Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Op hoop van zegen dan maar!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
2d schreef:Ik vermoed van wel Derk, ook al was hij echt lekvrij de laatste twee weken. Nu komt het er ineens als een idioot uit zetten, en recht op de vlampijp, dus lekker wat rookontwikkeling.
Komende week verder kijken!
Het kan de O-ring van de retourpijp uit de kop ook nog zijn. In dat geval moet ie naar een garagist met zin en tijd…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Blegh, da’s kut.. Ben benieuwd wat het is.
Als je wil, kan ik wel effe met een hamer ergens op slaan?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Onderste pakking passagierszijde.. Waarschijnlijk klem komen zitten en beschadigd bij het voor de tweede keer monteren, heet geworden en vervolgens heb ik ‘m er afgelopen zaterdag op de A6 tussenuit geblazen.
Zit nu vloeibare pakking tussen, van die zwarte kit. Ik ga nog wel een extra setje pakkingen regelen. Even kijken of we die alsnog willen plaatsen.
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje opgelucht ben!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gelukkig is het ‘slechts’ de pakking.
Ik heb nog een tube vloeibare pakking bij me, mag je gerust lenen onderweg hoor
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zo noem je je vriendin toch niet, Niels, Foei.
Whaha
Nee, maar zij noemt mijn CX ‘de minnares’, da’s ook niet aardig..
Jaloers kreng..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zojuist besteld bij GJO:
* twee onderste klepdekselpakkingen
* luchtfilter
* twaalf wielmoeren
* vier stuks Vredestein T-Trac 2 in 165/65R13
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Is dat hetzelfde luchtfilter als op het GSA-blok? Die zijn namelijk nogal schaars, tegenwoordig…
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jup. Kon het ook al niet bestellen laatst….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bestellen kan. Of je het geleverd krijgt is een tweede
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Luchtfilter is nergens voor nodig.
Daar in die Alpen is alle lucht schoon.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Luchtfilter kan Daan eventueel onderweg naar de Alpen in Midden Limburg nog een exemplaar in N.O.S. Purflux kwaliteit oppikken als hij een aantal andere Axel snuisterijen komt ophalen
Rene ter Veer
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Veel vorderingen geboekt vandaag! Dat begon in zekere zin gisteren al, toen ik Johan nog even gebeld heb en, zoals hier ook al rond ging, bleek het luchtfilter niet leverbaar. Nu is het filter wat er op dit moment nog in zit best OK - in ieder geval niet dringend aan vervanging toe - dus heeft dat verder geen heel grote consequenties. De rest was wel gearriveerd.
Vanmorgen eerst maar eens naar de standplaats van het lor gereden en daar de rechter autogordel bevestigd. Dat wilde ik toch nog even gedaan hebben. Vervolgens de velgen en banden ingeladen en de auto maar weer eens met startkabelinfuus aan de Rio gehangen - deze keer had ik het contact aan laten staan - en via huize Waterman naar GJO getogen; niet alleen heeft Johan de spullen voor me besteld, we mochten ook van brug, banden- en balanceerapparaat, koffie en overig gereedschap gebruik maken
Bandjes dus. Ik word altijd erg blij van vers geurend rubber.
Gebalanceerd en gemonteerd. Let ook op de gloednieuwe moeren! Prachtig! Wat een aandacht voor detail! We vinden het veel beter bij de algeheel ranzige staat van de auto passen dan de elegante lichtmetalen TRX-wieltjes.
De Axel houdt bij lage toerentallen nog steeds flink in, tenzij ik de choke uittrek. In stadsverkeer rijdt het niet bepaald prettig, zo’n nukkig blok. Maar ook op tempo, op de snelweg is het niet optimaal.
Carb er dus maar weer af, en deze keer in het ultrasoonbad gelegd, terwijl we verder gingen met het vervangen van de remblokken. Het is altijd goed om daarbij de hulp van de zoon van je mede-Alpenrunner in te schakelen
En gezien de conditie van de oude remblokken ook geen overbodige luxe. Totaal verglaasd en hard geworden:
Toch gooi ik ze niet weg, ze gaan als backup mee de Alpen in. Het hele boeltje weer gemonteerd en de CO-meter maar eens aan gezet.
Beetje hoog:
Na wat tweaks eerst maar eens een stukje gaan rijden. Wat een verschil, die nieuwe banden! Sturen gaat een stuk soepeler en alhoewel de banden vrij ‘zacht’ aanvoelen in vergelijking met de hard geworden TRX’en bieden ze veel meer grip. Het rempedaal voelt ook niet meer zo ontzettend hard aan. Hij trekt van onderaf als een lier en gaat gretig door boven de vijfduizend. Reden tot enthousiasme!
Na deze proefrit nog een keer gemeten en afgesteld, hier doen we het voorlopig mee:
Omdat de accuklem van de pluspool niet meer goed klemde heb ik hier ook maar een diepte-investering gedaan (liefst €2,80) en dus is de Axel ook hier weer beter dan af-fabriek:
Inderdaad, de algehele staat en aanblik van de Axel kan me niet zoveel boeien, zo lang hij technisch maar goed is.
Tot slot nog een paar mooie plaatjes:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!