Hallo,
ik ben Shane Jezuit.
en sinds 18 april trotse eigenaar van een c5 v6 handgeschakeld uit 2001
met 155000 km op de teller.
nu heb ik 2 vragen sinds het afgelopen weekend doen mijn parkeersensoren het niet meer er volgt een lange piep
na het schakelen naar de achteruit.
nu is mijn vraag is dit simpel op te lossen? ik heb ze gewassen maar er verandert niks.
en mijn volgende vraag is ik heb 4 weken geleden 2 dagen last gehad van de melding storing uitlaatgas. geen vermogen verlies niks.
de storing is vanzelf weer verdwenen en erna nog ruim 1600 km gereden.
nu is de storing er weer sinds vanmiddag weer geen vermogen verlies en alles draait soepel.
nu is mijn vraag moet ik deze melding serieus gaan nemen?
of zal dit gewoon een vuiltje of iets aan de lambdasonde zijn?
en in mijn eerder topic, melde ik al dat mijn v6 zacht tikt bij een koude motor lijkt net een koude diesel. maar stationair draait ze 800 toeren en bij een warme motor zelf 700 en dan word het getik gewisseld voor heerlijk gebroem!
ik hoop op reacties en dat iemand mij kan helpen.
mvg Jezuit
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Uitlezen met een lexia dan kan je zien welke sensor stuk is…
Geldt ook voor de storing, uitlezen dan weet je meer !!
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014
- C5 V6 Exclusive Automaat
Misschien een vreemde opmerking: zijn de parkeersensoren gekoppeld aan de achteruitrijlichten(schakelaar)? Mogelijk is dit het euvel.
Wat het tikken betreft zou ik de olie eens (laten) controleren of hier de juiste in zit.
Ik ben niet zeker of dit voor de V6 geldt maar voor de 2L werd indertijd dunnere olie gebruikt dan voorgeschreven i.v.m. de klepstoters.
Storing emissie met storing katalysator bleek in mijn geval een kapotte bobine te zijn.