een 6

wie ‘t kleine niet leert, doet ‘t grote verkeerd

Histoire: 2CV4, 2CV6, AK400, Ami Super Berline, Ami Super Break, Ami 8 Service Tol., Ami 8 Break, Acadyane, en diverse niet-citro’s.

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 474
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 06 juni 2015 11:07 AM
  [ # 24 ]

De grootste kwaliteit van de huidige 12 pk is dat deze mooi stationair loopt maar hij haalt met moeite 70 km per uur, is een beetje vermoeid. En dat is als je naar Frankrijk wilt, zelfs op D wegen, niet erg hard. Dus de afweging is: niet echt kunnen gebruiken of met wat aanpassingen wel kunnen gebruiken. Dan is de keuze snel gemaakt.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 juni 2015 11:09 AM
  [ # 25 ]

Van 12 naar 18 pk is een vrijwel onzichtbare aanpassing en dus helemaal prima. Daarbij ook nog eens redelijk tijdscorrect. Maar een ouwe hut op een modern 6 chassis beunen is heiligschennis.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
cduub
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 07-06-2013

Gepost: 06 juni 2015 11:39 AM
  [ # 26 ]

12 PK is prima, beetje oppeppen, grotere sproeier en gaan!!. 102 km/h op vlakke weg is dan echt mogelijk en iets naar beneden altijd proberen de zuigers buiten het blok te krijgen…. 114 km/h.

Ikzelf zou nooit een 2CV6 blok in een 12 Pk auto hangen, neem dan zoals waterman het al aangeeft een 18 PK..

Afbeelding Bijlagen
IMG_2742.jpegIMG_2748.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Genoeg ouwe meuk!

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 474
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 06 juni 2015 08:31 PM
  [ # 27 ]

Paul heeft het blok en de bak vandaag opgehaald. Het is een echte 18 pk met een centrifugaalkoppeling en moderne kruiskoppelingen. Binnenkort eens afstoffen en kijken of het aan de praat te krijgen is.

Afbeelding Bijlagen
IMG_0213.jpgIMG_0212.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 474
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 29 november 2015 06:20 PM
  [ # 28 ]

Het blok heeft bij Het Ei gelopen. Dus de ombouw kan nu beginnen. Misschien volgend jaar terug naar Frankrijk.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook