Management lampje brandt
FSVip
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 02-08-2015

Gepost: 02 augustus 2015 01:00 AM

Hallo allemaal,
Even voor stellen sinds vandaag 1-08-2015 in het bezit van een C6 2.7 HDI uit 2006.
Pracht auto ook om in te rijden.
Vandaag test ritje gemaakt en alles leek goed te zijn geen rare dingen, wat mij alleen opviel was dat de reservoir voor de stuur bekrachtiging wat lekte.
Deze los gemaakt en zag dat hij tot de nok toe vol was gevuld.
Het zal wel dacht ik!
Affijn eenmaal thuis (in het schemer) wil de auto starten zie ik achter een stickertje op het dashboard afgeplakt een geel lampje branden.
Ik de sticker verwijderd en zie dat het lampje is van de motormanegment.
Voelde mij dus genaaid, bewust afgeplakt door garage of door vorige berijder(laten we voor nu maar in het midden)
Vervolgens kreeg ik ook de melding Emmisie storing…toen had ik hem helemaal hangen.
Maar goed voor ik terug ga naar de dealer cq handelaar, iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Zelf het idee dat het iets te maken heeft met de vering? Gezien de overvolle reservoir.
Kent iemand toevallig deze auto 90-SP-PV?
Hoor het graag, alvast bedankt.

Profiel  
 
Lars_citroenxm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 06-03-2008

- CX Gti Turbo 2
Gepost: 02 augustus 2015 09:44 AM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd met de aankoop, ken de c6 persoonlijk niet maar ben hem wel op internet tegen gekomen , kilometerstand is 3ton plus toch?
Niveaux van de stuurbekrachtiging/vering moet in de laagste stand worden gemeten. Daarvan gaat geen lampje op het dashboard branden ook niet als hij leeg is.
Het motormagnement lampje gaat branden als er wat mis met de motor of uitlaatsysteem. Kan van alles zijn , dus eerst laten uitlezen. Ik hoop dat je garantie hebt want vergis je niet in de onderhoudskosten met z’on kilometerstand.

Profiel  
 
Gepost: 02 augustus 2015 10:59 AM
  [ # 2 ]

Het simpelste zou zijn als het alleen je dieselfilter is, dit vervuild namelijk sterk ook binnen de gestelde service perioden.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 02 augustus 2015 11:28 AM
  [ # 3 ]

Zo te lezen helder dat je de auto bij een beunhaas hebt gekocht.
Onderkant zeefje LDS reservoir net nat bij auto in laagste stand. Zo te lezen zit er veel te veel in. Dat kan leiden tot een gescheurde LDS tank, dus echt wel iets aan doen.

Om jezelf erg veel onnodige kosten te besparen is het verstandig om je onderhoud bij specialisten te laten doen, zoals Oldenhage in Nieuw Vennep of C6 Centre in Aalsmeer of Lijzenga in Damhuizen. Misschien zijn er intussen nog een paar die weten wat ze doen.

Het is echt de vraag of je die beun op garantie moet aanspreken. De gevolgschade kan groot zijn.

Ik zou de boel laten uitlezen en resetten. De oorzaak kan divers zijn. Verstandig is wel om meteen de EGR kleppen te laten afblinden.
Hoe is de status van het beruchte roestende koelwaterleidinkje bestuurderszijde aan de motor? Te zien door de wielkast.

Lekken je veercilinders al?
Hoe is de status van de fuseelagers en de silentbloc’s? Een stel scheef gesleten 18"bandjes loopt lekker in de papieren.


En lees ook dit: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/225539/

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
koenra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 04-01-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 Hdi Exclusive
Gepost: 02 augustus 2015 02:51 PM
  [ # 4 ]

Het afplakken van het lampje is de goedkope manier om van de melding af te komen. Een duurdere manier is een chiptuner in Utrecht die de melding van emissiestoring kan uitschakelen. De melding ‘emissiestoring’ kan je ook nog krijgen als de EGR klep is afgedicht. Dat hoeft dus geen probleem te zijn.
Beste advies is om naar een van de weinige deskundigen te gaan en je daar goed te laten informeren.

Profiel  
 
FSVip
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 02-08-2015

Gepost: 02 augustus 2015 08:24 PM
  [ # 5 ]

Dank allen v/d reacties. Ander probleem erbij. Vanochtend auto gestart 50mtr verplaatst, auto uit schakelaar ruitenwisser uit voor de achterklep omhoog te krijgen. Klepje ging mooi omhoog. Schoon gemaakt 20min later proberen te starten maar start niet accu kats leeg. ( gisteren originele accu erin gezet a 225,= ) overgestapt 60km gereden en tot nu geen problemen met starten..vreemd!
Dat het een beun de haas is wil ik niet zeggen, zij staan goed aan geschreven in Deventer. Morgen maar eens kijken of wij eruit komen. Ik zelf wil hem weer terug geven omdat ik de auto zo niet vertrouw..kijken of ze hiermee accoord gaan.In principe zijn zij in gebreke gebleven door dit niet te melden, wat toch wel had gemoeten, het is niet niks!
Wordt vervolgd.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook