Heel veel plezier ermee!
(want dat was toch de bedoeling???)
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, gelijk maar even een diepte-investering in de werkplaatsbibliotheek gedaan..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
... bestaan díe??
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je ziet het
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat voor motor ligt daar nou in?
Is dat zo’n achteroverliggend blokje?
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee. GSA/GS motor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het is echt een leuke kar. Inderdaad, overal roestblaasjes, maar het torretje loopt als een tierelier!
Maar snel eens echt op z’n donder geven
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind m gaaf:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Hij staat wat hoog op z’n poten. Kan dat niet lager?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nee, ik kop hem niet in, Rens.
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik denk dat ik de originele werkplaatshandboeken nog wel heb, ik zal binnenkort eens kijken.
Die mag je dan wel lenen.
Van harte man echt geweldig zo n Axel!!!!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Inmiddels ook verzekerd
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bij deze dan een klein stukje voorgeschiedenis.
Ik ben al een tijdje bezig met mijn zoektocht naar een auto voor erbij, en dat had lang geen echte prioriteit. Naarmate september dichterbij komt echter steeds meer en werd het ook wat concreter. Lang heb ik getwijfeld over welke auto te kopen en echt alles heeft de revue gepasseerd: ZX’en Volcane uit het buitenland, een Xantia Activa V6 voor vijfhonderd euro, een Evasion 2.0i X in schraperseditie met tweedbekleding. Visa’s. Xsara’s Exclusive en/of VTS. BX’ei. En stiekem vind ik een Berlingo Multispace (zeker met zo’n gigantisch vouwdak) ook erg leuk!
De enige modellen die ik nooit serieus heb overwogen zijn de grotere, DS, CX en XM. Voor wat ik ermee wil doen zijn deze te groot. De andere kant van het spectrum is juist weer te klein: AX’en en Saxo’s vallen af vanwege te beperkte ruimte en kreukelzone
Goed, de Axel dus. Zoals gezegd eerder al vaak grappen over gemaakt maar toen ik de advertentie op marktplaats vond wist ik dat ik niet al te lang moest afwachten. Dat leek bewezen te worden toen de auto binnen een paar dagen gereserveerd was. Gelukkig voor mij bleek deze koop op het laatste moment niet door te gaan. Die zondag heb ik er een mail aan gewaagd en ben ik ‘s avond met medeforummer Nielsje het ding gaan bekijken.
Bij de verkoper aangekomen troffen we de Axel op een ambulance aan. Het had net geregend en dat bood toch wel een troosteloze aanblik. Ook de diverse roestplekken zo her en der gaven het niet veel cachet. Toch bleek de bodem hard, op verzoek werd de motor gestart en zonder veel moeite van de startmotor snorde het boxertje weldra. En nog verdraaid mooi ook. De uitlaat vanaf de voorpijpen is nieuw en blinkend en de remmen waren ook al aangepakt voor de APK (geldig tot juni 2016).
Een auto kopen zonder proefrit is niet erg raadzaam en ondanks dat er een geldige APK op zit was de auto niet verzekerd, dus rijden op de openbare weg niet aan de orde. Toch maar gevraagd of een ritje mogelijk was en ja: de ambulance met Axel en al achter de Jumpy en naar een snelwegparkeerplaats nabij waar ik de eerste meters met de Axel heb gereden.
Eerste indruk: cosmetisch is er nogal wat aan af te dingen, maar het apparaatje schakelt, koppelt en trekt prima. Ook zonder stuurbekrachtiging laat de Axel zich prima mennen, met een fijn kleine draaicirkel. De remmen laten het wat afweten maar de sponzigheid van het middelste pedaal doet vermoeden dat het alleen een kwestie van ontluchten is: iets dat de verkoper belooft voor de verkoop na te kijken. Verlichting, wissers en ventilatie: alles werkt. De Axel staat op lichtmetalen TRX-velgen waarvan de banden APK-waardig zijn, maar ook niet meer dan dat. Daar moet ik dus nog iets op vinden. Ook hangt het hemeltje en is de binnenspiegel van de ruit gevallen, maar dat is allemaal wel op te lossen.
Na deze korte proefrit huiswaarts getogen en eigenlijk al meteen besloten dat ik de Axel hebben wil, maar toch een korte bedenktijd gevraagd. Is het wel echt een verstandige koop? Mijn budget is vastgesteld en geld is niet echt een probleem, maar ik wil wel waken dat ik niet leegloop op het hele project..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!