Hij loopt !
De brandstofpomp open gemaakt, leeg laten lopen en vol laten lopen met atf, dat schijnt troep op te lossen.
Gemengd met aceton is het ook prima kruipolie, daar durfde ik de pomp niet aan blootte stellen want lang niet alle
rubber afdichtingen kunnen tegen aceton.
Regulateur en vervroegingsmechaniek handmatig net zo lang bewogen tot de boel weer lekker soepel liep.
Atf er uit, deksel er op en met de boormachine als aandrijving er 5 liter schone diesel doorheen laten lopen.
Regulateur werkte iig geval weer, bij meer toeren liep he debiet van de pomp terug, en met meer gasgeven zag ik
ook meer brandstof uit de aansluitingen komen.
Of de boost kit en de vervroeging het nog doen kon ik niet testen, daarvoor moet ik de weg op en zover is het nog niet
Motor loopt perfect, geen bijgeluiden en onmiddellijk aanslaan.
Hydraulisch systeem stond ook weer op druk, remmen deden het weer.
Volgende klus is de blowers voor de radiateur monteren, zonder kookt de boel na een minuut of tien.
Zit dat er in dan kan ik de eerste meters maken.
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik zeg: goed bezig!
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Geweldig! Het komt langzamerhand wel heel dichtbij dat je de boel echt kan gaan proberen!
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Dat zijn de berichten. Als je klaar bent mag je aan de mijne beginnen.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
nanko schreef:Motor loopt perfect, geen bijgeluiden en onmiddellijk aanslaan.
Blij om te vernemen dat m’n oude tuffie na 445.000 km en een paar jaar stilstand weer netjes loopt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hij rijdt nu zelf(s)
Optrekken gaat wat moeizaam nu de reductoren er af zijn.
Nou lopen de voorremmen behoorlijk aan en komen er uiteindelijk kleinere
banden op.
Acheruit ging wat moeizaam omdat de pook tegen de vloerplaat aankwam.
Dat heb ik opgelost door de stang te verbuigen.
Volgende faze is ruitenwissermotor repareren, er zit sluiting in.
Het lijkt er op dat de bovenplaat van het dashboard er af moet om het
motortje er uit te krijgen.
Daarna kan het dashboard aangepakt worden.
Totaal aantal Berichten: 11768
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Mooi werk!! Is toch altijd een mooi moment als zo’n apparaat weer onder eigen stoom van de plek wil
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Netjes!
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goed bezig hoor! Maar als wegrijden op vlakke weg al wat moeizaam is, wordt wegrijden op een helling wel een uitdaging. Er moet toch aardig wat gewicht op gang worden gebracht. Maar goed, je hebt nu natuurlijk ook veel meer trekkracht dan het originele blok.
Ik heb ook al eens zitten puzzelen op de bereikbaarheid van de ruitenwissermotor. Als er een slimme manier is, hoop ik het hier te lezen
De reductoren geven 40% meer trekkracht, de sterkere motor geeft 100 % meer koppel.
Wegkomen zal het probleem niet zijn, alleen moet ik meer slippen met de koppeling.
Maar de kleinere banden gaan natuurlijk ook helpen,alleen de factor 1.4 van de
reductoren kan ik daar niet helemaal mee kompenseren.
De bovenplaat van het dashboard zit ket een hand vol zelftappers vast, ik denk dat
die er eenvoudig af wil en dat je dan goed bij het ruitenwissermechaniek kunt.
Prachtig werk, Nanko! Heerlijk om dit topic te volgen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 9403
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik zeg, goed bezig!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gaaf hoor dat je inmiddels weer een rijdende bus hebt! Succes met het vervolg!
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
nanko schreef:De reductoren geven 40% meer trekkracht, de sterkere motor geeft 100 % meer koppel.
Wegkomen zal het probleem niet zijn, alleen moet ik meer slippen met de koppeling.
Dat ding hep een automaatje noduh…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Heel indrukwekkende transformatie, benieuwd hoe het rijdt met 100/120km/h straks!
Wel maf hoor, een C35 met een turbofluitje
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist