Net ff gebeld, er komt vandaag nog een nieuwe schokdemper onder (zat wel echt los) en er wordt een ashoes gewisseld voor de APK
Kan ik ff op m’n gemak nadenken over wat ik doe/andere garage zoeken die mogelijk wat goedkoper is.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
FastFred schreef:Die 1700 euro is voor
Aandrijfashoes rv
Stabilisatorstang rv
Schokdemper ra
Distributieset
Aircopomp (lek)Die laatste 2 is goed voor 1300 euro.
Die andere puntjes voor EUR 400 is een koopje.
Al was het alleen al voor de distributie.
Ja daarom, ik denk dat ik de stabistang, distributie, aircopomp en banden gewoon bij de garage om de hoek laat doen. Zal ook al wel wat schelen.
De distributie moet dan wel snel gebeuren, die zou pas aan de beurt zijn bij 250k volgens de dealer, maar er staat iets enorm te loeien aan de distributiezijde, een spanrol misschien. Er staat nu 228k op de klok.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Ik weet niet of het bij een EW motor goedkoper kan, maar vorig jaar maart was ik voor de distributie van de TU5JP van mijn inmiddels voormalige C4 meer dan 600 euri kwijt bij de universele bovag dorpsgarage. Had ik heb maar niet gedaan. Hij is vorige week opgehaald door de sloper, nog geen 20 dkm later…
De dealer had het over 600 euro en een beetje voor de distributie en om en na bij 700 voor de aircopomp. Vraag me nu wel af of die distributie veel goedkoper kan eigenlijk.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
je hebt ook arko, dus die 700 kun je ook in je zak houden.
Ik heb bijna 5 jaar zonder gekund, kwam ik achter.
Arko is leuk maar niet met snelheden boven de 80, al helemaal niet voor passagiers achterin
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
1 Schokdemper vervangen? Ik zou echt overwegen dat per as te doen.
Aircopompen gaan tegenwoordig vaak stuk, sommige gaan nog geen ton mee. De pomp zelf is vaak duur.
Vergeet ook het vullen niet, dat gas is veel duurder geworden, daarom kost ook het vullen meer.
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
In een oude C4 zit nog niet het nieuwe dure gas ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
R134A is ook al duurder geworden omdat het ‘niet meer mag’.
Beide schokdempers vervangen heb ik nog naar gevraagd, maar de ander was nog prima zei men. Is dat niet alleen met veren? Omdat een oude veer slapper is dan een nieuwe veer?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Menno schreef:In een oude C4 zit nog niet het nieuwe dure gas ...
Ik heb het over R134a, de prijs daarvan is aanzienlijk gestegen.
FastFred schreef:maar de ander was nog prima zei men. Is dat niet alleen met veren? Omdat een oude veer slapper is dan een nieuwe veer?
Prima is niet hetzelfde als nieuw. Ik denk ook niet dat de APK daar eisen aan stelt, dan moet gewoon elk demper in orde zijn.
Ik wil onder 1 as gelijk spul, net als banden.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Een keurmeester mag alleen eisen aan de schokdempers stellen als hij over een schokdempertestbank beschikt. Aangezien zo’n ding niet verplicht is voor een keurstation zullen maar weinigen zo’n duur apparaat hebben.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Arjan Verkade schreef:Menno schreef:In een oude C4 zit nog niet het nieuwe dure gas ...
Ik heb het over R134a, de prijs daarvan is aanzienlijk gestegen.
Airco afvullen is hier bij de bedrijven tov ervoor met 5 euro gestegen , dat is m.i. te overzien en verwaarloosbaar
Ik weet dat prijzen gestegen zijn , maar winstmarge is nog altijd fink ....
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Voor het afvullen met 134A kan ik mij prijzen van € 70,- herinneren (jaar of 6 geleden). Inmiddels bij de Kwikfit voor € 110,-
Dat is wel iets meer dan 5 euro
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Er zijn meer bedrijven dan kwik fit ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera