kan je dan zomaar - zonder koop intenties - een proefrit maken? Die dealers zijn toch ook niet gek.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Tuurlijk, het ligt er maar net aan hoe bekent je bij je dealer bent.
Ik kwam er al toen ik net uit de luiers was, als m’n pa z’n GSA ging ophalen na een reparatie of beurt.
Ik bracht laatst de Zx van m’n vriendin weg en ik moest gewoon effe een gewone C5 1.8-16v proeven
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Bassman schreef:Back to topic C4: vanavond was er in Top Gear een kort item aan gewijd. Men maakte van de gelegenheid gebruik om de “wittelijnoverschrijdingssignalering” (minstens 6x woordwaarde!!!) enigszins op de hak te nemen en vooral te etaleren als een gadget waar de vrouwelijke bestuurders wel gek op zouden zijn: de bestuurdersstoel schijnt te gaan vibreren als de bestuurder de witte strepen op de weg overschrijdt. Zorgde wel voor de nodige hilariteit, ook ander de aanwezige dames. (Ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat een aantal van hen een blik in de ogen kreeg van “kan ik NU meteen een proefrit met die C4 maken?” )
Die heb ik ook gezien. Ik zeek zo ongeveer in m’n broek van het lachen, mijn echtgenote trouwens ook, met een vette, ondeugende grijns!! Top Gear is typisch zo’n programma die je niet te serieus moet nemen, gewoon van genieten.
Mijn broek werd er letterlijk nat van (ik kon m’n kopje thee niet meer recht houden). Het was echt hilarisch !
Schijt aan originaliteit.
erwt schreef:kan je dan zomaar - zonder koop intenties - een proefrit maken? Die dealers zijn toch ook niet gek.
Sterker nog, op de website van de C4 (http://www.citroenc4.nl) kun je gewoon een proefrit aanvragen. Heb ik bij de C2 indertijd ook gedaan.
Uiteraard knoopt de dealer dan een gesprekje met je aan en probeert je een auto aan te smeren (zou een slechte dealer zijn als hij het niet doet), maar ik sta gelukkig stevig genoeg in mijn schoenen om niet direkt €15.000 neer te leggen
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Tip: kom aan met een Eend. Dan proberen ze je niet eens een C2/C4/andere Citroën/andere auto aan te smeren. Ervaring mee ja
Schijt aan originaliteit.
Vorig jaar ook uitgenodigd door de dealer voor een C2 proefrit…
met als gevolg dat ik nu in een C3 rij !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
zo heb ook even een proefrit aangevraagd. Ben namelijk heel benieuwd hoe hij rijd en er in het echt er uit ziet.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Mijn carpoolcollega (heb vandaag zijn aanhanger in gebruik) vertelde dat ie proefgereden had in een C4.
Zijn conclusie: fijne motor! (1.6HDI), maar EW, blijf alsjeblieft in die Xantia rijden want ze zijn vergeten de auto af te werken!
Overal naadjes, kiertjes rammeltjes enzovoort.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
in de meeste tests wordt er juist geprezen met de afwerking
moet ook zeggen dat een C4 toch wel goed afgewerkt is hoor
Kan aan het exemplaar gelegen hebben hoor, maar hij had iets van: of dit is een ontzette schadebak, of de man die de afwerking doet was ziek.
EW schreef:Kan aan het exemplaar gelegen hebben hoor, maar hij had iets van: of dit is een ontzette schadebak, of de man die de afwerking doet was ziek.
Ik heb in de C4 gereden en vond em prima afgewerkt. Geen rammeltje of wat dan ook. Ook waren er in die Ambiance nette materialen gebruikt voor de afwerking. Lijkt me dus nogal overtrokken.
Misschien helpt het als ik vertel dat mijn collega audi rijdt en wat kiertjes rammeltjes en kraakje een ontzettende zeikerd is.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
dat scheelt al
hij kon natuurlijk niet zeggen hoe fijn een Citroën rijdt… maar stiekem,,
‘gebrek aan trekkracht bij laag toerental’
zou je dat niet kunnen oplossen door in zo’n grote C4 koets een 2.0 blok te bestellen ipv een 1.6
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)