Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Zo ...bandjes vernieuwd..nu de remmerij nog.
Ik had de blokken al los, maar krijg het zadel niet los van de klauw..
Iemand enig idee welke Torx-maat deze bout is…T40?
Natuurlijk gaat mijn doppenset maar tot T35..
Grrrr…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Nu is echt alles gedaan; nieuwe remschijven en blokken, d-riem en waterpomp.
Kan ze er weer een tijdje tegenaan.
Rest me nog 1 ding; LHM filters reinigen.
Heb ik nog nooit gedaan..maar ik vind het tijd; de stuurbekrachtiging gaat me te zwaar, ondanks nieuwe bollen en een goede pompopbrengst.
Kan iemand me kort uitleggen hoe ik dit doen moet?
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 19-06-2006
- ID/DS DSpécial
- CX 25 GTI Automatic
- XM V6 VSX
- Xantia Break 1.8 16V Plus
Mogelijk is de kruiskoppeling in je stuurstang niet soepel genoeg meer. Even goed inspuiten met WD40 en testen of het sturen daarna weer lichter gaat.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Kruiskoppeling ingespoten en inderdaad; het sturen gaat lichter.
Er zit nog een knakje soms linksvoor…kogeltje/ spoorstang?
Geen voelbare speling op de kogels.
Komt na de vakantie wel, eerst naar Engeland.
Vandaag vloeistofcheck gedaan, veerbollen bloedheet!
Nou zal alles met deze buitentemperaturen onder de kap wel heet worden, maar dit heb ik nog nooit gemerkt aan veerbollen.
Wow…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
De Millesime begint wat eigenaardigheden te vertonen, ik wijt het aan de stuurhendels..;
-knipperlicht naar rechts doet soms raar, alsof er geen contact wordt gemaakt…
Druk ik de hendel stevig aan dan werkt alles weer..
-Achterruitverwarming doet het niet wanneer je hem nodig hebt…is de auto eenmaal een beetje behagelijk dan werkt alles weer?
-temperatuurmeter slaat op hol…sensor in spiegel kapot?
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Die laatste komt vaker voor. Inderdaad de sensor en die is nog nieuw te krijgen bij de dealer voor €42,52. Ook wel voor minder als je ff googlet op onderdeelnummer 6445 F9.
De rest is een beetje vreemd . Dat knipperlichtprobleem lijkt me inderdaad iets met de stengel (of bedrading daarvan?). Is vast wel op te lossen. Die stengels zijn ook nog wel te vinden, ik heb hem vorig jaar ook vervangen.
Dat probleem met de achterruitverwarming is wel heel vreemd, maar misschien ook iets met de stengel? Het knopje zit bij jou op de ruitenwisserstengel toch? Misschien is er iets mis met de bekabeling naar je stengels toe?
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Achterruitverwarming: d’r zit een timer relais (boven je koppelingspedaal cq links onder de zekeringen) t.b.v. de verwarming. Die wil wel eens los in z’n socket zitten. Ook de stekker aansluiting aan het verwarmingselement kunnen corroderen waardoor de weerstand te groot wordt. Schakelaar zelf kan ook kuren vertonen (hoge overgangsweersdtand van de schakelcontacten). Succes !! P.s. d’r zit ook een relais t.b.v. de knipperlichten boven het koppelingspedaal welk los kan zitten in z’n socket….......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Pascal schreef:Zo ...bandjes vernieuwd..nu de remmerij nog.
Ik had de blokken al los, maar krijg het zadel niet los van de klauw..
Iemand enig idee welke Torx-maat deze bout is…T40?
Natuurlijk gaat mijn doppenset maar tot T35..
Grrrr…
Torx 55
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Wanneer ik na het starten en omhoogkomen van de auto wegrijd en moet remmen of sturen, gaat heel even mijn ‘stop’-lamp branden.
Ik heb LHM al ververst en loop al sinds aanschaf te klooien met mijn voorraadbol..
Is mijn pomp gewoon op?
Hoe test of meer ik dat?
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
O dat doet die van mij ook wel eens. Je “gebruikt” dan wat druk terwijl je systeem blijkbaar nog niet helemaal op druk is. Geen idee wat de oorzaak kan zijn als het eerder niet zo was, maar ik zou me er niet al te druk om maken.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Kan ook dat de pomp wat lucht aanzuigt, bijvoorbeeld door een poreuze aanzuigslang.
Als dat het geval is zul je lekkage bij de pomp of slang aantreffen.
Mvg. Alfred.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Bij mij viel toen ook regelmatig de stuurbekrachtiging uit. Kan best dat die van mij in een verder gevorderd stadium was natuurlijk.
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mmmm…poreuze pompslang..
Ik heb niet lang geleden de LHM ververst, mogelijk zit een slang niet goed.
Sindsdien vertoont de Xant dit namelijk, het duurt ook langer dan normaal dat de ‘stop’-lamp uitgaat na starten..
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Geen lekkage noch lekke / geknikte slang.
Wat is de gemiddelde levensduur van de hydrauliek pomp, of liever; hoe weet je dat de pomp aan het overlijden is?
‘Spirit of avant-garde’