Fluidbloc, hoe anders?
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 04 juni 2015 11:15 AM

GS en CX maken in de voorwielophanging gebruik van zogenaamde Fluidblocs.

Het is een combinatie van een silentbloc (de rubber ophanging die je in “normale” auto’s ook vindt) en een kunststof lager.

Hierdoor rammelt je wielophanging niet zo en kunnen ze ook nog met weinig weerstand grote veeruitslagen maken (en gemakkelijk door de hoeven laten zakken)

Ik kom erachter dat ze ook gebruikt worden in sommige BMW auto’s en motorfietsen, en in de achterwielophanging van de R5 turbo.

Nu mijn vraag, hoe is dit in andere bollenbakken opgelost, grote veerarmuitslag en een rammelvrije ophanging? Heb namelijk nog nooit een DS, BX of Xantia zover ontleed…

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 juni 2015 11:49 AM
  [ # 1 ]

DS en SM: kogellagers. BX eerste typen, kogellagers. Later dacht ik silent blocks maar dat kunnen ook fluidblocks zijn.. Xant: geen idee..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook