Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Gaat ‘t iets worden zoals op dit plaatje (maar dan met een ander sierstuk)?
C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN. 217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km
Nope, komt gewoon weer dezelfde demper onder. Weet ook niet hoe lang ik deze auto nog behoud, misschien aan het eind van het jaar eens naar wat anders kijken, misschien wel even geen Citroën meer.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik heb de C4 van deze generatie altijd een mooie auto gevonden. Vooral de coupé. En het scheelde niet veel of ik had destijds een tweeliter diesel coupé VTS gekocht. Maar als ik zo her en der lees wat voor lullige dingen er stuk gaan aan deze auto’s dan ben ik ergens wel blij dat het nooit zo ver is gekomen..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat is ook een van de redenen waarom ik zo langzamerhand eens verder aan het kijken ben naar wat anders. Terwijl er ook zat mensen zijn die er jarenlang probleemloos in rond gereden hebben. Ik vind het ook een prachtige wagen en het rijd heerlijk, maar ik ben zo langzamerhand wel klaar met alles wat er aan stuk gaat.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ik deel precies dezelfde mening! het is een mooie auto, beeldschoon design, ik krijg nog steeds positieve reacties van vrienden, collega’s, familieleden en zelfs van onbekenden die het een mooie auto vinden, in het bijzonder wanneer ik hun vertel dat die van mij al maar liefst 14 jaar oud is!
Het is een tijdloos design!
En ik heb precies die uitlaat zoals hierboven op het plaatje te zien is henry.
C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I
Toen ik ‘m net had werd ik zelfs gevraagd of het een nieuwe was. “Nee joh, is 11 jaar oud!”. Dat geloofde zowat niemand
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Met de nieuwe demper ploft ie wel lekker als je van het gas gaat, maar hij maakt een heel raar blazend geluid als je op het gaspedaal gaat staan. Morgen ff mee terug.
Verder is ie weer tip top in orde
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Zoiets als in de link wil ik er onder zetten… hoop alleen niet dat het een hoop kabaal (of veel te veel) maakt
http://uitlaat-winkel.nl/sportuitlaten/citroen/c4-coupe-4/sport-einddemper-voor-citroen-c4-coupe-6501.html
C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN. 217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Rene1994 schreef:Ik deel precies dezelfde mening! het is een mooie auto, beeldschoon design, ik krijg nog steeds positieve reacties van vrienden, collega’s, familieleden en zelfs van onbekenden die het een mooie auto vinden, in het bijzonder wanneer ik hun vertel dat die van mij al maar liefst 14 jaar oud is!
Het is een tijdloos design!
En ik heb precies die uitlaat zoals hierboven op het plaatje te zien is henry.
...is dat een originele einddemper of een aftermarket en hoeveel geluid produceert deze?
C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN. 217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km
Totaal aantal Berichten: 1285
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
FastFred schreef:Terwijl er ook zat mensen zijn die er jarenlang probleemloos in rond gereden hebben.
Ik heb er in 4,5 jaar 200dkm bijgezet. Enige probleem was de internevervuiling van de motor (HDI). bij 310dkm had ik nog steeds, de originele uitlaat, turbo en koppeling in de auto zitten!
Maar ik snap je redenering wel dat je de kosten beu bent, zeker als je altijd naar de dealer moet gaan. Aan de andere kant kost een ‘nieuwe’ auto ook weer een berg munten.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Ik heb die op de foto bovenaan deze pagina. En das precies dezelfde volgens jouw linkje. Hij maakt best wel wat herrie, mijn ouders horen mij van ver al aankomen (2 straten verderop) als ik bij hun langs ga.
Na verloop van tijd wen je er wel aan, maar het is nu voor één keer leuk geweest een sportuitlaat te hebben. Volgende keer gewoon een auto die lekker stil is….
Maar moet niet klagen, dat geluid wordt ook geproduceerd wanneer de variabele kleptiming ingaat: de motor schreeuwt als een malle door die uitlaat.. haha
Wat vooral leuk is als ik in een tunnel rijd, of onder een viaduct door, dan even flink richting toerenbegrenzer te gaan… maar oorverdovend
C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Oh dan denk ik dat ik al weet wat het niet gaat worden…
...wordt de huidige einddemper wat aanpassen en daar een oo eindstuk op
C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN. 217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km
Nieuwe demper, opnieuw Bosal, maakt dezelfde herrie. Ben direct weer omgedraaid en heb me gemeld bij de servicebalie. Monteur was al naar huis, morgen telefonisch overleg.
Misschien eens vragen of de einddemper van vorige week nog ergens ligt en dat gaatje gewoon dichtlassen?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Is dat een originele demper van A-kwaliteit of de demper uit de door Citroën ook geleverde, goedkopere, B-lijn?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Aan de hand van het stickertje op de einddemper kom ik op deze uit, is dat A of B?
Ik heb d’r ook ff een filmpje van gemaakt, die gaat nu Youtube op
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon