Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
2d schreef:.. Er zwerft nog steeds een M8-bout door de paravan ..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Overigens!
Het komende plaatje lijkt identiek aan het laatste van de motorruimte. Zodoende een korte toelichting: Houder mof rechter verwarmingsbuis verwijderd, remleiding naar de rechterklauw (gezien vanaf de voorzijde, het gaat dus om de bestuurderszijde) verwijderd (de andere klauw krijgt druk vanuit de eerste), deel van de remvloeistof afgetapt (kom ik op terug), handremkabels gelost, koud/warmklep ventilatie en koudeluchttoevoer verwijderd, schakelstang losgemaakt, kabeltjes voor remblokslijtage en remolieniveau verwijderd, tellerkabel verwijderd, aansluiting pulsgever bak (toerenteller?) losgekoppeld, klepstelkappen verwijderd, achterste bouten versnellingsbak in koets verwijderd.
Inmiddels was het lunchtijd en ik weet dat ik, zodra ik honger begin te krijgen, mijn werkzaamheden moet afronden. Te lang doorwerken op rommelende maag leidt onherroepelijk tot het maken van fouten. De bak wilde er helaas nog niet uit, omdat de bediening van de bak tegen het stuurhuis komt, terwijl de schijven dan al tegen het subframe zitten. Had je bij moeten zijn.
Na de lunch met een van thuis meegenomen 5 millimeterboortje de stift uit de borging van de bakbediening getikt en toen voor ik het wist lag ‘ie voor m’n neus
Hier alvast in een bakje gelegd zodat morgen met wat Dasty de ergste vettigheid er af kan poetsen. Denk dat ik de blokken daarvoor wel even verwijder.
En de lege motorruimte die ik ook nog wel wat op ga frissen:
Qua werk zit er wel wat tijd in tot nu toe, maar ik vind het eigenlijk reuze meevallen alles bij elkaar. Vervelendste klus tot nu toe was later vanmiddag toen ik thuis de beplating met staalborstel en St.Marc heb aangevallen. Maar daarover later meer.
Overigens lijkt de remcilinder langs de openingen van het reservoirtje te lekken. Wordt dat een complete revisie, of alleen de O-ringen van het reservoir?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ook bij een GS/A krijg je de bak er niet uit zonder eerst de bedieningsstang eraf te frutten ... Herkenbaar.
En zolang er geen diepe beschadigingen in de remcilinders zitten, dan zijn nieuwe O-ringen voldoende om de klauwen weer lekvrij te krijgen. De GS/A club verkoopt complete setjes trouwens, daar zitten alle benodigde rubbertjes in.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het lijken de aansluitingen van het reservoir op de hoofdremcilinder te zijn die lekken. Gaat daar hetzelfde op?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Nu snap ik ‘t niet meer. Zijn de cilinders in de klauwen, de hoofdremcilinder of de verbindingen daartussen lek?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Herkenbaar, het gebruik van de bakjes van de afhaalchinees.
Al gebruik ik liever de bakjes van de groentepakketten, die zijn van betere kwaliteit.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Midfriesland schreef:Nu snap ik ‘t niet meer. Zijn de cilinders in de klauwen, de hoofdremcilinder of de verbindingen daartussen lek?
Het gaat om de hoofdremcilinder. Deze zit helemaal onder de remolie, en alles wat er onder/aan zit ook. Bij het bewegen van het tankje zie je de olie tussen de rubbers uit komen. De klauwen zijn droog/schoon. Ik denk dat ik de HRC eerst maar eens goed reinig en als de boel weer in elkaar zit en ontlucht is verder kijken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Midfriesland schreef:... nieuwe O-ringen ... GS-GSA club verkoopt complete setjes ... daar zitten alle benodigde rubbertjes in.
Dat klopt, maar zo’n Axel remt met DOT, dus daar heb je helaas weinig aan.
Wellicht dat die hoofdremcilinder afdichtingen gebruikt die ook in andere auto’s gezet zijn, VISA’s of andere Peugeots
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Waterman zegt dat een Visa tweecilinder een hoofdremcilinder heeft die er op lijkt.
Over het GS/A clubmagazijn durf ik niet meer te beginnen..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Dus ook die van een LN/LNA?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hoi Daan!
Hierbij even een foto van de HRC van de Visa, misschien heb je er wat aan
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ha Bart, topper! Hij lijkt er wel op, maar toch is dat ding van mij afwijkend. De rubbers zijn misschien wel uitwisselbaar. Jij hebt zeker ook geen rembekrachtiging?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het potje van de bekrachtigde Visa’s lijkt er heel erg veel op Daan. Die steekt horizontaal uit de bekrachtigingstrommel.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Voor de volledigheid dan maar mijn HRC
Volgens Van Gompel overigens het meest zeldzame Axel-onderdeel. Het vermoeden is verder dat door vuil en/of oxidatie de rubbers omhooggedrukt worden en niet meer afsluiten. Rubbers bovenzijde zouden nog wel te vinden moeten zijn, maar eerst dat tankje lichten en kijken of na grondig reinigen de boel weer lekvrij is.
En heden ochtend lekker aan het kliederen geweest:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Anders kun je altijd nog een Visa HRC steken toch? Ik zal even een fotooke trekken vandaag (mits de diameter overeenkomt, dat wel…)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist