Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een Exclusive heeft ook meer knopjes onder de verwarmingsdraaiknoppen
Maar een Exclusive moet het dan wel weer zonder olietemp meter doen.
Zo weer even wat gesleuteld, parrot MKI9200 geïnstalleerd. Werkt met muziek geweldig icm iPhone. Brodit houder voor de telefoon moet er nog in, zit nog te wachten op mount voor de xsara van brodit.
Echter… 1 probleem, ik weet dat er waarschijnlijk al tig keer over bericht is maar ik kom er niet uit, de parrot blijft aan als t contact uit gaat. Oranje en rood al gewisseld maar helpt niet. Ben best handig maar hier houd mijn know how op. Iemand enig idee hoe ik het aansluit op de lamp van t handschoenenvakje of de 12v aansluiting.
Heb internet al afgezocht maar heb eigenlijk wat beeld materiaal nodig of goede uitleg. Wil liever geen draden verbinden als ik niet zeker weet wat ik doe.
Als jullie me kunnen helpen zou dat mooi zijn. Anders moet ik van de week maar even met de dealer contact opnemen.
Dacht even weer een update plaatsen, kan ik meteen weer even een beroep doen op jullie ervaring/kennis
De meeste mankementen zijn inmiddels opgelost. a.s. dinsdag wordt er nog een compleet nieuwe koppeling gemonteerd, hopelijk lost dit alles op qua koppeling. (waarschijnlijk wel)
verder werkt de Parrot nu naar behoren. (geschakelde plus van de zekeringkast afgetapt)
Nu heb ik alleen een probleem en dat betreft de temperatuur van de koelvloeistof, deze werd niet warmer dan +/- 70 graden bij rijden. stilstaan op een warme dag drukte de wijzer naar +/- 80 a 85 graden maar door te rijden zakte dit direct weer naar 70 graden. De meter van de olie komt ook niet verder dan 1/3 van de meter.
Na het vervangen van de temp. gever koelvloeistof geen verschil. Afgelopen week thermostaat vervangen en temp. nu komt wat hoger, +/- 80 graden.
Koelvloeistof zou nog goed zijn. Wellicht toch vervangen?
De auto’s die ik gewend ben te rijden staan naar een paar minuten netjes op de 90 graden en wijken daar ook niet meer van af, of het nu warm of koud weer is. heb internet al afgezocht maar vind geen duidelijk antwoord. Iemand nog een idee waar ik dit kan zoeken? (in het verleden ook een xsara 1.8 8 klepper gereden maar die stond altijd netjes op 90 graden)
Hopelijk hebben jullie wat tips!
Gr. Michiel.
Mijn xsara geeft ook een wat lage temp op het dashboard maar als ik hem uitlees met de Lexia of een universele OBD meter zit de temp wel rond de 90 graden, zal wel een xsara kwaaltje zijn.
zie ook:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/206947/
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Oké, t rare is dat de temp nu wel hoger wordt met een nieuwe thermostaat. Zou haast denk dat er nog iets moet zijn behalve de temp. Gever en thermostaat.
Enige wat ik mij nog kan bedenken is de koelvloeistof. En als dat niet helpt dan zal het wel in de meter zitten inderdaad. Meer doe ik er dan ook niet aan.
1 vraag hoe lees jij je xsara uit meteen universele obd2 ? Dat lukt bij mij dus niet… Heb zelf een Bluetooth elm.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
70 graden is inderdaad te laag, wellicht dat de nieuwe thermostaat dat verbeterd heeft. Maar: de meter in deze generatie Xsara geeft te weinig aan: meternokje van 75 graden is de normale bedrijfstemperatuur.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!