5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
persfoto’s
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juli 2015 10:13 AM
  [ # 61 ]

Ik begrijp uit de reacties dat dit een foto is voordat de boel in productie ging, en dus nog niet af was?

In dat geval valt me op dat het stuurwiel in dezelfde positie staat zoals we dan van een DS gewent zijn. Zou Citroën in het begin overwogen hebben om dat bij een CX ook te doen?

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 14 juli 2015 10:16 AM
  [ # 62 ]

Dit is een foto van de 153 AAX 75. Een pre-productie dus.
Mij viel inderdaad het stuur op.
Het is een stuur voor een CX met Diravi, maar het gaat scheef.
Tijdens de introductie in Lapland waren er trouwens enkele CX’en uitgerust met diravi.
Het systeem was echter nog niet uitgekristalliseerd en zou pas enkele jaren later in
de productie CX’en komen.

JW

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 14 juli 2015 10:25 AM
  [ # 63 ]

Wat zijn wij met z’n alle ook heerlijke nerds en kenners op dit vlak. Ben zelf nu een van de vrijwilligers voor de ICCCR 2016 voor het onderdeel werkgroep programma maar zie hier toch wel een leuk spel element die verder uitgewerkt zou kunnen worden Smile

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 juli 2015 10:29 AM
  [ # 64 ]
JWH schreef:

Het systeem was echter nog niet uitgekristalliseerd en zou pas enkele jaren later in
de productie CX’en komen.

JW

Volgens mij had die vertraging meer te maken met het gebrek aan productiecapaciteit dan met technische vraagstukken. Tijdens de introductie van de CX werd ook de SM nog gebouwd en ook werd de DS break nog gebouwd. Die hadden allemaal hydromeuk, en samen met onderdelen voor de GS en de CX maakte dat de fabriek op z’n maximale capaciteit draaide.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 14 juli 2015 10:38 AM
  [ # 65 ]

Waterman, ik heb altijd begrepen dat het systeem nog verder moest worden ontwikkeld en aangepast voor de CX, dat het tijdens de raid nog niet helemaal behoren werkte. Maar ik zal het vanavond opzoeken in het onvolprezen CX boek. Daar staat iets in over de diravi tijdens de introductie.

JW

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 15 juli 2015 03:08 AM
  [ # 66 ]

Waterman, ik heb het zo-even opgezocht. Het had inderdaad met de serieproductie te maken maar of dat een capaciteitsprobeem of een technisch probleem was (of allebei) wordt niet duidelijk. Volgens het CX boek ‘de Orginele Citroën CX’ werkte de diravi tijdens de introductie nog niet helemaal optimaal. Er waren met de hand aanpassingen gedaan aan het systeem (tov de SM) om het werkend te krijgen op de CX. Om de aanpassingen aan het systeem in de serieproductie door te voeren had men nog enige tijd nodig, op zich logisch. Maar het duurde hierdoor tot het modeljaar 1976 dat diravi leverbaar werd.

JW

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 15 juli 2015 09:48 AM
  [ # 67 ]

Kun je nagaan wat een overhaaste introductie (of brakke planning) dat is geweest…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 16 juli 2015 08:50 PM
  [ # 68 ]

Persfoto met de CX. Aérodynamique.

JW

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 juli 2015 12:23 AM
  [ # 69 ]

Wat ik zie is vrij wind gevoelig Laughing
(Foto niet te zien)
Nu wel Laughing
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 juli 2015 02:18 AM
  [ # 70 ]

Limousine. Geen persfoto maar een folder. Maar de foto is zo mooi geschoten

achterkant

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 22 juli 2015 02:19 AM
  [ # 71 ]

Duitse Prestige

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 31 juli 2015 09:06 PM
  [ # 72 ]

interieur
CX 1979 24 - 153 op de achterkant.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 31 juli 2015 09:46 PM
  [ # 73 ]

op de achterkant:

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 10 augustus 2015 11:52 PM
  [ # 74 ]
cx25gtit2 schreef:

. . . en dan die foto er boven ?  Meneer met akten koffer….  dat gebouw…. ??

Ja Jim, het antwoord liet even op zich wachten. Ik heb dan ook her en der wat hulp gevraagd.
Het is niet in Parijs zoals ik verwachtte maar in Brussel.
Siège de la Royale Belge
Architecten: René Stapels en Pierre Dufau
1968.

JW

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 11 augustus 2015 12:19 AM
  [ # 75 ]

Persfoto: Rallye de l’acropole

JW

Profiel  
 
 
5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook