6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Bandenmaat 2
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5387
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 december 2016 10:32 PM
  [ # 76 ]

Kan dat bij een DS ook?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9456
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 december 2016 10:35 PM
  [ # 77 ]

Geen idee, nooit geprobeerd.
Het kan in ieder geval met de meters met trommel, dus ook bij een GS.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 12 december 2016 10:43 PM
  [ # 78 ]
H@ns schreef:

De enige manier om het correct (dus met lager toerental en correcte snelheid op de meter) op te lossen is een andere, complete versnellingsbak met langere versnellingen en je 185/70 banden.

Dat zou ik wel graag willen, zou het alleen moeten laten doen door een garage, heb er zelf geen geschikte lokatie voor en tevens ontbreekt de kennis.
Lijkt me wel wat, een 5 bak.
Van m’n huidige 4 bak zijn door Ton van Soest de synchromeshringen vervangen van de 2e en 3e versnelling maar ben nog steeds niet tevreden en die garage wil er verder niets meer aan doen.
Maar ja, over 5 bakken bestaat vast al een ander topic.

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 28 december 2016 09:23 AM
  [ # 79 ]

Zijn er eigenlijk speciale regels of attentiepunten voor het opkrikken van een CX Serie 1 op een 2 koloms hefbrug?

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 december 2016 10:33 AM
  [ # 80 ]
H@ns schreef:

Kan dat bij een DS ook?

nee.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 december 2016 10:34 AM
  [ # 81 ]
deusjevo schreef:

Zijn er eigenlijk speciale regels of attentiepunten voor het opkrikken van een CX Serie 1 op een 2 koloms hefbrug?

mijn ervaring is dat de CX nose-heavy is en je moet dus oppassen dat ie niet voorover kiept. De break had hier minder last van ( is langer).

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 28 december 2016 10:39 AM
  [ # 82 ]

En dan de 4 originele krikpunten gebruiken?
Misschien rare vraag maar bij die bandenboer werken ook gasten die nog nooit een CX gezien hebben.
Had gelezen dat je een CX ook verkeerd kunt opkrikken met gevolgschade?

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10399
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 december 2016 12:23 PM
  [ # 83 ]

Ja, er goed op letten dat ze geen krik onder de langsliggers zetten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 28 december 2016 12:31 PM
  [ # 84 ]

Langsliggers?
Is dat het subframe of zo?

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 december 2016 12:43 PM
  [ # 85 ]
deusjevo schreef:

En dan de 4 originele krikpunten gebruiken?
Misschien rare vraag maar bij die bandenboer werken ook gasten die nog nooit een CX gezien hebben.
Had gelezen dat je een CX ook verkeerd kunt opkrikken met gevolgschade?

Ja in de praktijk zijn er wel CXen van de brug afgevallen.
De gewichtsverdeling is verre van 50/50.

Zeker als je de achter wielen gaat verwijderen en je bedenkt dat bijvoorbeeld de tank nog eens leeg is (scheelt toch 60 Kg!) kan de CX wel naar voren kieperen.

Goed een CX is een oude auto waar niet iedereen wat vanaf weet, rijdt even iets verder door naar een CX specialist en je hoeft je nergens zorgen over te maken.
Een beetje een specialist bekijkt ook eerst even de staat van je krikpunten voordat ze de auto op de burg zetten.

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 28 december 2016 12:57 PM
  [ # 86 ]

Benzine en LPG tank zitten vol dus da’s wel weer gunstig.
Minder is dat de banden nu even niet meer leverbaar zijn volgens de bandenboer, ga weer even verder winkelen.
Zal uiteindelijk via autobandenmarkt oid toch wel leverbaar zijn.

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 28 december 2016 01:02 PM
  [ # 87 ]

Krikpunten alleen achter gebruiken, vooraan onder de carroserie balk juist achter het wiel (brug armen maximaal ingeschoven).
Je moet wel brugstempels hebben met een diepe groef in anders steun je enkel op de opstaande rand.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 december 2016 01:32 PM
  [ # 88 ]

Ja maar die dorpel is ook erg kwetsbaar…
Ik gebruikte wel de kriksteunen maar eenmaal omhoog zetten we een poot onder het subframe.

en inderdaad: NIET krikken onder de langsliggers ( of skies).

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 28 december 2016 05:55 PM
  [ # 89 ]

Heb zelf vaak gesleuteld op een tweekoloms brug, heb dan de achterwielen die ik er afhaalde in de kofferbak gelegd samen met wat andere zware spullen. Daarna controleerde ik terwijl de brug slechts enige centimeters vrij in de lucht hing of de auto, met de hand aan de voorbumper, voorover wilde kantelen.Als je kracht op bepaalde onderdelen zet om deze te lossen en de auto net op het kantelpunt hangt kan het al snel fout gaan
Er zijn inderdaad wel wat CX én voorover gevallen dus beter safe than sorry zou ik zeggen.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 28 december 2016 08:24 PM
  [ # 90 ]
bogaard77 schreef:

Ja maar die dorpel is ook erg kwetsbaar…
Ik gebruikte wel de kriksteunen maar eenmaal omhoog zetten we een poot onder het subframe.

en inderdaad: NIET krikken onder de langsliggers ( of skies).

Als je de juiste stempels hebt is er geen enkel gevaar om de CX op te pakken aan de dorpel op die plaats.
Een CX op de 2 palen brug is iets waar je voorzichtig moet mee zijn
Als je een GTi of of TRD hebt zit er extra gewicht vooraan en dit maakt het gevoeliger om met een 2 palen brug te werken.
Een break of Prestige/Limousine heeft dit veel minder, ook de douvrins zijn hier minder gevoelig voor.

Ik heb bij de keuze van mijn 2 palenbrug verschillende merken bekeken, belangrijk zijn de stempels en ook de verstelbaarheid en reikwijdte van de armen.
Mijn brug is niet de zwaarst gebouwde en heft ook maar 1.8m maar het is geen enkel probleem om hier mijn GTiT met airco (nog extra gewicht vooraan) op te zetten, zelfs zonder achterwielen gemonteerd en zonder deze in de koffer te steken is er geen probleem.

Zo doe ik dat:



Als ik de voorste kriksteunen gebruik valt de CX gewoon voorover, dus dat is geen optie.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook