1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
koelventilator.
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 04 juli 2015 12:16 AM

Ik heb het vermoeden dat 1 koelventilator stuk is, ik zie dat mijn C6 er twee heeft.
Horen ze alle twee tegelijk te draaien, bij mij draait er maar 1.

Of gaat de tweede alleen aan als het echt nodig is?

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 04 juli 2015 10:06 AM
  [ # 1 ]

dat lijkt mij wel.

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 04 juli 2015 04:22 PM
  [ # 2 ]

Die fans zijn van dezelfde bedenkelijke kwaliteit als bij alle andere Citroens. Bij mij was er één uit zijn lagers gelopen bij 220.000 km.
Voorbumper moet er af om er een beetje bij te kunnen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 04 juli 2015 06:17 PM
  [ # 3 ]

Maar horen ze tegelijk samen te draaien of gaan ze om en om aan?

Zijn er C6 rijders die even willen kijken of ze samen draaien, of dat er 1 draait.
Nu met dat warme weer draait het natuurlijk meteen al.

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 07 juli 2015 04:56 PM
  [ # 4 ]

De koelventilator is toch overleden, maar was is een nieuwe duur.

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 19 juli 2015 12:39 PM
  [ # 5 ]

Ja, ja, €326 volgens SCC. Wie weet vond iemand al een alternatief? Bij Mister Auto nog niet….
En die van de C5 zijn niet goedkoper, als ze al zouden passen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 juli 2015 12:49 PM
  [ # 6 ]

Een C6 kostte nieuw ruim 70.000 euro. Verwacht dan geen onderdeelprijzen die bij een bx horen aub.. 326 euro, waar hebben we het over bij een semi-topklasse auto als de c6?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 19 juli 2015 02:15 PM
  [ # 7 ]
Marinus schreef:

Maar horen ze tegelijk samen te draaien of gaan ze om en om aan?

Zijn er C6 rijders die even willen kijken of ze samen draaien, of dat er 1 draait.
Nu met dat warme weer draait het natuurlijk meteen al.

Ze zullen vermoedelijk alle 2 draaien als de airco op staat of als hij zwaar aan het werken is, stationair zal er maar eentje draaien.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 19 juli 2015 04:27 PM
  [ # 8 ]

@ Waterman: Ik vind het een hoog bedrag voor een stuk plastic met een motortje er in.

Dat geldt niet alleen voor een C6, dat geldt voor vrijwel alle auto’s.
Hetzelfde ding voor een C5 kost vrijwel hetzelfde.

Bijvoorbeeld een Valeo ventilator voor een Vectra kost € 323, zeg maar hetzelfde. Een Mister Auto alternatief kost € 111.
Ja, ik weet het, dat ding gaat wellicht geen 300.000 km mee, maar dat geldt soms ook voor die “echte” merken.
Helaas is voor een C6 nog geen MA alternatief voorhanden.

Je zegt het zelf in een ander topic: Auto onderdelen “van het merk” worden steeds slechter.
Helaas blijven ze even duur.

Het argument: Die auto kostte € 70.000 dus je moet niet zeuren vind ik kletskoek. Mijn C6 kostte zo’n beetje een tiende toen ik hem hem kocht.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 juli 2015 04:38 PM
  [ # 9 ]
JanSr schreef:

Je zegt het zelf in een ander topic: Auto onderdelen “van het merk” worden steeds slechter.

Nee Jan, dat heb ik niet gezegd. Quoten is prima, maar dan wel goed graag. In dat andere topic heb ik aangegeven dat juist die nieuw gemaakte imitatieonderdelen voor de ID en DS van bedenkelijke kwaliteit zijn en dat de originele, oude stock, onderdelen van erg goede kwaliteit zijn.

Voor mij geen imitatietroep liefst, en wat ik al eerder zei: liever duur dan helemaal niet te koop. Dat gezeur over dat mensen onderdelen voor hun auto duur vinden is vermoeiend en voegt niets toe aan de hobby. Als je een auto wil waar veel irriatieonderdelen voor te koop zijn kun je wellicht inderdaad beter een Vectra kopen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 19 juli 2015 06:52 PM
  [ # 10 ]

Het is iets duurder dan 326 euro, de ventilator kost alleen al 370 euro en dan moet deze er nog in.
De totale kosten ligt zo rond de € 450,00.

Ik weet dat een grote auto rijden duur kost, maar voor een ventilator vind ik dit toch wel pittig, nu heeft mijn kilometer teller het ook nog begeven, dus dit moet ook nog gemaakt worden, ik heb Johan hier al een mail over gestuurd Sad

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
Michel HP
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 01-10-2014

- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 19 juli 2015 08:10 PM
  [ # 11 ]

Dat is geld maar bedenk dat je in een C6 rijd en kunt blijven rijden.

Profiel  
 
Marinus
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 13-12-2005

Gepost: 19 juli 2015 08:31 PM
  [ # 12 ]

Ach ja, we rijden wel een mooie C6 en dan mag het wat geld kosten haha Wink

Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE

Profiel  
 
Gepost: 20 juli 2015 06:30 PM
  [ # 13 ]

2 e hands kan ook, zoals bij Bart Ebben of DeVosAutodemontage.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 20 juli 2015 07:47 PM
  [ # 14 ]

@ Waterman

Excuus, inderdaad verkeerd geciteerd. Dat komt er van als je twee dingen tegelijk probeert te doen.
Er zijn idioot dure C6 onderdelen, maar toch ook “doodgewone”.
Die silentblocs in de voortrein bijvoorbeeld,nergens voor nodig, zoals GJO demonstreert.

Wat mij dan weer meeviel waren de condensor en de radiator, voor “normale” bedragen te koop. Maar dan weer niet te monteren.

Zo loop ik nu tegen de handremkabels van mijn C5 II aan. De spullen zijn niet duur, maar wel drie a vier uur sleutelen. Gewoon stom gemaakt.
Zo zag ik ook diverse C6 handremdrama’s. Wel veel duurder, maar niet handiger of beter.

Waarom moeten de gewoonste dingen toch altijd anders?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Rene Dubois
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015

- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Gepost: 18 augustus 2015 05:12 PM
  [ # 15 ]

Ik begrijp de irritatie niet over de vraag wat iets kost of niet. Dat heeft niets te maken met wat voor auto je rijdt en is ook geen reden om iemand dat direct maar af te serveren.

Ikzelf ben altijd benieuwd wat iets kost en maak graag een begroting voor de jaarlijkse kosten en dat staat los van de auto, of dit nu een C1 of een C6 is.

Ook ik ben mij bewust dat rijden in een C6 niet de goedkoopste oplossing is. Het is wel een absoluut heerlijke auto om in te rijden en dat betekent dat het wat meer kost.

Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook