Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
FastFred schreef:Aan de hand van het stickertje op de einddemper kom ik op deze uit, is dat A of B?
Dat lijkt mij geen A-klasse geleverd door Citroën. Sterker nog, het lijkt gewoon een imitatiedemper die van de grossier komt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Klinkt niet eens sportief maar “lek”
C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN. 217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km
Wat is dan wel A-merk Yuri? Er staat namelijk nergens specifiek ‘dit is een A/B-merk onderdeel van Citroën’. Zal het vandaag eens voorleggen als de dealert belt
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Je hebt het reguliere dealerspul en Eurorepar. Eurorepar is het iets goedkopere alternatief dat PSA levert. Onder de Berlingo zit ook een Eurorepar midden- en einddemper. Past prima en klinkt niet anders dan wat er onder vandaan kwam.
Uiteindelijk zijn beiden natuurlijk weer van externe leveranciers. Het zou zomaar kunnen dat de dempers waarmee de C4 nieuw geassembleerd werd helemaal niet meer geproduceerd worden en er dus geen origineel materiaal voorhanden meer is.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nou, dealer heeft gebeld. Demper die dus lek was is vermoedelijk ook geen origineel geweest, staat BE ofzo iets op aldus servicebalie persoon, die overigens echt z’n best doet het op te lossen, niks dan lof over hen.
Maar inderdaad, de beide Bosal’s die ik nu gehad heb zijn B-merk, er is nu een originele bij Citroën besteld. Die is morgen binnen.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Ben benieuwd wat je nu gaat krijgen dan.
Bij mijn C4 zat er bij aankoop al een bosal onder en die is na 5 jaar vervangen door weer een bosal.
Geen van beide klonken zo beroerd als die van jou filmpje.
Als er wat te kiezen viel dan overlegden ze dat altijd wel even met me. Bij het vervangen de laatste keer was er geen keuze.
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
Sinds vanmiddag zit er een “originele” Citroën demper onder, en die is perfect, muisstil. Die is wel een stuk duurder, maar aangezien ik 3 keer terug heb moeten komen neemt de garage die voor zijn rekening, helemaal top dus!
Dit is het exemplaar dat niet door de APK kwam, er zat een gat in de flens waar de middenpijp aansluit
Dit was het enige dat er op de oude demper stond, iemand die dit herkent?
En dit is Bosal demper nummer 2
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Erg netjes van de garage! Mooi dat het nu weer klinkt zoals het hoort
Staat voor nu nog op het lijstje
- checken of het lampje van de asbak het nog doet (deze is weg gevallen in het dashboard en als het lampje het niet doet, werkt de automatische hoogteregeling van de koplampen niet). ik moet alleen een tooltje hebben om de radio los te halen. De radio moet los voordat de rest van het dashboard uit elkaar kan, dacht ik…
- knoppen cruisecontrol schoonmaken, voor nu blijven de storingen weg na flink wat contactspray
- adresje in de buurt vinden voor herstel van bestuurdersstoel. het alcantara ziet er niet uit en het leer is her en der beschadigd.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Wanneer je de knoppen van de CC schoonmaakt is dat een mooie gelegenheid om foto’s te maken…
(...wat moet er los en hoe doe je dit etc.)
Denk dat meerdere forummers hier wat aan kunnen hebben omdat dit een veel voorkomend euvel is
C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN. 217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km
Voor het loshalen van het stuur moet je hier even kijken, dat heeft JCA pas geleden nog gedaan aan de hand van dit filmpje: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/235972/#2037105
Zelf heb ik zojuist het lampje van de asbak vervangen, die was inderdaad stuk, maar de koplamp hoogteregeling werkt nog steeds niet, waarschijnlijk toch de sensor op de achteras, of de auto even een paar minuten spanningsloos maken om de code eruit te krijgen?
Je moet behoorlijk wat rare bochten maken met je arm om het lampje weer op z’n plek te krijgen, maar ook dat is gelukt.
En ik kwam deze tegen. De witte stekker is de antenne en zit achterin de radio. Het andere stekkertje lag los achter het dashboard. De auto is van 2005 tot 2009 een lease auto geweest, en rechts van de binnenspiegel zit bovenaan de ruit iets wat lijkt op een gps module, dus wellicht loopt ie daar naar toe?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Carkits (waar je een telefoon in klikt) werden nog wel eens voorzien van een externe GSM-antenne. Meestal een langwerpig plat geval wat meestal op het ‘gestippelde’ deel van de voorruit, bij de binnenspiegel zat geplakt. Dat zal dus wel die kabel zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het is geen langwerpig plat geval, het is een blok van ~5x5cm, 2cm hoog, met een afgeronde bovenkant.
Ik heb bijna precies zo’n zelfde ding gehad als gps ontvanger toen ik met autonavigatie aan het experimenteren was op een HP iPaq met Windows Mobile d’r op, jaaaaaaren geleden.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013
- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Die Bosal einddemper lijkt inderdaad sterk op degene die ik ook had. Hooguit is het vreemd dat je eerst een ander kreeg maar ok, het is opgelost.
Dat asbaklampje is een van de eerste dingen die ik destijds deed met mijn C4. Het lampje was met stekker en al uit de houder geschoten en naar beneden gezakt. Bij mij deed hij het nog wel, was wel een **** klusje om hem weer op zijn plaats te krijgen inderdaad.
Alcantara schijn je te kunnen scheren trouwens, maar heb het zelf nooit gedaan, was nog niet nodig.
De C4 is de eerste auto die ik soms mis sinds ik een andere heb. Met eerdere auto’s had ik dat nooit. Hij zat vol met kleine foefjes die pas echt opvallen nu ik hem niet meer heb. De ramen kunnen sluiten met de sleutel. De lampen aan kunnen doen met de sleutel (mooi detail is dat de kentekenplaat verlichting dan niet brand, ook niet bij de ‘follow-me-home’ functie). Het stuur met stilstaande midden. opbergvakjes overal. het vakjesverdeelding in de kofferbak (de twee kleine vakjes zijn exact op maat voor een wijndoosje). Meedraaiend xenon. Oh, en de twee liter motor die opeens veel bruter klonk als je hem in de toeren jaagde…
Ik heb geen spijt dat ik hem weggedaan heb hoor, de DS3 is ook een leuke auto maar op een andere manier. Ik krijg met de DS3 ook opvallend veel vaker positieve reacties van mensen, over het uiterlijk, ook van mensen die niks met auto’s zeggen te hebben. En hij rijd veel sportiever/strakker de ietwat vage besturing van de C4 mis ik niet. Mijn rijstijl is er niet beter op geworden sinds ik hem heb, je gooit hem veel makkelijker hard door de bocht. De fun factor ligt veel hoger.
Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI
Oh, bij mij hing het asbak lampje ook los. Ik heb het nieuwe lampje erin geprikt, auto op contact, verlichting aan (dan gaat asbaklampje ook branden) en hij zat d’r in 1 keer in, viel me 100% mee.
Eigenlijk hoef je alleen de radio los te halen om er bij te kunnen, maar ik heb het hele frontje van het onderste dashboard + rondom de versnellingspook ook los gehaald want vooral daar gaat veel troep zitten waar je lastig bij kunt, dus heb ook even goed schoon kunnen maken daar.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon