Ideaal ding om mee naar m’n werk te tuffen. Helaas is er in de binnenstad van Utrecht een groot gebrek aan Petanque-banen, dus parkeren kan nog wel een probleem worden.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Op http://www.citroen.fr/univers-citroen/evenements-actualites/electron-libre.html staat nu een tweede plaatje. De gelijkenis met de Bluesummer is onmiskenbaar…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Waarom blijf ik toch maar de hele tijd ‘bluesnummer’ lezen?
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ik ook . Weet je waarom? Dat ga ik even opschrijven…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja, schrijf er eens een mooi voorpagina-artikel over.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
RensKorevaar schreef:De marketingjongens en -meisjes van Citroën Frankrijk hebben een nieuw ideetje uitgewerkt.
Blues
Pierre-Henri, marketing-directeur bij Citroën, mijmert graag over zijn rol bij de introductie van de BX. Dat was een ernorm spektakel! Direct daarna werd hij gepromoveerd. De verantwoordelijkheid, de invloed en het aanzien leken zo mooi, maar met de jaren is de prestatiedruk steeds zwaarder gaan wegen. Elke ochtend probeert hij in de file nieuwe campagnes te bedenken, maar de creativiteit is er niet meer en de energie ook niet. Op kantoor gaat dat al helemaal niet. Het groepje kinderen dat hij van de nieuwe merkdirecteur in zijn afdeling moest opnemen, maakt concentreren onmogelijk. Ook nu weer, bij die e-Méhari. Hij wist direct dat het een flutplannetje was. Zelf had hij geen beter idee, dus zette hij zijn handtekening er maar onder. Iedere dag zouden ze iets in die vermaledijde social media onthullen, iedere dag! Wat gebeurt er? De hippe jongens en meisjes zijn al lang weer verder gefladderd naar hun volgende niemendalprojectje. Na twee dagen stilte heeft Pierre-Henri zelf maar een plaatje geknipt en geplakt. Met grimmige genoegdoening realiseert hij zich dat hij zo toch nog iets heeft kunnen bepalen. Rood is het geworden, net als toen bij de BX. Dat waren nog eens tijden…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Op drie akkoorden in een rokerige bar en bedwelmd door de whisky, is jouw verhaal inderdaad een bluesnummer.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Toppunt van blues inderdaad, je enige liefde de BX…
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Dat hopen we dan maar voor Citroën!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Jawel, volgens zijn geboorteakte heet de nieuwe telg e-Méhari! Meer informatie volgt!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Citroën e-Méhari: leve de vrijheid
De e-Méhari is een geestige knipoog naar de legendarische Méhari uit 1968, maar dan een die in het huidige tijdsbeeld past: een 100% elektrische, leuke en modern ontworpen vierzits cabrio. In deze nieuwe fase van de samenwerking met de Groupe Bolloré, laat Citroën zien dat het merk andere, frisse en optimistische auto’s wil brengen.
Trendy, simpel, verfrissend, een tikkeltje anarchistisch… allemaal kwalificaties die het nieuwe model van Citroën perfect beschrijven. De e-Méhari is geheel in de geest van Citroën een kleurrijke en brutale auto. De e-Méhari is een ‘it car’ die zich richt op mensen die wat anders willen, die positief actief zijn, trendbewust en gevoelig voor het milieu.
De merkwaarden van Citroën zijn duidelijk zichtbaar met:
* een expressieve blik met de 2-laags koplampen;
* een uniek en optimistisch design;
De e-Méhari kan op een diverse manieren gepersonaliseerd worden:
* 4 carrosserietinten: relaxed blauw, energetisch oranje, fris geel of elegant beige.
* 2 kapkleuren: zwart en oranjerood.
* 2 binnenbekledingen: beige en oranjerood
* een pure stijl, een andere kijk op plezier beleven aan je auto.
De e-Méhari heeft een verhoogd silhouet dat wordt onderstreept door zwarte onderdelen: de zijschermverbreders, de onderkant van de carrosserie en de bumpers. De e-Méhari gaat met dezelfde drive door het leven als de iconische Méhari, door zijn uiterlijk en zijn karakter, maar ook door zijn praktische eigenschappen.
De e-Méhari is simpel en relaxed, maar daarom niet minder technisch. Hij is 100% elektrisch en werkt met een accutechniek gebaseerd op Franse expertise van de Groupe Bolloré: de LMP-accu’s (Lithium Metaal Polymeer) bieden een grote actieradius, de nodige power en zijn betrouwbaar en veilig. De LMP-accu’s onderscheiden zich door het volume aan energie en hun veiligheid in gebruik. Het zijn zogenaamde droge accu’s (dus totaal gesloten) en dat biedt vele voordelen, met name ongevoeligheid voor weersveranderingen. Ze bieden voldoende energie voor een topsnelheid van 110 km/h en een actieradius van 200 kilometer in de stad. Deze batterijen zijn oplaadbaar in 8 uur tijd met 16A op daarvoor geschikte punten (oplaadpunt aan huis of openbare oplaadpunten van het type Autolib) of in 13 uur op huis-oplaadpunten van 10A.
De combinatie van al deze eigenschappen zorgt voor dat vrije en relaxte gevoel dat je in de e-Méhari krijgt: rijden met je haren in de wind met de snelheid, het gemak en de stilte van een elektrische auto. De e-Méhari wordt in de fabriek van PSA van Rennes gebouwd en komt in het voorjaar van 2016 op de markt in Frankrijk. Er zijn vooralsnog geen plannen om deze auto in Nederland op de markt te brengen.
bron: persbericht Citroën Nederland
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
En hier is het introductiefilmpje te zien!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11767
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Geinig bluesnummer wel
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Penny Lane schreef:Geinig bluesnummer wel
Derk
Ze hebben het op één akkoordje gegooid.
Ik vind het een geinig karretje, en begrijp ook wel waarom ze teruggrijpen op een naam van weleer. Het wagentje wordt duidelijk gepositioneerd als fun-factor in het boeiende, bloeiende en onbezorgde leven van een jonge generatie. (Een doelgroep die volgens mij helemaal niet is geïnteresseerd in auto’s, maar dat terzijde).
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Vooruit: nog twee plaatjes!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!