4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Prowls rooie diesel break is weg…..
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 19 september 2015 09:39 AM
  [ # 46 ]

Die koek blijft hoe dan ook boven de 130 op en dat blijft irriteren. Een ongeblazen bx diesel trekt gewoon prut met peren op en doet dat ook onder de 130, sorry. Cruisen daarentegen doen ze uitstekend. Dus of een TD erin hangen of een andere uit F halen. Van een TD in een bx ga je zo ontzettend veel plezier en lol beleven…. Die dingen rijden zo waanzinnig lekker. Of je blijveren ergeren en dan verkoop je deze diesel volgend jaar alsnog Laughing

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 19 september 2015 12:35 PM
  [ # 47 ]

Cruisen doet ie inderdaad heerlijk ook nog wel bij 130 maar daarboven begint de motor toch wel flink wat meer geluid te maken

Ik zie wel of er nog wat leuks voorbij komt zolang het maar een break is (CX ofzo)

Een heel ombouw project zie ik (voor nu) niet zo zitten dan koop ik liever een roestvrije type 1 en lepel ik er een TD in

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 19 september 2015 02:42 PM
  [ # 48 ]

eens. en als je het over ombouw in een type1 hebt: de 16TRS is qua roest netjes toch? ik zou daar dat TD blok dan inhangen. Je moet het dan wel voor ‘de charmes’ doen want met een diesel erin krijg je het kwart tarief niet meer.

je hebt wel 1 voordeel als je deze break ombouwt naar TD: een ‘echte’ TZD Turbo break valt een belastingtarief hoger dan de ongeblazen (was die niet 1065kg oid?). Als je hier een TD inhangt heb je daar geen last van Wink scheelt toch wel weer wat MRB.

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 17 januari 2016 06:47 PM
  [ # 49 ]

Tijd voor een update

Inmiddels al zo’n 10.000 km verder
Het verbruik verschilt enorm
Met veel lange afstanden is 1/18 nog net te doen maar met veel stadsverkeer 1/13
Over de hele 10.000km zit ik op een gemiddelde van 1/16
Olieverbruik is in de periode zo’n 2 liter geweest waar het meeste olie weg zweet tussen de kleppendeksel pakking, een pakking aan de zijkant bovenop en op de carterplug

Het schakelen was gewoon ff wennen al is het soms nog wel lastig om terug te schakelen naar de 2
Aanhangers trekt ie prima
Startmotor is ondertussen ook nog een keer vervangen nadat die 3x heeft af laten weten wanneer het NIET uitkomt

Begin november vielen per ongeluk de sleutels in de wc precies op het moment van doorspoelen haha
Als je dan moet inbreken in je eigen auto kijken mensen je heel vreemd aan
Gelukkig had ik nog een contactslot+sleutel en een setje deursloten+benzineslot+sleutel liggen
Na vervangen deed ineens van alles en nog wat weer op de auto zoals een oliepeilmeter en een lichtzoemer
Blijkbaar blokkeerde het alarm wat op het oude startslot zat de werking
Starten ging ook ineens 10x beter

Eind november ging hij steeds langzamer starten, dynamo op zn einde….
1x met lege accu bij familie gestrand, die hadden gelukkig een reserve accu
Van de dynamo waren de koolborstels in de spanningsregelaar compleet weg gesleten
Vanuit een Xantia dynamo heb ik de spanningsregelaar over gezet en voltage was weer prima

Vorige week op de voor keuring geweest
Allerlei kleine dingetjes afkeur, materiaal kosten max 100 euro maar evengoed een weekend of werk
De handremkabels had ik preventief al vervangen want in 4 lagen doorgesleten krimpkous trapt de monteur echt niet in
Als toetje viel na het keuren de portier raam ook nog eens naar beneden, de raamstrip was rotter dan rot en heel bijzonder dat die het zo lang uitgehouden heeft

Verder is t een prima gebruiks-BX-je al mis ik soms toch echt wat snelheid Rolling Eyes

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 03 februari 2016 08:53 PM
  [ # 50 ]

Soms snap je wel waarom je zo’n hok naar de sloop wil brengen nono

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 06 februari 2016 07:50 PM
  [ # 51 ]

Distributieriem ligt er af…....

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Gepost: 06 februari 2016 08:23 PM
  [ # 52 ]

Volgens schema, of verrassingsgewijs?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 februari 2016 11:11 PM
  [ # 53 ]

Heb hier nog een lopend blokje met nog geen 2 ton.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 07 februari 2016 02:32 PM
  [ # 54 ]

Volgens schema gelukkig, nieuwe zit er ook weer op Smile

Spanrollen waren nog van 2004, rolden soepel en hadden flinke speling Rolling Eyes

Waterpomp was van 2008 en eigenlijk nog gewoon prima maar nu is alles gelijk nieuw

Remslangen waren ook nog maar net 15 jr oud…..

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Gepost: 07 februari 2016 11:52 PM
  [ # 55 ]

Dus toch maar weer up and running met APK straks?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 08 februari 2016 04:25 PM
  [ # 56 ]

Daar komen we woensdag achter Very Happy

Wat er voor apk moest gebeuren:
-Aandrijfashoes
-Stuurhuishoes
-Fuseekogel
-Remslangen
-Handremkabels
-Uitlaat middenpijp

Extra onderhoud:
-Distributie compleet
-Kleppendeksel pakking
-Dieselfilter
-Olie + filter vervangen

Niet alles ging helemaal volgens plan, soms heb ik die kar echt naar de sloop verwenst Rolling Eyes

De middenpijp zat vastgerot in de middendemper dus die heb ik er onder uit moeten zagen
Met terug hangen kreeg ik de middendemper ook nog eens bijna op mn kop toen die uit t rubber schoot (tijd +1,5 uur)

Daarna begonnen aan de fuseekogel, MUURVAST!
Alle mogelijkheden uitgeprobeerd en uiteindelijk de fusee maar uitgebouwd en de hele kogelhouder in stukken gezaagd en met grof geweld er uit eindelijk uit kunnen halen (tijd +6 uur)

Stuurhuis + aandrijfas hoes waren een eitje (tijd +1,5 uur)
Remslangen waren er zo vanaf en vervangen maar toen kwam het; BREEKT DE ONTLUCHT NIPPEL AF!
Uitboren had geen nut, gelukkig had ik nog n goede remklauw liggen dus die er maar opgezet (tijd +3 uur)

Met de rest zal ik een uur of 6 bezig zijn geweest maar het voelde eerder aan als 3 volle werkdagen


En dan te bedenken dat ik 8 jaar geleden niet eens wist hoe ik LPG moest tanken en een Xantia gasbak kocht Laughing

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
Gepost: 08 februari 2016 05:15 PM
  [ # 57 ]

Amai, dat is geen lullig werkje. Nu maar hopen dat woensdag blijkt dat je een beetje eer van al je werk hebt! Herkenbaar trouwens (uitlaat vastgerot, fuseekogeldrama, van die dingen). Valt het ook wel eens mee, sleutelen aan die dingen?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 10 februari 2016 08:22 PM
  [ # 58 ]

Sleutelen aan oud spul valt nooit mee Laughing

Het ding mag weer een jaartje verder roeten, roetwaarde was maar 0.5?

Heel laag in ieder geval cheese

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
vinnie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-04-2006

Gepost: 10 februari 2016 09:03 PM
  [ # 59 ]

Als ie zo weinig roet uitstoot heeft en geen fut, zou je kunnen overwegen om de roetschroef een klein slagje te geven zodat iets iets meer brandstof krijgt. Dit gaat natuurlijk wel ten koste van het verbruik.

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 10 februari 2016 09:10 PM
  [ # 60 ]
Prowl schreef:

...roetwaarde was maar 0.5?

Jeetje, bij m’n Biarritz was het 3,4 ofzo.

Gefeliciteerd met de apk!

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook