Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ja, hij hervat het programma waarmee hij bezig was toen de stroom wegviel. Het is echt gewoon 220 inpluggen en niet bij nadenken. Bevalt mij goed, nadenken is niet voor de vakantie
Er is wel wat voor te zeggen om een schakelaar te kiezen die de h.h. accu pas laadt als de startaccu nagenoeg vol is.
Aan de andere kant hoeft de startaccu bij normaal gebruik nauwelijks bijgeladen te worden.
ik denk dat ik beide accu’s parallel zet zodra de dynamo stroom levert.
Om de h.h. accu op peil te houden met 230 V lijkt mij een voeding die(net als de dynamo) een vaste spanning bij begrensde
stroom levert, ideaal.
Maar eerst de motor inbouwen, komend weekend de motorsteunen afmaken en de radiateur, intercooler en blowers plaatsen
Foto’s volgen.
Mock-up van de radiateur en intercooler, gaat allemaal net goed….
Misschien moet de grille wat aangepast worden om genoeg ruimte te krijgen voor de blowers.
Volgende klus is veren in de tripoide fabrieken.
Om dat de aandrijfas adapters met hun splines nu los in het differentieel zitten moeten ze met enige kracht in de versnellingsbak gedrukt worden.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En ik kijk telkens weer met bewondering - en verbazing
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Knap werk, zou willen dat ik zo handig was. Een beetje meer prut zou in mijn camper ook niet verkeerd zijn, maar voorlopig doen we het wel met de originele 2.5D.
nanko schreef:Er is wel wat voor te zeggen om een schakelaar te kiezen die de h.h. accu pas laadt als de startaccu nagenoeg vol is.
...
Maar eerst de motor inbouwen, komend weekend de motorsteunen afmaken en de radiateur, intercooler en blowers plaatsen
Foto’s volgen.
Ik heb afgelopen weekend een nieuwe lader met diodebrug ingebouwd. De dynamo loopt ook via de diodebrug. Dat geeft met deze lader geen problemen.
“Install and forget”.
Kost een paar centen, maar dan heb je er geen omkijken meer naar. Maar als je voldoende accu-capaciteit hebt zoals jij zegt, dan zou je kunnen volstaan met een diodebrug. Hoeft natuurlijk niet zo’n zware te zijn als ik heb (tot 200 ampère), die heb ik voor weinig op de kop getikt.
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Victron rules ! Beter kan je niet krijgen denk ik.
In mijn goedkope isolator zaten ordinaire silicium diodes, daar gooi je zomaar 0,8 Volt mee weg.
Victron gebruikt ongetwijfeld wat beters.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ik heb een Victron Argofet, die is wel efficiënter, idd.
Ik ben ook een Victron-fan, op 1 omvormer na heb ik hier aan boord ook alles van Victron. In tegenstelling tot Mastervolt heeft Victron mij nog niet in de steek gelaten.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Is je ombouw klaar voor de meeting, 16 januari in sappemeer? Dan kom ik het graag bewonderen
Dat gaat me met de beste wil van de wereld niet lukken…..
Maar als je toch in Sappemeer bent, en je hebt nog een uurtje over dan
kan je het project uiteraard bij me thuis bekijken.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
het lijkt toch allemaal best wel te vlotten! Mooi hoor!
Ik woon zelf ook in Groningen, dus hou mijn ogen wel open voor c35’s
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Maar ja, als ze allemaal binnen staan…
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Zijn er uitvoeringen van de kilometerteller overbrenging die ongeveer 1, 4 keer meer omwentelingen van de kabel geven?
Bij de huidige is het wormwiel 4 gangig bij een spoed van ongeveer 3, 3 mm.
Anders moet ik zelf wat draaien en steken, een 1:1.4 versnellingskastje in de kabel kan natuurlijk net zo goed.
De exacte verhouding kan ik pas bepalen als ik weet welke diameter banden er op komen.
Dat zouden fors kleinere moeten worden dan de originele, om het toerental bij 100kmh wat hoger uit laten komen dan 2250.
Verder nog wat fototjes van het inmiddels komplete aandrijfaggregaat.
Voordat iemand moeite doet om uit te vinden of er bruikbare wormwiel
overbrengingen voor de versnellingsbak bestaan:
Ik heb helemaal geen keus, mijn motor loopt immers de andere kant op.
Er zal een overbrenging in de kilometerkabel moeten komen mede om de draai richting om te keren.
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Hoi Nanko,
Als ik het goed heb,is niet werkende snelheidsmeter geen apk afkeuring meer en is tomtom voldoende. Als je ook de totale afgelegde afstand wil bijhouden, kun je misschien ook een fiets snelheidsmeter monteren. Kost twee keer niks. Ik vind je project buitengewoon interessant. Veel succes. Als ik in augustus weer in diever ben probeer ik te komen kijken.
Groetjes, tonie
C35 FOREVER