Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ter vervanging van de vorige Xsara heeft mijn vriendin een nieuwere aangeschaft:
een 1.6 Plaisir uit 2000.
Ik wil graag de radio uit de oude overzetten, maar heb al wel e.e.a. gelezen over mogelijke storingen door aansluiten op de bsi. Hoe kan ik zien of ik met een bsi uitvoering te maken heb? Overigens zit er een oude Pioneer cassette radio in op het moment.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Aangezien dat allebei phase1 is, loopt dat wel los.
Phase2/3 kan dat probleem hebben als je met een fabrieksradio zit die je wilt vervangen.
Je kunt volgens mij zonder problemen die Pioneer vervangen door een andere.
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
reden van mijn twijfel is dat de zekeringenbak er wat anders uitziet (de oude had de mogelijkheid om een zekering te verplaatsen en zo te schakelen tussen constante plus of contact geschakeld, deze niet) en volgens mij die Pioneer niet direct uitgaat bij het afzetten van het contact….
veiligste is waarschijnlijk om een nieuwe constante plus en geschakelde plus aan te leggen
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Dat zou niet nodig moeten zijn, want in je bundel kun je als dat gebeurt, ook de rode en gele draad kruislings aansluiten. een ervan is al geschakeld, de ander constant.
EDIT: ofwel, wat je in het dashboard achter je radio aantreft zou volgens mij bij je rode sloper als bij deze gelijk moeten zijn. Je kunt dan de radio overzetten met dezelfde verbindingen in de draadboom. hiermee bedoel ik het ISO verloop tussen de originele bundle in de auto en je radio. Succes.
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Zou niet moeten inderdaad, maar ik zie dus andere dingen zoals een radio die na een minuut pas uitgaat e.d. symptomen die ook in andere topics beschreven worden als je een bsi hebt….in de rode zat geen verloop.
Voor 2001 geen probleem met BSI toestanden, zijn wel eigenwijze zekeringskasten waar je net dezelfde moet hebben om over te zetten, 2-3 keer/ jaar veranderde die zekeringskast.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
ik zal wel maandagochtend exemplaar of een prototype oid getroffen hebben
bij kijken in Service Citroën op VIN van de nieuwe valt me dit op:
Bij invoeren van het VIN van de platte rode staat dat er niet….
Verkeerd uitgedrukt, geen multiplex bekabeling met een com 2000, stuureenheid heb je natuurlijk maar die is niet zo makkelijk zeer te doen omdat je geen verkeerde signale op de kabels kunt zetten (kan wel maar dan flikkert de zekering er gewoon uit, vervangen klaar)
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Kortom: gewoon aansluiten en gaan ...
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Maar waarom gaat de radio dan niet direct uit bij contact af? Dat was bij de rode namelijk wel. Hij blijft nu een minuutje oid spelen….
Problemen met aansluiten komen met de com2000 en multiplex bedrading… Mijn coupe uit 2000 wachtte ook een minuut. Zit een soort versimpelde BSI in.. Dus nog miet de uitgebreidere van de ph2/3. Ik hen er twee verschillende pioneers in gehad zonder problemen. Eea werd toen ook door de dealer bevestigd!
Gewoon lekker die mooie radio er in plakken!
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Ik heb een break van 2000 gehad, die ging meteen uit.
De 2003 break had die ecomode die na een minuut uitschakelde.
Met dezelfde radio overigens.
In alle gevallen zet ik overigens liever zelf uit en aan.
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
De radio zit erin. Plus en geschakelde plus zaten wel omgedraaid, dus die heb ik gewijzigd. Het werkt zo lijkt het, maar ik ben nog niet overtuigd. Erg onprettig om erop te moeten vertrouwen dat de radio wel uit zal gaan. En hij gaat al aan als je de deur opent, niet als je hem op contact zet….
Als je het toch anders wilt hebben, wellicht toch een eigen plus trekken? Kwaad kan dat natuurlijk nooit! Maar dit ook niet is mij altijd verzekerd en heeft de praktijk in 4 jaar wel bewezen..
Ik had inderdaad hetzelfde qua eigenschappen. Heb me er nooit aan gestoord, maar kan me voorstellen dat het even wennen is..
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik zal kijken of het went. Hangt er een beetje vanaf of ik vaak uit moet rukken om starthulp te verlenen
(Heb de startkabels maar achterin gelegd)
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 17-05-2006
- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 16v Exclusive H6 berline, 2009
Bij mijn Xsara Plaisir van 2000 hetzelfde: zodra de auto van het slot gaat begint de radio en na afzetten van het contact blijft hij nog even spelen, volgens mij wel wat langer dan een minuut. Gaat al 5 jaar goed, hoewel ik het een vreemde eigenschap vind en hem vaak handmatig uit- en aanzet.
Ik hoop dat deze Xsara jullie net goed bevalt als ons de onze! Al 5 jaar en 2 ton een betrouwbare en nog steeds fijn rijdende auto.
Ex: 3x ZX D, 1x Xsara TD, 1x Xantia V6
Ook in bezit: Volvo 240 sedan, Daf 55