2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Grote LDS-lekkage in Frankrijk
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 juli 2015 10:53 PM
  [ # 16 ]

Qua kosten wordt het in elk geval netjes opgelost!

Nu maar hopen dat de Franse garage zijn werk ook netjes doet, dan kan je in elk geval nog fijn naar huis rijden Wink

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 27 juli 2015 11:06 PM
  [ # 17 ]

Dat hoop ik ook en natuurlijk de komende jaren ook nog.  Er rijden echter voldoende c6-en rond in Deauville. Deze garage zal dus denk ik wel enige ervaring hebben met deze auto’s. Is jullie trouwens bekend dat deze leidingen overmatig kunnen roesten?

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 28 juli 2015 01:47 AM
  [ # 18 ]

De enige keer dat ik echt goed (koop) in een citroen garage ben geholpen was in Frankrijk dus wanhoopt niet Smile Zeg er gelijk bij dat ik maar weinig ervaring heb met Nederlandse citroengarages behalve dan prijsopgaven voor werkzaamheden die echt soms bizar waren…..2cv fuseetje vervangen kostte me jaren geleden ongeveer een maand salaris bijvoorbeeld Smile

Profiel  
 
Gepost: 28 juli 2015 12:18 PM
  [ # 19 ]

De eerste C6-en hadden net als de C5’s (zoals ik van garages gehoord heb) last van lekke hydrauliek aansluitingen van de LDS leidingen. Van roest ik ik zelf nog niets gemerkt. Bij de latere C6 (3.0HDI) heb ik nog geen LDS leiding lekkage bemerkt.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 29 juli 2015 07:04 PM
  [ # 20 ]

Ik heb de auto inmiddels weer opgehaald. De auto rijdt en veert weer als voorheen gelukkig. Zoals het nu lijkt is het ook nog steeds droog aan de onderkant. In het reservoir zie ik echter niet een klein bodempje lds staan maar dat is voor latere zirg. Ik heb de verwijderde leidingen ook nog even gezien en die zagen er niet echt fris uit. De garage is er 6,25 uur mee bezig geweest volgens de factuur.

Profiel  
 
Rene Dubois
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015

- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Gepost: 31 juli 2015 02:11 PM
  [ # 21 ]

fijn om te horen/lezen dat de auto weer in orde is. Zoiets wil je echt niet tijdens een vakantie.

Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)

Profiel  
 
Gepost: 31 juli 2015 02:50 PM
  [ # 22 ]

IK heb bij mijn C6 de achter leidingen gekontroleerd. Na 5 jaar ziet alles er nog fris uit behalve de rubberen retour slang die lijkt uit te drogen

Afbeelding Bijlagen
C6_retour.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 02 augustus 2015 01:06 PM
  [ # 23 ]

He Barkie,

800 euro is een hele nette prijs, want aan het vervangen van die leidingen zit veel schroefwerk vast, omdat ze uit één stuk bestaan. Volgens JOH komt lekkage aan de leiding rechtsachter het vaakst voor. Bij mij was het een andere leiding en waren de kosten wat hoger. was nog wat meer schroefwerk dan jouw leiding naar rechtsachter.
Succes met garantie-afwikkeling.

grt Xander

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 02 augustus 2015 01:14 PM
  [ # 24 ]
Barkie schreef:

Ik heb de auto inmiddels weer opgehaald. De auto rijdt en veert weer als voorheen gelukkig. Zoals het nu lijkt is het ook nog steeds droog aan de onderkant. In het reservoir zie ik echter niet een klein bodempje lds staan maar dat is voor latere zirg. Ik heb de verwijderde leidingen ook nog even gezien en die zagen er niet echt fris uit. De garage is er 6,25 uur mee bezig geweest volgens de factuur.

Mooi dat het opgelost is, en dat het qua kosten allemaal goed geregeld is!
Het laagje LDS in het reservoir zie je alleen als de auto in de laagste stand stand. Dan moet de onderkant van het zeefje waar je in kijkt, net een beetje nat zijn. Is het in de laagste stand nog steeds droog dan moet je LDS bijvullen.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 07 augustus 2015 11:50 PM
  [ # 25 ]

De terugreis is ook zonder pech verlopen. Ik zal de lds maandag even door de dealer hier laten bijvullen. Ik heb net nog even goed naar de in de Franse garage gemaakte foto’s van de verwijderde leidingen gekeken, maar in een lengte stuk is een stuk van circa 10 cm echt verroest. De zwarte coating of plastic bescherming is daar ook helemaal weg. Ik wil de foto’s wel plaatsen, maar kan dat ook rechtstreeks via de Iphone? Ook gezien de hoeveelheid verwijderde leiding vind ik de prijs ook netjes.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook