Als je in familiale je bankje eruit haalt kom je de benzinetank tegen. En in mijn geval een los zwabberend aardedraadje dat qua lengte uitkomt bij een dinges bovenop de tank, waarvandaan het draadje met het rubber manchetje wel vast zit. Dit gaat eerst naar achter naar het dwarslatje links op de foto, maar uiteindelijk mee met de boom naar voren. Ik heb nu evt. de gelegenheid dat aardedraadje weer vast te maken maar hoort dat daar inderdaad aan (moet haast wel aan het clipje neem ik aan)? Enige wat ik me kan bedenken is dat dit voor de niveau-indicatie is, maar die werkt eigenlijk blijkbaar ook al zonder die aarde…
[Break 20 Familiale ‘71]
Dat is inderdaad het aardedraadje van je tankvlotter en hoort aan dat clipje












































Totaal aantal Berichten: 25642
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Maak de boel even schoon en monteer met kopervet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wel raar dat de benzinemeter het zonder draadje ook doet. De tank hoort toch geen contact met massa te maken en het dekseltje van de vlotter ook niet..
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
De tank is op zich niet geisoleerd gemonteerd maar kan wel wat overgangsweerstand hebben naar massa. Daarom is dat aarddraadje aanwezig om problemen te voorkomen.
Bedankt voor de snelle bevestigingen heren, heb hem weer vastgemaakt. In principe doet de meter het straks dus onverminderd goed / indicatief
[Break 20 Familiale ‘71]
ijcobar schreef:De tank is op zich niet geisoleerd gemonteerd maar kan wel wat overgangsweerstand hebben naar massa. Daarom is dat aarddraadje aanwezig om problemen te voorkomen.
De benzine meter is wel geïsoleerd gemonteerd: rubber pakking onder de afsluitplaat en fiber ringetjes onder de schroefjes. ( schroefjes kunnen wel het gaatje raken en dan is er wel massa contact)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper