Weet er iemand wat het dunst leverbare klepstelplaatje is voor de BX.
De dunste is 2,225mm leverbaar via service.citroen
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Ik was er al bang voor.. Thanks
Heb je dunnere nodig dan?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Ja ik heb bij 4 kleppen geen klepspeling meer..
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Maar er zit toch al een plaatje onder? Dus het bestaande plaatje + gewenste speling = nieuw plaatje
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Zoals ik het begrijp zit de bus al tegen de nokkenas aan, dus geen speling meer.
Daarom dat Vincent een dunner plaatje nodig heeft, denk ik.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
vinnie schreef:Ja ik heb bij 4 kleppen geen klepspeling meer..
ai… dan zit je, als er geen dunnere plaatjes meer zijn, vast aan een koprevisie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Dan huidig plaatje - gewenste speling = nieuw plaatje, toch? Tenzij er nu helemaal geen plaatje onder zit
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
nog een keer: de plaatjes bestaan in diktes van een bepaalde waarde. Er is een boven- en een ondergrens. Je kunt niet te dun gaan want dan wordt dat plaatje zo slap dat het vervormen zal, dus is het dunste plaatje wat er te koop is een plaatje van 2,225 mm. Als je dat plaatje plaatst en je hebt nog steeds onvoldoende klepspeling dan is de klep dermate ver ingesleten in de klepzitting dat de klepsteel zo hoog is komen te zitten dat je dus uitgesteld bent. klaar. kop = dood. Er af halen, nieuwe klepzittingen er in en gaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bedankt voor het uitleggen dan hoef ik dat niet meer te doen. Idd waterman de kop moet er gewoon af..