11 is inderdaad die kunststof balk die over de hele breedte van de auto loopt. Onderdeel A, B en 9 zijn volgens mij die stripjes, die samen onderdeel 8 vormen, die moeten zorgen dat er geen water in de motorruimte komt. Die zitten van wat ik nu begrepen heb onder onderdeel 71 (de paravan zelf). Om te zien of dat allemaal nog op z’n plek zit zoals het hoort, moeten de ruitenwissers en de paravan er af.
Onderdeel 7 herken ik niet eens, zou niet weten waar die bij mij moet zitten. Welk materiaal is dat? Stof zeg je?
Onze TD maar ‘s lief aan kijken of ik binnenkort weer een keer overdekt mag komen sleutelen.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Die Chinese oplossing is overigens ook symptoom bestrijding lijkt me. Het water hoort eerder al tegen te worden gehouden. Die beugel zorgt er juist voor dat het water dat al binnen is niet op cruciale onderdelen lekt
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Stof ja, niet als je overhemd of zo. Ik heb geen foto bij de hand. In de foto van je eerdere post zie ik het niet (meer). Wrs is het bij jou dan ook al weg, anders wist je wel wat ik bedoel.
Ik vind op google deze foto. Middelboven zie je zo’n stuk loshangen tot op de slang boven de groene knop.
https://goo.gl/images/4jr4mk
Deze is nog erger, maar niet met de TU5JP die in de mijne zit. mogelijk is het motorafhankelijk, of jaargang afhankelijk.
https://goo.gl/images/CNKzKP
De Chinese oplossing lijkt een plaatstalen plaat die part 11 aandrukt en voorkomt dat die naar voren/onderen doorbuigt. Of dat het houdt?? hangt van de dikte/stijfheid af natuurlijk. $80 is wel veel om even te gaan proberen…
Ik kom op C4owners.org zojuist deze foto tegen. Links de voorruit en dat plastic rechts is onderdeel 11 volgens mij.
Dan zou dat wat tussen onderdeel 11 en de voorruit zit, onderdeel 7 moeten zijn.
En onderdeel 7 mis ik dus, en Henry the bulldog ook
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
En ach, terwijl we ons daar druk over maken mag er ook even feest gevierd worden
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Goed, we gaan weer verder.
2 weken terug een middag gesnipperd en de auto bij onze TD neergezet om droog te kunnen prutsen.
Onderdeel 7 is niks meer dan geluidsisolatie, Citroën onderdeelnummer: 8108 V9. INF, oftewel niet meer leverbaar. Deze is in het tabelletje bij de tekening niet te zien, heb nummer bij een dealer weten te achterhalen. Ben later nog naar Snuverink in Borculo geweest en heb daar diverse C4’s en 307’s bekeken, bij allemaal waren ze verdwenen of compleet vergaan door de langdurige water lekkage. Blijkbaar zijn er ook 2-delige of kleinere varianten van onderdeel 7, gezien onder andere bij 307 en C4 met 1.6 16v motor.
Ik heb geprobeerd de paravan los te nemen, maar dat is niet gelukt, dat wat ik los kon halen heb ik los gehaald, o.a. de ruitenwissers, zodat ik de paravan wat op kon tillen en eronder kan komen.
Ik heb nu bevestigd dat onderdeel A en B aanwezig zijn, onderdeel 9 en 12 heb ik niet kunnen identificeren.
Ik dacht eerst nog dat onderdeel 7 van bovenaf kunststof was, in dat geval zou onderdeel 7 ervoor zorgen dat water niet op de motor loopt, maar achter de motor weg loopt. Dat is dus niet het geval. Onderdeel A, B en 9 moeten dus zorgen voor een waterdichte afsluiting tussen paravan en voorruit, maar hoe dat dan moet werken is mij niet duidelijk.
Ik denk dat we rustig kunnen stellen dat alles rondom de paravan echt een ontiegelijk kut ontwerp is bij de C4.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Ik begin me zorgen te maken om de voorruit van mijn bussie…
Bij jou hetzelfde systeem dan?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Geen idee maar wel een nieuwe voorruit.
Ik weet niet of ze bij de C4P een zelfde constructie hanteren, wellicht voor de zekerheid eens checken of je nattigheid hebt onder de motorkap (op het kleppendeksel of op de geluidsisolatie direct onder de voorruit) en of de paravan nog op de voorruit aansluit.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Volgens mij is de enige manier om het enigszins waterdicht te houden toch de voorruit vastkitten op de parafaan
C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN. 217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km
Daar neig ik ook naar, maar dan zou het fijn zijn dat bij een toekomstige ruitwissel je de kit ook gewoon kunt doorsnijden, kit eraf peuteren en hergebruiken.
De auto heeft de laatste tijd wat moeite met starten als ie een dag stil gestaan heeft bij temperaturen rond het vriespunt. Uiteraard verdenk ik de accu, die ook gemeten en die zakt in 10 á 20 uur van 12.7 (vrijwel direct na een rit) naar 12.2 volt. Maar ik zie ook corrosie op de negatieve aansluiting van de accu die, jawel, onder de paravan zit…
Dus wil het gewoon opgelost hebben, voor er weer een BSM of iets anders sneuvelt.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
...ik heb daarom 2 parafaans op het schap liggen
Bart Ebben had er vorig jaar zomer nog een paar liggen
C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN. 217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km
Totaal aantal Berichten: 269
Geregistreerd: 19-02-2017
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 16V VTR
Waar laat jij de reparaties trouwens uitvoeren Fred?
Is dat bij de dealer of is er een handige forumsleutelaar die dit doet…
C4 Coupe 1.6 16V ‘05 lpi EKQ Rouge LN. 217.000 km
Volvo V70 2.5 10V ‘99 lpi Sandstone met. 570.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V ‘09 lpi Black uni 214.000 km
Voor het meeste stap ik naar de dealer, voor lampjes, banden of als ie helemaal niet meer rijd zoals vorig jaar 2x gebeurd is ga ik naar de garage om de hoek.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon