Lekstroom via de kachelmotor ?
Baskees69
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 02-08-2014

Gepost: 27 mei 2015 09:03 PM

Ik heb een Xantia van 97, 2.0 16i, met airco op LPG.
Sinds een tijdje een lekstroom, met de amperemeter vast kunnen
stellen dat deze via de kachelmotor loopt.
Als ik de stekker op de kachelmotor er uit trek ( of de zekering verwijder )
dan is de lekstroom aanzienlijk kleiner, en kan ik de volgende dag
gewoon starten anders is de accu te ver leeg om nog te starten.
Accu is 9 maanden oud, kachelmotor en bediening werken uitstekend
alle standen werken en stand 0 is ook echt uit.

De vraag is natuurlijk wat is er mis.
Kan er een probleem met het contactslot zijn zoja hoe stel ik dat vast ?
Als ik een andere kachelmotor er in zet ben ik dan van het probleem af ?
Is de regeleenheid met transistoren kapot, deze is voor rond de 30 eur
nieuw te verkrijgen via marktplaats of los ik daar het probleem niet mee op ?

Graag jullie mening en alvast bedankt voor het meedenken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook