


Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Aangezien ik (ook voor mijn werk) wat vaker dan normaal op sites als Autotrader en Autotrack mag/moet kijken, wil ik ook nog wel eens mijn favoriete Citroen eens opzoeken.
Ik heb de indruk dat de prijs van een C6 enkel omhoog lijkt te gaan. Onder de 8K heb je gewoon geen fatsoenlijke C6 meer.
Is dit een trend? Ben benieuwd wat jullie ervan vinden?
Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)
Lucky you… Sinds bekend werd dat de productie van de C6 stopte, gingen de tweedehands prijzen meteen omhoog. Auto is al schaars en er komen geen nieuwe bij. Een echte moderne klassieker die gekoesterd moet worden dus.
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)



Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
haha, nou die van mij blijft nog even hoor. Ik rijd er elke week 800-850 km mee. Binnenkort APK, nieuw voorruitje en achterbanden.
Ben blij net op tijd te zijn geweest.
Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)




































Totaal aantal Berichten: 17409
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ik heb juist de indruk dat ze geen fluit meer waard zijn en dat je ze makkelijker in onderdelen kunt verkopen dan als geheel…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rene Dubois schreef:
Ik heb de indruk dat de prijs van een C6 enkel omhoog lijkt te gaan. Onder de 8K heb je gewoon geen fatsoenlijke C6 meer..
die 8k, dat zijn natuurlijk vraagprijzen. Zie het eerst maar te vangen..
Maar goed, misschien een typisch Nederlands verschijnsel? In het buitenland zijn ze aan de straatstenen niet te slijten. In Frankrijk koop je voor 4 mille al een nette C6..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Blijft leuk om het in de gaten te houden. Ik zit nu even internationaal te kijken, maar dat is wel even andere koek.
Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)


Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 04-01-2008
- C6 (2005-2012) 2.7 Hdi Exclusive
Van de 18 C6-en op Autoscout zijn de meeste uit 2006 en 2007. Daarvan zijn er maar twee die minder kosten dan wat ik anderhalf jaar geleden betaalde. De afschrijving lijkt wel stil te staan. De nieuwere vind ik gewoon erg duur.
Staat ook een 3.0HDI tussen voor 9450 .... dat vind ik absoluut niet duur….
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop



Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
nee idd, hopen dat het onderhoud tijdig is uitgevoerd.
Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)


Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 04-01-2008
- C6 (2005-2012) 2.7 Hdi Exclusive
Volgens mij is dat geen HDI maar benzine, van maart 2007 met 237.000 km. Vind ik (heel) duur.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En vooral die een garagist die weet wat gedaan moet worden en hoe. En dat zijn er niet veel….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
koenra schreef:Volgens mij is dat geen HDI maar benzine, van maart 2007 met 237.000 km. Vind ik (heel) duur.
Nee het is die Franse uit November 2010 met dat lelijke bruine leer. Is scherp aan de prijs idd maar nogmaals waarom?
Misschien het feit dat hij ten zuidoosten van Clermond Ferrand (Auvergne) te koop staat. Auvergne is net als Bretagne een regio waar je de C6 niet zo snel tegenkomt. Het is niet Parijs, dus met een goeie onderhandeling in goed Frans, wie weet…
Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)
Rene Dubois schreef:
Ik heb de indruk dat de prijs van een C6 enkel omhoog lijkt te gaan. Onder de 8K heb je gewoon geen fatsoenlijke C6 meer.
Ik heb onlangs nog een hele fijne gekocht voor 5K.
300 erbij voor 2 nieuwe voorbanden en 1200 om wat achterstallig onderhoud weg te werken.
Voor 6500 heb ik nu een hele fijne auto, met wat gebruiksporen maar het is wel een C6.
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924



Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Dat is mooi aan de prijs. Wat is de KM-stand?
Los daarvan zag ik laatst er 1 te koop staan die behoorlijk was afgeleefd. Was van een muzikant geweest stond er nog bij. Alle hoeken op de bumpers bevonden beschadigingen. Die was ook niet zo duur, maar ik had hem nooit willen kopen.
Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)
Ik denk dat het dezelfde auto is, uit Arnhem.
Alleen het verschil is dat ik ben gaan kijken en rijden en jij niet.
Ik heb er geen spijt van, en die hoeken doe ik niets aan, onze auto’s zijn veel in Spanje en dan zien ze er weer zo uit na 14 dagen.
Ik werd eerst tegen gehouden door de kmstand, > 300k, maar motor en bak zijn goed en alle slijtagedelen zijn vervangen.
Ik heb de bak laten spoelen, com 2000 vervangen, dempers kofferbak vervangen en een servicebeurt.
Voorlopig kan ik er weer 30K mee rijden, en dat comfort is nergens anders te vinden.
Nadelen t.o. mijn C5 zijn het (flink) hogere brandstofgebruik en de wegenbelasting.
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924



Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 01-04-2015
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Lineage
Dat klopt inderdaad dat ik niet ben wezen kijken. Ik vond vooral de verkooptekst hilarisch. Zelf met een YouTube link van een optreden.
Verder mijn complimenten met de auto
Citroën BX 19 TRI (1989),
Citroën Xantia 1.8X (1993),
Citroën C6 2,7 HDiF (2006)
nu: Citroën DS5 1.6 e-HDI (2012)